Gå til innhold

lås meg..

Anbefalte innlegg

Hei , jeg har samme hovedkort .

Det er en ting som gjør at hovedkortet går bananas :

På JUSB1/JUSB2 tilkoplingen på hovedkortet der man plugger inn

usb fra kabinettets front innganger får man ofte med en ugyldig pinne

som havner på JUSB's pinne 10 kalt USBOC .

Kommer det en pinne fra kabinettes front panel her så er den jordet .

Og jord på JUSB's USBOC pin skaper trøbbel .

Det er det samme hvis man kopler på diverse frontbay viftekontrollere

med usb/firewire porter .

pinne 10 i JUSB1/JUSB2 skal ikke ha noe tilkoplet .

Eneste man har i bios er cpu temperatur basert shutdown .

(jeg har den som disablet).

Mulig at de "nyere" PSUene du tester har bedre intelligens vedr. sensing av feilsymptomer og derfor "slår" seg av .

post-112-1119162281_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har ikke koblet til noe der syar2003.. sitter no med min nye MIST PSU i maksina.. den er tilkoblet 2x hd, MB, GPU og cd.brenner.. virker som jeg får problemer når jeg kobler til http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=LLCU01]denne[/url]..

skal i neste omgang koble til en slik en no.. får å se om det går bra.. og ja alle viftene på vifte styringen står min minimal styrke..

Lenke til kommentar

sitter no og tester MIST psu'en hos en venn.. til min stooore skuffelse så funker den fint her.. så da vil det si at det er noe galt hos meg..

spørsmålet mitt no er da følgende: hvorfor virker det med en gammel psu som jeg har lån på skolen og ikke mist psu'en? noen som har noen råd på hva jeg kan gjøre/prøve??

Lenke til kommentar

syar2003..

viste seg at du hadde rett.. jeg hadde ikke usb i front, men brukte den utgangen til usb som var bak på kabinettet..

alt er mye bedre no.. men til min store skuffelse så slo maskina seg av igjen no.. men jeg er ganske så sikker på at dette ikke har noe mer å gjøre med PSU'en så jeg prøver å poste en post en anna plass på forumet..

takker for alle svar.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...