Gå til innhold

Databutikken.com/no

Anbefalte innlegg

Quote:

On 2001-12-23 19:05, Grimmy skrev:

Det er et merkelig språk det der. Jeg ville vel sendt kalger til datorbutiken på engelsk, jeg har store problemer med deet svenske språket.

Det ville vært en god ide om de hadde ansatt en som kan norsk.

Det är givetvis ett problem att du inte förstår oss, men ett ännu större problem är att du, istället för att be oss förtydliga det du inte förstår, för diskussionerna här!? Resultatet av detta är att du skulle ha skickat ett klagomål till oss, men då du inte tror att du förstår svaret så låter du bli. Av denna anledning fick vi inte reda på vad du skulle klaga på, och kan därför inte hjälpa dig!

Vi på DatorButiken.com förstår Svenska, Danska, Norska och självfallet Engelska, men kan inte skriva eller tala Norska! Om man inte förstår - be oss förtydliga, eller be oss översätta till Engelska om det är lättare att förstå.

Vi på DatorButiken.com finns till för att våra kunder handlar av oss! Om någonting är fel så vill vi givetvis veta om det så vi kan ändra på det som är fel för att våra kunder skall återkomma och trivas med oss och vårt sätt att arbeta på.

Det känns lite onödigt, både för oss och våra kunder, att behöva försvara oss på öppet forum mot saker som beror på missförstånd, och detta kan både vi och ni som handlar av oss göra bättre, eller hur?

God Jul och Gott Nytt År önskar vi på DatorButiken.com

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

On 2001-12-23 23:22, Vindicare skrev:

Har Handlet fra databutikken i vel et år nå (hardisker,grafikkkort,vifter,cpu etc) og er sålangt strålende fornøyd. Men jeg må innrømme at antall klager som dukker opp på dem nå er litt skremmende, men sålangt er jeg strålende fornøyd med dem.... hadde en defekt harddisk som ble sendt inn.. gikk vel en uke så hadde jeg ny...Blir vel fortsatt og handle hos dem jeg.

Eneste Minuset er som nevnt tidligere at det ikke følger med angrefrist skjema

[ Denne Melding var redigert av: Vindicare på 2001-12-23 23:42 ]

Som sagts i tidigare inlägg - om man hade kontaktat oss direkt och bett oss förklara det man inte förstår så hade antalet klagomål varit färre (mindre). Många gånger är det missförstånd (språket) som gör att vi inte förstår varandra. I relation till vad vi säljer i Norge är dock antalet klagomål ganska litet! Tänk på att vi är en av Nordens absolut största webshoppar, och därmed även tillhör en av de större i Norge i dagsläget...

Vi har tydligt informerat om Angrefristloven på vår hemsida och i samband med köp, och att begära retur av vara man ej vill behålla är enklare på vår hemsida än skriftligt via Angrefristskjema. Det enda vi önskar av kund som vill lämna tillbaka en vara är Kundnummer, Ordernummer, mailadress, returanledning och Kontonummer - Klart!

Den som vill använda det Angrefristskjema som Barn och Familjedepartementet tagit fram kan ladda ner det på vår hemsida.

Vi vill att det skall vara lätt att handla på nätet, och även lätt att hantera följderna (retur, återköp etc), och vi förutsätter att våra kunder vill samma sak. Vi försöker att hantera alla ärenden snabbt och smidigt med minsta möjliga byråkrati, och hoppas att den allmänna uppfattningen är att vi gör det också.

Vi har i alla tider vi existerat lyssnat på våra kunder - vad våra kunder vill att vi skall sälja, hur hemsidan skall fungera och hur man skulle vilja att vi hanterar olika typer av ärenden. Resultatet är en mycket effektiv organisation, en av nätets snabbaste webshoppar och ett brett sortiment varor som kunderna efterfrågar...

Om ni har synpunkter på oss - hör av er! Vi lyssnar alltid, och kan vi med rimliga medel uppfylla ett önskemål så gör vi det. Vi finns för att ni finns, och arbetar därefter... [email protected]

Återigen - God Jul på er alla!

TechDept/db

http://www.databutikken.com/no/

Lenke til kommentar

Eg må si eg holder litt med databutikken i dette tilfellet. Folk som handler der bør i alle fall være smarte nok til å sjekke ut hva dei kjøper før dei kjøper det.

For en måned siden (27. november) handlet eg hos databutikken.com for nesten 15000 kroner, og leveringstiden skulle være fra 7 til 9 dager da et av produktene ikke var på lager.

Da mesteparten av pengene eg fikk til jul, skal gå til dette så hadde eg i det minste forventet at det skulle komme fram til jul..

Nå, en måned etter, så har eg fremdeles ikke fått varene, og i dag er det jul.

Eg vet at de fikk den siste varen på lager for i alle fall 4 dager siden (etter mye rot), men ordren min er fremdeles ikke sendt. Da sitter eg igjen her, på julafta, nesten uten noen julegaver.....

Eg sendte en klage til databutikken for to-tre dager siden, pga av det eg mener er urimelig lang leveringstid, og forventer å få svar på det når juleferien er over.

Om eg kommer til å handle i databutikken fremover avhenger i stor grad av hvilket svar eg får av dei, og hva som er grunnen til denne lange leveringstiden....osv...

Eg er egentlig stort sett fornøyd med databutikken.com sine priser og service, men eg synes det er litt trist at eg ikke skal få det eg bestilte innen en måned, særlig når eg bestilte en måned før jul.

gmufc

Lenke til kommentar

Så mye klager mot èn webshopp tror jeg neppe jeg har vært borti (utenom TopLine da :smile: )

For det første kilogram , hvorfor sjekket du ikke PoV sine sider før du kjøpte kortet? Da hadde du sett at det var Optional med dual-monitor support, og da kunne du kanskje kontaktet datorbutiken for nermere informasjon om produkt de førte hadde denne muligheten.

Hvis du ville ha et ATi Radeon VE kunne du jo kjøpt et ATi kort, så hadde du sluppet det her maset!!!

For det andre, Datorbutiken holder jo til i Sverige, derfor den lange leveringstiden. Hvis dere vil ha billig hardare, og ikke har noe imot litt lengre leveringstid enn hos norske webshoppere, så ikke klag heller.

Synes datorbutiken har yppelige priser!

Og en ting til, vi fortsår vel svensk vi også, like godt som svensker forstår norsk? hmm...

Oi, glemte nesten å ønske alle; En riktig god jul, og godt nytt år!

Varer fra Datorbutiken, og stolt av det!

Athlon XP 1600+@1800+ (1533MHz)

EPoX 8KHA+

256MB DDR

Western Digital XL 40GB

GeForce2 Ti/500XP

TaiSol (Snart H2O kjøling, eller P4)!

[ Denne Melding var redigert av: amd_guru på 2001-12-24 11:53 ]

Lenke til kommentar

amd_guru:

eg klager ikke over at databutikken har lengre leveringstid enn andre butikker.

For meg er det i utgangspunktet helt greit å vente litt lengre for å få varene til en redusert pris.

Men i mitt tilfelle så har det vært mye rot hos databutikken. Blant annet så ble en av varene oppført som inne på lager når eg kjøpte den og i 13 dager etter det. Når det da har gått 13 dager ¨å får eg beskjed om å avbestille denne varen eller velge ny. Da byttet eg til den nye modellen som de akkurat hadde fått in på sida... osv...

En annen ting er at flere av varene eg bestilte i mellomtida har blitt mye biligere og at eg fremdeles må betale til den samme prisen som var da selv om de ikke fakturerer ordren nå snart. For eksempel har den minnebrikken eg bestilte blitt hele 200 korner billigere. DVD-spilleren er 40 kroner billigere... osv.... Det er også et par produkter så har gått opp rundt 10-15 kroner, så det går forsåvidt begge veier. Men i mitt tilfelle slår det negativt ut på meg...

Eg kommer nok til å handle i databutikken igjen da de har lave priser og et bredt vareutvalg. Men det avhenger selvfølgelig av hvordan de håndterer min klage på diverse ting og om de sender min bestilling innen rimelig tid nå (da de har alle varene på lager).

Eg vil ikke oppfordre andre til å la vær å handle i databutikken, men i ettertid så viste det seg i mitt tilfelle at det ikke rakk å bestille varene en måned før jul for å få de hjem til jul, til tross for at leveringstiden skulle være pluss/minus 7 til 9 dager.

Eg forstår at eg nok har vært ekstra uheldig siden de sluttet å føre et av produktene og noen andre hadde litt lengre leveringstid (7 til 9 dager), men eg tror nok databutikken kan forbedre rutiene eller systemet som registrerer varebeholdning og sånn.

Databutikken har nok fått mye urettfrerdig kritikk, og eg er enig med amd_guru i at vi nordmenn flest forstår svensk svært godt, så det bør heller ikke være noe problem.....

Til tross for litt "rusk i maskinen" hos databutikken denne gangen, så tror eg nok at de fortsatt vil være mitt valg neste gang eg skal kjøpe datautstyr.

gmufc

[ Denne Melding var redigert av: gmufc på 2001-12-24 12:12 ]

Lenke til kommentar

Jeg vil heller komme med ros til Databutikken.com ennå klage på alt. Første punkt: Du som kjøpte et skjermkort å fikk "feil". Når du handler skal du alltid sjekke hva du kjøper. 2: Angrefristen er det opplyst om når du kjøper. Å hvis du ikke har lest avtalen, men bare trykt Ok jeg er enig osv.. Så er det du som har brutt en avtale. 3: Leveringstid kan vi vel ikke klage noe på når de faktisk befinner seg i Sverige å lell klarer å holde noe av den samme leveringstiden som mange norske nettbutikker. Det som ser ut til å være tilfelle i den siste posten her er jo at varen(e) av en eller annen grunn ikke er sendt ut ifra databutikken.com enda. Å da er det jo ikke leveringstiden i seg selv som er dårlig. Det blir visst jeg ikke tar helt feil. Opplyst om at leveringstiden som er gitt for en ordre er ifra varen er sendt ut ifra databutikken.com sine lagre.

Uansett til alle dere som klager. Dere har skjeldent noe å klage på. Å det å nevne at kommunikasjon er et problem er bare fjas. Hadde dere prøvd å forstå så hadde det ikke vært noe problem. Det er bare enda en måte å prøve å rakke ned på butikken på.

Ja jeg har faktisk bestilt ifra databutikken.com før å jeg kommer til å gjøre det igjen. Jeg har enda ikke fått varen min, men det har bare gått 3 dager enda så det er ikke noe å utsette på det.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2001-12-24 11:50, amd_guru skrev:

For det første kilogram , hvorfor sjekket du ikke PoV sine sider
før
du kjøpte kortet? Da hadde du sett at det var
Optional
med dual-monitor support, og da kunne du kanskje kontaktet datorbutiken for nermere informasjon om produkt de førte hadde denne muligheten.

Hvis du ville ha et
ATi Radeon VE
kunne du jo kjøpt et ATi kort, så hadde du sluppet det her maset!!!

Gjorde faktisk eit søk på "Point of View Radeon VE" på Hotbot, og søket returnerer på dei 5 første sidene ingen linkar til Point of View sine heimesider. Har enno ikkje sett noko til desse heimesidene (informasjonen frå DataButikken er altfor dårlig, ikkje EIN link til eit Point of View produkt). Derfor gjekk eg inn på ATI sine heimesider, som eg veit kor eg finn, og slo opp Radeon VE. Der står det klart og tydelig at Radeon VE skal ha to skjermutgangar, og dermed var den saken avgjort.

Unnskyld meg, no må eg gå å eta julemiddag...

Lenke til kommentar

Quote:

On 2001-12-24 13:42, amd_guru skrev:

Konklusjon: Gjør
litt
reserach før man kjøper noe!

Enig ... skal man handle fra noen billige webshopper, bør man gjøre det... Du kan jo sjøl tenke deg til hvor de sparer inn penga som andre litt dyrere webshopper ikke gjør det.

Info om produkter, pene websider som ikke virker rotete og stygge, kundeservice etc.

God Jul

Lenke til kommentar

Quote:

On 2001-12-24 18:34, CrZy_T skrev:

Enig ... skal man handle fra noen billige webshopper, bør man gjøre det... Du kan jo sjøl tenke deg til hvor de sparer inn penga som andre litt dyrere webshopper ikke gjør det.

Info om produkter, pene websider som ikke virker rotete og stygge, kundeservice etc.

God Jul

Det er da ikke noe i veien med datorbutiken hjemmeside. Oversiktlig og grei å navigere i!

Går man til kategorien skjermkort --> AGP ---> trykker på et PoV skjermkort (ta GF2 MX som et eksempel) og nederst på pop-up vinduet står det med klar skrift: Se tillverkarens hemsida för mer information

Det er nok bare du, kilogram, som ikke kan navigere skikkelig på nettet!

Varer fra Datorbutiken, og stolt av det!

Athlon XP 1600+@1800+ (1533MHz)

EPoX 8KHA+

256MB DDR

Western Digital XL 40GB

GeForce2 Ti/500XP

TaiSol (Snart H2O kjøling)

[ Denne Melding var redigert av: amd_guru på 2001-12-24 20:12 ]

Lenke til kommentar

Quote:

On 2001-12-24 12:24, bic-judge skrev:

3: Leveringstid kan vi vel ikke klage noe på når de faktisk befinner seg i Sverige å lell klarer å holde noe av den samme leveringstiden som mange norske nettbutikker. Det som ser ut til å være tilfelle i den siste posten her er jo at varen(e) av en eller annen grunn ikke er sendt ut ifra databutikken.com enda. Å da er det jo ikke leveringstiden i seg selv som er dårlig. Det blir visst jeg ikke tar helt feil. Opplyst om at leveringstiden som er gitt for en ordre er ifra varen er sendt ut ifra databutikken.com sine lagre.

Det som har skjedd i mitt tilfelle er at selve systemet til databutikken har sviktet og har gitt feil opplysninger og sånn, noe som har ført til at databutikken enda ikkje har fakturert ordren. For eksempel så gikk det 13 dager før dei fant ut at den monitoren eg hadde bestilt var gått ut av lager og at eg måtte fine et alternativ. Hele tiden hadde denne monitoren vært merket som inne på lager.... Eg tror databutikken kan forbedre rutinene litt i lignende saker fremover.

Leveringstiden som er gitt på en ordre er ikke i fra varen blir sendt fra deres lager, men fra bestillingen er mottatt (teller ikke med lørdag og søndag da...).

Normal leveringstid fra databutikken er 5-7 dager når dei har alle varene på lager. Når varen normalt er på lager, eller de kan skaffe den raskt fra leverandør så er leveringstiden rundt 7 til 9 dager.

Det er ikke leveringstiden eg klager over, men de rutinene eller det systemet de har som registrerer varelager og lignende. Eg tror nok at databutikken kan tjene litt på å utvide selve programmene som registrerer ordrer og sånn, slik at de blant annet kan oppdage feil tidligere og unngå at ordrer skal blir slengt fram og tilbake i systemet.... (Litt inviklet alt dette her....)

Men eg må igjen understreke at eg ikke tror at det er vanlig at det tar så lang tid før varene blir sendt, - så eg vil absolutt anbefale databutikken da de har svært konkurransedyktige priser, godt vareutvalg og grei nettside (kunne gjerne vært litt mer detaljert informasjon om flere produkter).

Hadde det ikke vært for at det er jul og at eg skulle ha disse varene hit innen julafta så hadde eg ikke giddet å bry meg om at det tok over en måned før eg fikk det eg bestilte. Men det er jo ikke akkurat noe festlig å sitte her på julafta med mye mindre "gaver" enn mine tre søsken, da eg fremdeles venter på å motta det eg bestilte for en måned siden.

Alle varene i min ordre har nå vært inne på lager i fire dager etter litt tull fram og tilbake, så dersom systemet til databutikken hadde vært helt topp så hadde de fint klart å sendt varene på denne tiden. Eg tror nok det er rom for forbedringer på denne fronten.

gmufc

Lenke til kommentar

Quote:

amd_guru skrev (2001-12-24 11:50):

For det andre, Datorbutiken holder jo til i Sverige, derfor den lange leveringstiden. Hvis dere vil ha billig hardare, og ikke har noe imot
litt
lengre leveringstid enn hos norske webshoppere, så ikke klag heller.

Synes datorbutiken har yppelige priser!

At de holder til i Sverige, er et godt poeng. Ikke forvent å pakkene like kjapt som i fra norsk butikk. JEG forventer ihvertfall ikke med det. Har ikke noe å utsette på Databutikken.no . Har fått derfra flere ganger, og skal bestille igjen, om noen uker.

:smile:

Lenke til kommentar

Databutikken er "REDD" for å miste kundene sine! Dem selger mange varer uten mye fortjeneste! Og det er jo positivt for oss kundene! Databutikken som alle andre butikker er ute etter å tjene penger! Reklamasjoner koster databutikken penger også så dem vil selvfølgelig unngå reklamasjoner, for fortjenesten går da betraklig ned! Jeg synes det virker som om Databutikken prøver seg en del ganger selv om kunden kanskje har rett! VELDIG mange kunder gir seg med en gang eller gidder ikke å "peze" mere med problemene! Men en ting som virker bra mot Databutikken er Hardware forum! Databutikken er kjappe med innlegg når noe går i mot dem! Virker nesten desperate i noen av innleggene synes jeg! Personlig har jeg ikke hatt behov for å klage på noe hos databutikken! Dem mistet salget på en nesten komplett PC da jeg 3 ganger skrev mail å spurte om komonentene var kompatible med hverandre for ikke lenge siden! Fikk ALDRI noe svar av dem! Men min mening er at Databutikken følger lovene, bare synd vi må "true" dem litt før dem sier seg enig!

Jeg handler gjerne hos Databutikken ennå.......!!!!

http://www.3dfxcool.no er forøvrig en kjempe stor møkka butikk! Dem skylder meg noen 100 lapper, men gidder ikke en gang å svare på mail! Jeg orker ikke peze mer med dem! Har skiftet til http://www.microplex.no

Lenke til kommentar

Quote:

On 2001-12-25 15:56, Cypres skrev:

Databutikken er "REDD" for å miste kundene sine! Dem selger mange varer uten mye fortjeneste! Og det er jo positivt for oss kundene! ...

Om databutikken.com er redd for å mista kundane sine, bør dei satsa litt på SERVICE, og så bør dei satsa endå meir på SERVICE. Veit ikkje heilt korleis dei er likt i Sverige, men da e heilt klart at det er store språkproblem her.

Sjå og denne tråden. Den var ein av grunnane til at eg bestemte meg for å gå ut med dette (i tillegg til at eg var svært irritert på DataButikken, still am)... Legg merke til at i begynnelsen ville eg berre vete om det var "lovleg" å merke eit kort slik, for etter det eg hadde lest på ATI sine heimesider, har VE-kort 2 skjermutgangar.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2001-12-25 17:16, amd_guru skrev:

Lurer på hvorfor du tok opp dette problemet på et offentlig forum, kilogram.

Her er det tydlig vis du som har gjort en feil, og ikke datorbutiken, får så og komme med masse piss til/om dem. Uakseptabelt IMO.

Tok dette opp i eit offentleg forum av tre grunnar:

• Fordi eg var (og er framleis) irritert på DataButikken
  • Fordi eg veit om mange andre som har hatt dårlegare erfaringar med DataButikken.
  • Fordi eg ikkje hadde nokon i nærleiken som har god peiling på Point-Of-View og ATI, og korleis dei merkar korta sine.

Vegard A. Larsen,

xaltra.net og sourcecode.no

E-mail: [email protected]

[email protected]

[ Denne Melding var redigert av: kilogram på 2001-12-28 22:41 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Om databutikken.com er redd for å mista kundane sine, bør dei satsa litt på SERVICE, og så bør dei satsa endå meir på SERVICE.

Jeg tror at det er vanskelig å få ALT i en butikk.

Det er stor konkurranse på netthandel av datautstyr, og butikker med veldig god vareinformasjon, veldig god support og service og veldig mange varer på lager (rask levering) tror jeg vil ha store problemer med å selge varene til de prisene Databutikken.com gjør.

Mitt inntrykk er at Databutikken.com fokuserer mest på pris, og bruker mindre ressurser på f.eks. informasjon om varene. Hvis man sammenlikner vareinformasjon til Databutikken til f.eks. Komplett.no ser man ganske stor forskjell.

Kanskje Databutikken også satser mindre på service også, for å holde prisene lave. Ikke vet jeg. Men det er nå ofte slik at man betaler for det man får.

Det er derfor det er så viktig at dere bruker webshopseksjonens erfaringsdel flittig, slik at det blir lettere for andre å velge riktig butikk. Noen vil ha en billig butikk, men er ikke like opptatt av service. Andre er ikke så opptatt av pris, men er avhengig av masse support og hjelp. Slike ting pleier ikke webshopene selv å opplyse om, så da bør dere som har erfaringer om webshoper ordne dette selv, og legg inn deres erfaring her:

http://www.hardware.no/webshoper/erfarings...se/erfaring.php

MLW

Lenke til kommentar

Jeg er helt enig med det Databutikken.com skriver. Det blir for dumt hvis alle skal poste sine negative opplevelser med Databutikken.com her på forumet. Jeg husker godt den tidligere diskusjonen som gikk her på forumet om han som hadde tatt av "garantiklistremerke" på prosessoren og ikke fikk byttet den pga det. Det ble slengt mye dritt om Databutikken i den tråden selv om Databutikken gang på gang prøvde å forklare de faktiske forholdene i saken. Det var tydeligvis ingen som tok seg tid til å lese innleggene til Databutikken. Saken ble jo løst ganske raskt, men skittkastingen fortsatte lenge etterpå.

Med tanke på at det er ganske mange som besøker forumet her på Hardware.no er det jo ingen fordel for Databutikken at de får så dårlig omtale. Konsekvensen av dette er at Databutikken taper kunder som baserer sitt valg av webshop ut fra dette forumet. Dette er jo veldig trist når Databutikken klart er den billigste webshoppen og når mye av den kritikken som har komt har vært ganske urettferdig (uvitenhet hos kunden, svenskehets osv.).

Jeg vil bare oppfordre dere til å prøve å få løst slike saker utenfor forumet først. Forumet har større makt enn dere aner :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...