MysticoN Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 (endret) Hello alle samme, har i det siste hatt litt problemer med pc'en.. eller store problemer.. OFTE slår pc seg av.. noen ganger 10+ ganger pr dag noen ganger 3 ganger pr dag.. når dette skjer må jeg dra strømledningen fra støbselen og vente et par sec før jeg setter den inn igjen.. vist ikke får jeg ikke liv i pc'en.. jeg har * 2x 80 Gb western digital. * 1x cd brenner. * AMD 64 3200 * KN6dette hovedkortet. * 6x 80mm vifter * 2x 120mm vifter * 2x katoder * 2x vifte kontroler.. * 370W PSU (flowerpower eller ka det heter.. ) * dette skjermkortet vist jeg ikke husker feil.. hører ofte en svak knitring fra pc'en en stund før den slår seg av, jeg har prøvd å slå av alle viftene jeg har, uten at det hjalp.. no har jeg oxo kobla ut cd-brenneren min får å se om det hjelper. har ingen reserve deler som jeg kan teste så det blir vel at jeg må kjøpe noe nytt.. siden alt i pc'en er relatift nytt så tror jeg KANSKJE at det er PSU'en som er problemet her.. derfor spør jeg dere som har peiling på dette.. håper at noen kan hjelpe meg litt her.. takker for alle svar. Endret 20. juni 2005 av MysticoN Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 15. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2005 noen som kan bekrefte at det er psu som er problemet her? vil gjerne kjøpe ny psu asap VIST det er det som er problemet.. ser at andre TRUR at det kan vere psu.. men så lenge ikke noe er sikkert så ville det vere dumt å kjøpe noe.. håper på noen svar.. Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 den PSUen der holder i lange baner. I så fall om det er TT sin Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 15. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2005 TT?? vist det ikke er PSU hva er det da? kan no hende at den bynner å bli slitt oxo Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 At du må ta ut 220v av PSUen for å "resette" den etter hver slik shutdown du har er et KLART signal på at den overbelastes og derfor skrur seg av . Du tar ut strømmen av den og overload kretsen som teller ned resettes og du får slått på systemet igjen uten å måtte vente lengre . Bytt den til noe av kvalitet med mere ampere tilgjengelig på +12v . Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 15. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2005 hmm.. var ganske "gresk" for meg dette:p hehe har koblet ut alt jeg kan.. cd-rom, catoder og viftene. er det noe jeg kan gjøre i biosen kanskje?? Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 15. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2005 (endret) jeg har no bestilt meg denne mist psu'en fikk vite at jeg burde kjøpe den istedenfor denne så jeg håper at det fixer problemet mitt og at den holder et par år til:) og et par oppgraderinger:) vist ikke blir det noen banning i molde og en psu i retur til microplex.. Endret 15. juni 2005 av MysticoN Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 16. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2005 har no funnet ut hvilken psu jeg har.. Lepont (Superflower) 370W kjøpt i bynnelsen av 2002. Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 16. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2005 har vert å fått lånt meg en psu fra skolen i jobber på no.. ser no ut som den er fra 2. verdens krig, men dataansvarlig på skolen sa at det kunne vere problemer med rammen.. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 Kople vekk katoder og 80mm/120mm kabinett vifter , bruk PCn med sidedøren åpen , se om det restarter fremdeles. Vifter kan bruke alt fra 2-10w pr. stk avhengig av type. Hvis man antar at 80mm viftene dine hver bruker 10w (worst case) har du 60w belastning fra +12v allerede der . Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 16. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2005 (endret) har kobla ut ALT no uten om hovedkortet, gpu og 2x hd.. hører at psu sliter.. og i har enda ikke prøvd men stor belastning.. kan ikke bruke den psu'en i fikk låne. den var for svak for pc'en.. fikk ikke start en gang med den.. no ligger psu'en å "knitrer" på bordet atmed pc'en:( Endret 16. juni 2005 av MysticoN Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 16. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2005 til og med "under" klokka cpu'en 300Mhz.. et lite desperat får å jobber vidre på photoshop og wow.. men nei da..:/ Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 18. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2005 Jeg har kjøpt meg ny psu.. mist 500w.. og funker ALT fint:) stillere vart det oxo Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 18. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2005 rart... meget rart.. etter 5 min med wow så slo pc'en seg av igjen.. med den nye PSU'en.. det rare her at den ELGAMLE PSU'en som jeg lånte på skolen virka som bare det... Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 18. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2005 men ka pokker da??? satte in min spiltter nye mist psu.. og da vart det enda større problemer.. fynka fint i 15min.. så vart det problemer hvert 5min til og med i KUN windows.. også fikk jeg ikke på pc'en i heletat.. har sotte inn den gammle psu'en igjen som jeg lånte på skolen.. funker fint igjen enda.. skal teste mer seinere.. Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 19. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2005 (endret) ok her er hva jeg har funne ut.. etter å ha koblet inn min nye PSU til alt så fant jeg fort ut at det hjalp lite.. jeg satt derfor inn igjen den gammle jeg lånte fra skolen jeg jobber.. for deretter koble til en kompinent om gangen.. jeg bynter med HD, GPU og 2x HD med min mye MIST PSU.. det virka fin under stress.. jeg slo da av pc'en og kobla til cd-brenneren min, og denne det var da jeg fikk problemer.. kom meg ikke nerme windows engang.. jeg kobla ut viftestyringen og prøvde igjen.. altså med MD, 2 x HD, GPU, og cd-brenner.. pc'en slo seg av igjen.. kobla ut cd-brenner og inn viftestyring igjen.. ikke noe forbedring.. kom like kort.. kobla ut både cd-brenner og viftestyringen.. ikke noe forbedring.. kom like kort.. kobla ut begge HD og gpu og inn med en anna ledning fra MIST psu.. pc'en slo seg av igjen.. kobla da ut hele MIST PSU'en og inn med min gammle.. det virker bra.. kan ikke koble til mer enn 2x tinger på den siden det er kun 2 kontakter.. har allerede brukt en slik, for å få liv i begge HD mine med den gammle så jeg tror ikke jeg kan dra den lengre.. noen her som har noe peiling på ka i skal prøve no?? håper på at noen kan hjelpe meg her.. edit: på min mist psu så er det 2 4pin MB kabler.. hvilken skal jeg bruke.. den ene står det: WARNING: for ATX 24 pin socket only.. DEN BRUKTE JEG IKKE! Endret 19. juni 2005 av MysticoN Lenke til kommentar
Master Casemod Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 vel jeg opplevde noe av det samme med min 300w PSU, den bare skrudde seg av, men når jeg fjerna diverse lys og klokka ned så slutta problemet Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 19. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2005 men dette er en splitter ny 500w psu som ikke vil dra hovedkortet mitt, en cd-brenner, en gpu og 2 hardisker.. Lenke til kommentar
Master Casemod Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 kansje den er fakka da vanligvis så pleier grunnen til at Pcen skrur seg sånn plutselig av er at PSU er fakka til de grader, dårlig kontakt, overbelastning osv Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 19. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2005 hørte rykter om at det kunne vere noe i kunne gjøre i bios.. noen som vet noe om det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg