Gå til innhold

Hva er normal CPU varme?? (grader)

magne30

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

God gammel AMD T-bird 1400@1615MHz her.. Var lenge veldig opptatt av temperaturer, men er gått litt lei. PC-en holder nå godt under 50 grader både idle og under load. Stabil er den også! Det må vel være godkjent!?

Relativt stillegående luftkjøling tralala.. :smile:

Lenke til kommentar

havegg, går ut fra at jeg er en av de du sikter til.

Årsaken er ganske enkel, da jeg ikke hadde pc spes i signaturen var det stadig vekk spørsmål om hva jeg kjørte med, nå står det der og de som lurer får svar.

Jeg er for gammel til å ha behov for å skryte av pc en eller av andre ting, det var ment som en orientering.

Skulle det derimot vere mange som er motstandere av dette, er det ingen prob å fjern den :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-26 09:09, skrev siDDIs:

min p4 [email protected] ghz er 28 grader full load med luft

20 grader idle

20 grader er romtempraturen

Dette er nok et eksempel på en temp som ikke er verdt papiret den er skrevet på, det sier seg selv at det er teknisk umulig å ha samme temp idle som romtemp med mindre du har funnet opp nye fysiske lover det samme gjelder 28 grader på full load.

Hvist du tar cpu temp du har her og ganger dem med 2 vil jeg tro du nermer deg det som er riktig, mellom(40 og 56) det samme gjelder for flere andre her.

Det er vel bare å bruke litt sunn fornuft å tenke på hvor mye effekt en cpu gir fra seg i form av varme så sier det seg selv at det er umulig å oppnå så lave temp, vil si det så sterkt at alle som har en cpu temp under 35 grader med en vanelig luftkjøling har feil temp.

Se også annen tråd Normal temp på P4 2.4B?

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Snekker`n på 2002-11-26 09:41 ]</font>

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Snekker`n på 2002-11-26 09:53 ]</font>

[ Denne Melding var redigert av: Snekker`n på 2002-11-26 12:56 ]

Lenke til kommentar

Quote:

God gammel AMD T-bird 1400@1615MHz her.. Var lenge veldig opptatt av temperaturer, men er gått litt lei. PC-en holder nå godt under 50 grader både idle og under load. Stabil er den også! Det må vel være godkjent!?

Relativt stillegående luftkjøling tralala..

Hvorfor er det bare folk med dyre/gode PC-er som har hardwaren sin i signaturen? *host*

Ehhhh...?!?!?

bare skrytende folk som regel.. jeg har en fin liten standard PC... Litt for mange som får penger istedet for omsorg her tror jeg... Jeg jobbet selv og kjøpte meg PCen min for mine egne tjente penger... men når jeg får månedslønna mi i februar skal alle bankes med GF FX! hehe..

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-26 09:30, skrev Snekker`n:

Quote:

Den 2002-11-26 09:09, skrev siDDIs:

min p4 [email protected] ghz er 28 grader full load med luft

20 grader idle

20 grader er romtempraturen

Dette er nok et eksempel på en temp som ikke er verdt papiret den er skrevet på, det sier seg selv at det er teknisk umulig å ha samme temp idle som romtemp med mindre du har funnet opp nye fysiske lover det samme gjelder 28 grader på full load.

Hvist du tar cpu temp du har her og ganger dem med 2 vil jeg tro du nermer deg det som er riktig, mellom(40 og 56) det samme gjelder for flere andre her.

Det er vel bare å bruke litt sunn fornuft å tenke på hvor mye effekt en cpu gir fra seg i form av varme så sier det seg selv at det er umulig å oppnå så lave temp, vil si det så sterkt at alle som har en cpu temp under 35 grader med en vanelig luftkjøling har feil temp.

Se også annen tråd

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Snekker`n på 2002-11-26 09:41 ]</font>

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Snekker`n på 2002-11-26 09:53 ]</font>

eg trudde prossesoren ikkje gidde så mykje varme frå seg når den idla

uansett når eg samanlikner med bror min sitt oppsett...som er identisk med mitt utenom at han har 1.8a og boxed kjøler

så får han 30-35 idle og 40-50 full load

men bruker samme versjoner av ditt og datt

både meg og bror min har lik kabinetttempratur han har kanskje 1-2 grader meir enn meg

logikken er jo at tempraturen inne i kabinettet er sånn nokolunne høgare, men eg har svært god gjennomlufting+ at eg har vifter i sida som blæs rett på cpu

men det kan jo godt hende den leser feil på 2-3 grader

men at cpu'en min blir jævlig godt kjølt med luft er ingentvil

du kan få koma og sjå sjølv

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-25 23:18, skrev jeg i signaturen min:

Hvorfor er det bare folk med dyre/gode PC-er som har hardwaren sin i signaturen? *host*

Vel, signaturen min er nå fjernet. Den var kanskje ikke så gjennomtenkt. Har bare lagt merke til mange "dyre" signaturer i det siste og så slengte jeg alle brukere med gode PC-er i signaturen over et gjerde..

Beklager til dere som gjør det av gode grunner. Jeg skal heller ikke mase på dere som gjør det for å skryte. Er man fornøyd med maskinen så må det vel være lov å vise det, eller!? :smile:

Lenke til kommentar

SiDDis du viser til din bror som har samme oppsett som deg, bare mindre cpu. Likevel får han en load temp mellom 12 og 22 grader mer enn deg, han skulle jo da få minre.

Jeg sier ikke at du bløffer, det jeg mener er at sensorne er feil.

Har nevnt det tidligere men kan gjenta, jeg hadde 2 like Asus PE kort til testing i min maskin og der ble det en temp forskjell på hele 15 grader.

Begge kortene var testet med nøyaktig samme cpu ,grafikkort osv tilkoblet, dette viser helt klart at temp sensorene i kortene ikke er til å stole på. Generelt sett vil jeg si at får du en cpu temp under 35 grader med std kjøling er temp sensorn feil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...