Gå til innhold

Nytt meget støysvakt kabinett, helst under 1200kr

Anbefalte innlegg

Hei. Har tenkt til å kjøpe meg ett nytt kabinett.

Kriteriene:

- Det må være meget støysvakt.

- Trenger ikke være spesielt stort, i og med at jeg bare har to harddisker og en dvd-brenner.

- Helst mulighet for 120mm vifte(r )

- Pris, helst under 1000 kroner. Kan godt gå litt opp.

- Trenger ikke følge med PSU. Hvis det gjør, må den så klart være stille....

- Helst ikke noe jalla design. Plain og enkelt er å foretrekke :)

Har tenkt på følgene kabinetter:

Artic Cooling Silentium T1 til 600kroner.

Eller Nexus Breeze 350 , litt negativt at det koster 1500 kroner da.....

Ps: Har nå Suntek TH-655 og et Abit IC7-MAX3 Hovedkort.

Tilbakemeldinger hadde vært hyggelig :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk skal du ha. Spesielt den første så veldig bra ut, med blant annet plass til to stk 120mm vifter. Prisen var hvertfall veldig behagelig:)

Men det følger ikke med en strømforsyvning i det kabinettet. Hvilken strømforsyvning burde jeg gå for da? Merk, trenger ikke drive noe sterke saker, har intel 3.2, 9800pro, 2 stk HD samt DVD-brenner.

Viktig at den er stille :)

Edit: Sett at Tagaen 480W har fått mye skryt. Noen jeg burde gå for?

Endret av preskatv
Lenke til kommentar

Tusen takk Erik, men tror jeg går for Tagaen. I de testene jeg så vidt har sett på så har den scoret temmelig bra. Pluss at den bare har fått veldig positive erfaringer på prisguiden.

Edit: Før jeg bestiller, passer alle de tre delene sammen. Hovedkortet mitt, strømforsyvningen og kabinettet ?

Endret av preskatv
Lenke til kommentar
Tusen takk Erik, men tror jeg går for Tagaen. I de testene jeg så vidt har sett på så har den scoret temmelig bra. Pluss at den bare har fått veldig positive erfaringer på prisguiden.

Du blir nok uansett fornøyd :yes: Tenkte og gi link til alle kjente men glemte seff den der. og northQ. men håper du blir fornøyd :)

Lenke til kommentar
preskatv:

jeg kjøpte mitt nexus breeze kabinett for 1781 ca. på pc1 i trondheim med egen nexus breeze psu med 120mm vifte -> 16db. temp.styrt, lydløs så og si ! :thumbup:

nexus er definitivt det beste valget...utan psu kostar det rundt 1100kr. det har so tjukke vegger som er støydempa at lyden ikkje har sjans å komme ut. når eg monterte det for ein fyr måtte eg dobbelt sjekke om dataen var på for det var so stille.. då var det montert stock kjøling til amd 64 med tre disker (2x200 og ein raptor)...anbefalast på det sterkaste..kabbis er noko ein ikkje oppgrederer so ofte so det er litt greitt å kjøpe kvalitet og sleppe å bruke peng på det seinere...

Lenke til kommentar

Hmm. Var egentlig fast bestemt på Antec sonata og en tagaen PSU i går. Men når jeg ser på prisen, så vil faktisk et nexus breeze med "Real Silent PSU" koste like mye, pluss at designet er ganske mye finere :) Så tror jeg kommer til å gå for en Nexus breeze til 1500 kroner ja.

Tusen takk for svar folkens :woot:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...