Gå til innhold

tenker på å kjøpe ny bærbar.bra nok ?

Anbefalte innlegg

sager notebook[/url]tenker på og jøpe meg en bærbar pc nå som 6800 go kortet har kommet og gikk inn på dell.no for å se hva de hadde kom frem til dette oppsettet

meninger?? pcn skal brukes til spilling.

intel pentium m 1.7 ghz

512 ddr2 ram

nvidia 6800go 256 mb skjermkort :love:

60gb (5200) rpm

og resten er som standard på dell

noen innslag? max pris er 16500 kr da var også på voodoopc og såg meny fy fader hvor dyrt det var kosta 30000kr for en nesten likens pc som dell 9300

kom over denne og

sager notebooksager notebook[/url]

men de holder til i usa. kan også være et mobility x800 trenger en bærbar pc som kan erstatte desktopen til moren min

takker for innslag

Endret av hansol123
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
sager notebook[/url]tenker på og jøpe meg en bærbar pc nå som 6800 go kortet har kommet og gikk inn på dell.no for å se hva de hadde kom frem til dette oppsettet

meninger?? pcn skal brukes til spilling.

intel pentium m 1.7 ghz

512 ddr2 ram

nvidia 6800go 256 mb skjermkort  :love: 

60gb  (5200) rpm

og resten er som standard på dell

noen innslag? max pris er 16500 kr da var også på voodoopc og såg meny fy fader hvor dyrt det var kosta 30000kr for en nesten likens pc som dell 9300

kom over denne og

sager notebooksager notebook[/url]

men de holder til i usa. kan også være et mobility x800 trenger en bærbar pc som kan erstatte desktopen til moren min

takker for innslag

Både Alienware, VoodooPC og Sager benytter seg av Clevo OEM maskiner. Jeg er i ferd med å bestille en Clevo M400A fra www.ww-mmm.de for tiden.

Jeg vil anbefalle disse maskinene i.o.m. at selv om Clevo har produksjon i Asia så bruker de ikke mye dårlige komponenter derifra.

Til og med Dell har begnt å benytte seg av disse tvilsomme brikkene fra Ricoh etc. Jeg var hakket fra å bestille en XPS2 før jeg så hva den inneholdt; stripe i lakken. Styr unna med mindre du bare skal bruke maskinen til spilling og film!

hos Clevo får du Texas Instruments chip'er i både Firewire og CardBus-kontrollerne osv.

www.clevo.no

Endret av voidar
Lenke til kommentar
Styr unna med mindre du bare skal bruke maskinen til spilling og film!

hos Clevo får du Texas Instruments chip'er i både Firewire og CardBus-kontrollerne osv.

www.clevo.no

pc'en skal bare bruke til spilling ;) aner ikke hav firewifre så tror ikke det gjør no

Lenke til kommentar
takk takk men koster det ikke mye i toll da fra tyskland pluss frat osv??

Det er ikke toll på PC'er. (Faktisk nesten ikke på noen varer lenger, bortsett fra klær og mat. Og bil, tobakk og alkoholavgifter selvsagt. Men det er vel stregt tatt ikke toll, siden det også legges på norskproduserte varer.) Det eneste du må betale er 25% moms, men det må du jo om du kjøper i Norge også. Frakten kan bli en del (avhengig av om du vil ha varen raskt), det lønner seg å undersøke det først. Merk at du betaler moms på frakten også, pluss et mindre fortollingsgebyr.

voidar: Vil du utdype det med komponentene? Gjerne med hvor du har informasjonen fra. Jeg ser på XPS 2 selv.

Geir :)

Lenke til kommentar

Mange som klager på iXPS2 pga. du ikke kan overklokke og den er nedklokket i tilleg, og angrer og kjøper en i9300 som er pakket med "coupons" og blir MYE billigere, siden du kan overklokke den litt og få omtrent like bra ytelse for mye mindre penger.

Bare noe jeg har hørt på notebookforums :thumbup:

i9300 hadde vært perfekt om den hadde hatt fullt tastatur med num-ting og WSXGA+ skjerm uten sparkles :love:

Endret av Fredrik Larsen
Lenke til kommentar

voidar: Vil du utdype det med komponentene? Gjerne med hvor du har informasjonen fra. Jeg ser på XPS 2 selv.

Geir :)

Hvilke n brikke CardBus-kontrolleren har er viktig i forhold til utvidelse av systemet ditt.

Hvis du har noen gamle PCI-kort du gjerne vil bruke på laptopen din kan du anskaffe såkaldt PCI-expansion hardware fra firmaer som www.magma.com og www.ibpmt.com. Disse benytter seg av CardBus og skal gi en teoretisk maksimum båndbredde på 132MB/s som et resultat av å være koblet direkte til PCI-busen i bærbaren din.

http://www.rme-audio.com/english/techinfo/hdsp_notetabe.htm

http://www.mobl.com/expansion/pci/1slot/1s...quirements.html

Jeg har selv erfart problemer med dette og vil derfor advare mot å anskaffe seg en bærbar med brikker fra denne produsenten om man har planer om å benytte den høye båndbredden, som f.eks. innen lyd og bilde. Ricoh brikken som finnes i XPS2 og i9300 har jeg ikke hørt om eller sett noe sted, men fra tidligere erfaringer er ihvertfall jeg skeptisk.

O2 ligger vel omtrent i samme bås som Ricoh. Problemet med dem er at det er usikkert om de i de heletatt støtter "Burst"-overføringer. Trenger du bare å koble til noen ekstra firewire 400-porter så kan det nok gå bra.

ENE1410/1420 brikkene har det vært problemer med, men dette har visst latt seg løse av en driveroppgradering.

Brikker fra Texas Instruments er å foretrekke, ToPic brikkene fra Toshiba skal visst også fungere bra.

http://support.dell.com/support/edocs/syst...n/G80111LRs.pdf

Der har du specs på XPS2. Sjekk under Apendix. Disse er likt for både XPS2 og i9300.

Endret av voidar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...