Gjest Slettet-9qGJlz Skrevet 6. august 2013 Del Skrevet 6. august 2013 Eksempel: Breivik er kristen. Det neste du sier er vel at Breivik også er muslim?? Dette er feil. Breivik er ingen kristen. http://www.dagen.no/Kultur/tabid/349/Default.aspx?articleView=true&ModuleId=77607 Lenke til kommentar
StilleVann Skrevet 6. august 2013 Del Skrevet 6. august 2013 Dette er feil. Breivik er ingen kristen. http://www.dagen.no/...&ModuleId=77607 Uansett om han er kristen eller ikke, så tror jeg det er ganske klart at han ikke er muslim, noe som underbygger påstandene mine. Lenke til kommentar
Meridies Skrevet 6. august 2013 Del Skrevet 6. august 2013 Dette er feil. Breivik er ingen kristen. http://www.dagen.no/...&ModuleId=77607 http://www.nrk.no/nyheter/verden/1.7735739 Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 6. august 2013 Del Skrevet 6. august 2013 Det at kristne blir drept av muslimer betyr ikke at kristendommen er en fredelig religion, det betyr bare at muslimer dreper kristne. Og som vi vet så er islam like fredelig som kristendommen. Det vet du godt, Baltazar94. Jeg tror ikke vi "vet" at islam er like fredelig som kristendommen. Og jeg "vet" slett ikke dette. islam er forøvrig ikke like fredelig som kristendommen av flere grunner. For det første fins ikke begrepet kjærlighet i islam, mens kristendom er basert på kjærlighet. Ja kjærlighet er så viktig i kristendommen at hvis du ikke har kjærlighet, så er du ikke kristen. Gud er oså den eneste kilden til kjærlighet, og siden muslimene er avskåret fra Gud, siden de jo følger islam, så har de heller ikke noen mulighet til å forstå hva kjærlighet er. Slike ting som drap og vold er utenkelig for kristne, for det er ikke kjærlighet. Untatt i visse tilfeller der du må utøve en viss vold for å forsvare noen mot en angriper. Det er heller ikke noen støtte for vold og drap i NT som kristne følger. I kristendom er det to absolutte bud, og det er at du skal elske Gud av hele ditt hjerte, og du skal elske din neste. Det er ingen unntak som sier at du ikke skal elske din neste om han eller hun er muslim,jøde,hindu buddhist eller noe annet. Det er selvsagt også umulig å skille slik, for det er ikke kjærlighet. Kjærligheten er uten betingelser, slik Jesus også viste oss da Han var her på jorden for 2000 år siden. Kristendom er heller ikke en religion av denne verden, dvs at kristne søker ikke makt og rikdom eller landområder, slik muslimer og islam gjør. Når det gjelder dette med fred, så er det faktisk slik at islam søker en slags "fred" en det muslimene ikke sier er at denne "freden" skal komme når islam har erobret verden,og når muslimene har drept alle vantro. Du forteller ikke sannheten, du forteller det du tror er sannheten. Og det du tror er sannheten, er løgnen. Det er fakta. Har for øvrig ikke sett at du har lagt ut noen dokumentasjon i denne tråden. Jeg forteller sannheten. Jeg har ingen interesse av å lyve, jeg kan ikke lyve og jeg vil heller ikke gjøre det. Om noen sier noe som du ikke har hørt før, så betyr jo nødvendigvis ikke det at det de sier er løgn . Det jeg ønsker er å advare mot islam, og jeg ønsker like mye å advare muslimer mot islam som andre mennesker. Jeg la forøvrig ut dokumentasjon i tråden om SIAN, og der deltar du også. Ellers har jeg lagt ut mye i andre tråder om islam her på forumet, men ingen av de som forsvarer islam bryr seg om det, de bare durer videre med samme melodien omtrent som en plate med hakk. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-9qGJlz Skrevet 6. august 2013 Del Skrevet 6. august 2013 http://www.nrk.no/ny...erden/1.7735739 Denne artikkelen som jeg linket til sier jo ABB selv at han ikke er en kristen. Mens den artikkelen du linket til, er det en amerikansk terrorforsker som sier det. Men om han var en kristen, så var han ingen ekte kristen. Lenke til kommentar
StilleVann Skrevet 6. august 2013 Del Skrevet 6. august 2013 Men om han var en kristen, så var han ingen ekte kristen. Det er akkurat det jeg prøver å si om muslimer. Terrorisme er ingen del av religionen Islam. Det finnes ingen terrorister som er muslimer, men derimot terrorister som kaller seg muslimer. Ingen terrorister som kaller seg muslimer følger Islam sine grunnverdier; å vise kjærlighet overfor andre. Jeg følger oppfordringen til Joker222 og melder meg ut av denne diskusjonen nå, jeg har gjort mitt for å prøve å overbevise enkelte her(inkluderer ikke Likervannmelon) om at dere tar feil. Hvis ikke det hjalp ønsker jeg dere lykke til og håper dere våkner opp en dag. 2 Lenke til kommentar
Meridies Skrevet 6. august 2013 Del Skrevet 6. august 2013 Jeg tror ikke vi "vet" at islam er like fredelig som kristendommen. Og jeg "vet" slett ikke dette. islam er forøvrig ikke like fredelig som kristendommen av flere grunner. For det første fins ikke begrepet kjærlighet i islam, mens kristendom er basert på kjærlighet. Ja kjærlighet er så viktig i kristendommen at hvis du ikke har kjærlighet, så er du ikke kristen. Gud er oså den eneste kilden til kjærlighet, og siden muslimene er avskåret fra Gud, siden de jo følger islam, så har de heller ikke noen mulighet til å forstå hva kjærlighet er. Slike ting som drap og vold er utenkelig for kristne, for det er ikke kjærlighet. Untatt i visse tilfeller der du må utøve en viss vold for å forsvare noen mot en angriper. Det er heller ikke noen støtte for vold og drap i NT som kristne følger. I kristendom er det to absolutte bud, og det er at du skal elske Gud av hele ditt hjerte, og du skal elske din neste. Det er ingen unntak som sier at du ikke skal elske din neste om han eller hun er muslim,jøde,hindu buddhist eller noe annet. Det er selvsagt også umulig å skille slik, for det er ikke kjærlighet. Kjærligheten er uten betingelser, slik Jesus også viste oss da Han var her på jorden for 2000 år siden. Kristendom er heller ikke en religion av denne verden, dvs at kristne søker ikke makt og rikdom eller landområder, slik muslimer og islam gjør. Når det gjelder dette med fred, så er det faktisk slik at islam søker en slags "fred" en det muslimene ikke sier er at denne "freden" skal komme når islam har erobret verden,og når muslimene har drept alle vantro. Jeg forteller sannheten. Jeg har ingen interesse av å lyve, jeg kan ikke lyve og jeg vil heller ikke gjøre det. Om noen sier noe som du ikke har hørt før, så betyr jo nødvendigvis ikke det at det de sier er løgn . Det jeg ønsker er å advare mot islam, og jeg ønsker like mye å advare muslimer mot islam som andre mennesker. Jeg la forøvrig ut dokumentasjon i tråden om SIAN, og der deltar du også. Ellers har jeg lagt ut mye i andre tråder om islam her på forumet, men ingen av de som forsvarer islam bryr seg om det, de bare durer videre med samme melodien omtrent som en plate med hakk. Du forteller ikke sannheten. Du forteller en løgn, men du er ikke klar over det selv. Jeg deltar ikke i tråden om SIAN. Og jo jeg bryr meg om kilder. Bare se på det du selv har skrevet. Ingenting av det du har skrevet stemmer. Nestekjærlighet og kjærlighet er faktisk like sentralt i islam som i kristendommen. Du har bare ikke fått det med deg. http://www.quranandscience.com/legislative/138-the-concept-of-charity-in-islam.html Og dermed så følger jeg også oppfordringen som er nevnt og takker for meg i denne tråden. 3 Lenke til kommentar
IQ84 Skrevet 6. august 2013 Del Skrevet 6. august 2013 (endret) Kom med bevis/kilder om du snakker sant. 61% av all terrorisme er gjort av muslimer, i Islams navn og det er ikke tatt med motstand mot utenlandsk okkupasjon. En ganske god prestasjon av rundt 20% av verdens befolkning. http://www.todayszam...n?newsId=233821 Ser at jeg tok litt feil av tallene i forrige innlegg, men det er likevel en majoritet. Forresten, ville vært interessant å høre dine svar på spørsmålene jeg stilte i forrige innlegg på forrige side i denne tråden Forstår du virkelig ingenting? Du har et forskrudd syn på religionen Islam. Jeg er ikke muslim, jeg har mange gode venner som er muslimer, heldigvis er ikke alle like forskrudde som deg og det finnes ikke-muslimer som støtter det jeg sier og som mener at Islam ikke har noe med terror å gjøre. Du har ingen kilder til det du påstår her, og etter min mening-og helt sikkert mange andres, så begrunner du ikke argumentene dine godt. Kjenner jeg blir kraftig provosert her. Jeg har ikke kommet med et eneste islam/muslim fiendtlig ord i denne diskusjonen. Det eneste jeg har gjort er å komme med noen tall og spørsmål. Forresten så hoppet du rett over spørsmålene mine og gikk rett på personangrep. I motsetning til deg kan jeg godt underbygge mine påstander om at Islam ikke har noe med terrorisme å gjøre: http://www.globalres...america/5333619 Nei, det kan du ikke. For det første handler artikkelen kun om USA, og for det andre så står muslimer for mesteparten terrorangrep i USA relativt til folketallet. Påstanden min om at islam står for mer enn halvparten av all terrorisme er allerede dokumentert over i svaret til Joker. According to the Oxford University sociologist Diego Gambetta, editor of Making Sense of Suicide Missions, a comprehensive history of this troubling yet topical phenomenon, while suicide missions are not always religiously motivated, when religion is involved, it is always Muslim. http://www.psycholog...ut-human-nature According to NCTC, of the 12,533 terrorism-related deaths worldwide, 8,886 were perpetrated by “Sunni extremists,” 1,926 by “secular/political/anarchist” groups, 1,519 by “unknown” factions, 170 by a category described as “other”, and 77 by “Neo-Nazi/Fascist/White Supremacist” groups. - See more at: http://cnsnews.com/n...h.yUeK8nmY.dpuf Du har rett i at det ikke er en jevn fordeling av terrorisme blant religionene- men når det gjelder det så er det Islam som nesten ikke utgjør noen av terrorangrepene i verden. Eksempel: Breivik er kristen. Det neste du sier er vel at Breivik også er muslim?? Idiot, jeg sa ikke at alle terrorister var muslimer, det jeg sa var at en overveldende majoritet var det. For det første er Breivik kun èn person, og for det andre så utførte han ikke terrorhandlingen i kristendommens navn, men pga. han var imot islam. Du kjenner nok godt til opptøyene etter Muhammed karikaturen. The onion presset noen lignende karikaturer av de viktigste personene i de fire andre verdensreligionene. Hva skjedde? Ingenting. http://www.theonion....is-image,29553/ Edit: In addition to the views of Muslim clerics, conflicting viewpoints are apparent among the public in Muslim majority countries. As a reporter for The Guardian notes in an article written during the second intifada in August 2001 about Palestinian suicide attacks, the Muslim world celebrates "martyr-bombers" as heroes defending the things held sacred. Polls in the Middle East at that time show that 75% of people were in favor of martyr-bombings.[30] However, more recent polling by the Pew Research Center has shown decreases in Muslim support for suicide attacks. In 2011 surveys, less than 15% of Pakistanis, Jordanians, Turks, and Indonesians thought that suicide bombings were sometimes/often justified. Approximately 28% of Egyptians and 35% of Lebanese felt that suicide bombings were sometimes/often justified. However, 68% of Palestinians reported that suicide attacks were sometimes/often justified.[31] http://en.wikipedia.org/wiki/Istishhad Endret 6. august 2013 av IQ84 Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 6. august 2013 Del Skrevet 6. august 2013 (endret) http://www.globalres...america/5333619 Denne kilden viser en artikkel skrevet tidligere i år, der det står at faktisk 90% av alle terrorangrep i USA er utført av ikke-muslimer, og at kun 1% av alle terrorister i Europa er muslimer. Noe som vil si at 99% av terrorister i Europa er ikke-muslimer. Du har rett i at 911 og mange andre terror aksjoner utført i USA ikke er begått av muslimer. Jeg har selv forsvart muslimene flere ganger, særlig i forbindelse med 9/11. Alle de store og små terrorangrepene som muslimer utfører rundt om i verden mot kristne og andre minoriteter blir derimot ikke nevnt i offisiell media. Men faktum er at de fleste terroraksjoner i USA har vært falsk flagg aksjoner utført av regjeringen i USA, som forøvriger kapret av jøder, og for en stor del kontrolleres av Israel. Disse har brukt muslimer som syndebukker. Men nå er muslimene og islam tatt inn i varmen, så nå er det kristne og andre grupper i samfunnet som henges ut som syndebukker. Det samme gjelder for Europa og Norge. Eksempel: Breivik er kristen. Breivik er ikke kristen. Han er zionist og er/var frimurer. Breivik ble brukt som syndebukk på samme måte som muslimer har blitt brukt som syndebukker før ham. Endret 6. august 2013 av Baltazar94 Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 6. august 2013 Del Skrevet 6. august 2013 Terrorisme er ingen del av religionen Islam. Det finnes ingen terrorister som er muslimer, men derimot terrorister som kaller seg muslimer. Dette er ikke riktig. Hvis dette hadde vært riktig, så ville det bety at det at det er veldig få muslimer i verden. Og de fleste av de få muslimene som fins i verden, bor i Norge. Men det er jo selvsagt ikke riktig. Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 6. august 2013 Del Skrevet 6. august 2013 (endret) Du forteller ikke sannheten. Du forteller en løgn, men du er ikke klar over det selv. Jeg deltar ikke i tråden om SIAN. Og jo jeg bryr meg om kilder. Bare se på det du selv har skrevet. Ingenting av det du har skrevet stemmer. Om jeg tok feil i det din deltagelse i tråden om SIAN, så betyr jo ikke det at jeg ikke forteller sannheten om islam Nestekjærlighet og kjærlighet er faktisk like sentralt i islam som i kristendommen. Du har bare ikke fått det med deg. http://www.quranands...y-in-islam.html Kjærlighet er ikke noe begrep i islam. Men de har regler om såkalte barmhjertige handlinger, særlig i forbindelse med ramadan. Men dette er regulert av regler, og gjøres ikke av kjærlighet. Det gjelder også kun for barmhjertige handlinger mot muslimer og islam. De "barmhjertige" handlingene kan da gjerne bli som denne. http://www.theaustralian.com.au/news/world/beheaded-girls-were-ramadan-trophies/story-e6frg6so-1111112492769 Endret 6. august 2013 av Baltazar94 Lenke til kommentar
magrelen Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 Jeg tror ikke vi "vet" at islam er like fredelig som kristendommen. Og jeg "vet" slett ikke dette. islam er forøvrig ikke like fredelig som kristendommen av flere grunner. For det første fins ikke begrepet kjærlighet i islam, mens kristendom er basert på kjærlighet. Ja kjærlighet er så viktig i kristendommen at hvis du ikke har kjærlighet, så er du ikke kristen. Gud er oså den eneste kilden til kjærlighet, og siden muslimene er avskåret fra Gud, siden de jo følger islam, så har de heller ikke noen mulighet til å forstå hva kjærlighet er. Slike ting som drap og vold er utenkelig for kristne, for det er ikke kjærlighet. Untatt i visse tilfeller der du må utøve en viss vold for å forsvare noen mot en angriper. Det er heller ikke noen støtte for vold og drap i NT som kristne følger. I kristendom er det to absolutte bud, og det er at du skal elske Gud av hele ditt hjerte, og du skal elske din neste. Det er ingen unntak som sier at du ikke skal elske din neste om han eller hun er muslim,jøde,hindu buddhist eller noe annet. Det er selvsagt også umulig å skille slik, for det er ikke kjærlighet. Kjærligheten er uten betingelser, slik Jesus også viste oss da Han var her på jorden for 2000 år siden. Kristendom er heller ikke en religion av denne verden, dvs at kristne søker ikke makt og rikdom eller landområder, slik muslimer og islam gjør. Når det gjelder dette med fred, så er det faktisk slik at islam søker en slags "fred" en det muslimene ikke sier er at denne "freden" skal komme når islam har erobret verden,og når muslimene har drept alle vantro. Jeg forteller sannheten. Jeg har ingen interesse av å lyve, jeg kan ikke lyve og jeg vil heller ikke gjøre det. Om noen sier noe som du ikke har hørt før, så betyr jo nødvendigvis ikke det at det de sier er løgn . Det jeg ønsker er å advare mot islam, og jeg ønsker like mye å advare muslimer mot islam som andre mennesker. Jeg la forøvrig ut dokumentasjon i tråden om SIAN, og der deltar du også. Ellers har jeg lagt ut mye i andre tråder om islam her på forumet, men ingen av de som forsvarer islam bryr seg om det, de bare durer videre med samme melodien omtrent som en plate med hakk. Du sier i ditt innlegg at kristne ikke er ute etter verdslig rikdom. Er der personer som kan ha blitt lurt/presset av diverse kristne bevegelser til å testamentere alt de eier til dem? Hvordan var maktkampen i mellomalderen mellom kirka og adelen? Hvor rik er den katolske kirka? Er det så store forskjeller på islam og kristendom? Begge har mye sammenfall, da de har mye av samme utgangspunkt.....Sted, stamfarer osv. 2 Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 (endret) Du sier i ditt innlegg at kristne ikke er ute etter verdslig rikdom. Ja, det er riktig. Jesus sa " mitt rike er ikke av denne verden" Og det gjelder for kristne også. Er der personer som kan ha blitt lurt/presset av diverse kristne bevegelser til å testamentere alt de eier til dem? Ja, det er desverre mange som er blitt presset eller lurt av personer som kaller seg kristne, eller av såkalte kristne kirker og sekter. Men de har ingen støtte for slik oppførsel i Bibelen, og dermed er de ikke kristne selv om de kaller seg for kristne. Hvordan var maktkampen i mellomalderen mellom kirka og adelen? Hvor rik er den katolske kirka? Når man nevner kirken i middelalderen så er det den katolske kirke, men den katolske kirke er ingen kristen kirke. Flertallet av dem som den katolske kirke drepte og torturerte i middelarderen var kristne som ikke ville akseptere den katolske kirkes lære, eller som ble tatt for å eie/lese Bibelen. Disse kristne som leste Bibelen, ble da brent på bålet sammen med sin Bibel. Den katolske kirke har også sin egen Bibel, som er omskrevet for å passe med den katolske lære. Den katolske kirke søker også i høyeste grad makt og rikdom, men det er altså ikke snakk om en kristen kirke. Er det så store forskjeller på islam og kristendom? Begge har mye sammenfall, da de har mye av samme utgangspunkt.....Sted, stamfarer osv. Ja, det er stor forskjell på islam og kristendom. islam og kristendom er totalt motsatt, som to motpoler som frastøter hverandre. islam er en religion av denne verden, men ikke bare en religion det er en hel ideologi og et system som søker å regulere muslimenes liv. islam er i slekt med jødedommen og katolisismen. Men ikke med kristendommen. Det er imidlertid ting som kan virke som likheter med kristendom, men dette er ikke likheter likevel, og en kristen vil gjennomskue dette ganske fort. Når det gjelder dette med stamfar, så er Abrahan stamfar til Israels stammer og dermed de kristne. Araberne kan kalle Abraham for sin stamfar, men der stopper det. Gud hadde lovt at Abraham skulle få en sønn med sin kone, men hans kone mente at hun var for gammel, og derfor sendte hun Abraham til hennes trellkvinne hagar, noe som også skjedde. Denne sønnen fikk navnet ismael. Men en stund etterpå fikk Abraham en sønn med sin kone, som Gud hadde lovt ham. Denne sønnen fikk navnet Isak. Disse to sønnene var da halvbrødre. Araberne stammer fa ismael, og Israels stammer fra Isak som Abraham fikk med sin kone sara, og kristendommen stammer fra Abrahams og Isaks religion, og islam har ikke noe slektskap med denne. islam er i slekt med jødedommen og katolisismen som kom til flere hunde år senere. Jødene hadde faktisk mer en en hånd med i skapelsen av islam. Og katolisismen er oså en av babylons mysteriereligioner, som Judah stamme fikk med seg fra fangenskapet i babylon. De mest kjente av disse er jødedommen,islam og katolisismen. Endret 7. august 2013 av Baltazar94 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 (endret) Har alltid sett på mennesker med muslimsk bakgrunn som veldig vennlige og har venner som er muslimer. Men det har skiftet nå den siste mnd. I begynnelsen av juni reiste jeg ned til Montpellier i sør Frankrike. Her er det mennesker fra alle folkegrupper også mange med muslimsk bakgrunn. Forrige uke var jeg i en park (midt på dagen) da kom det tre gutter opp til meg, pekte på telefonen min, snakket arabisk til meg, og stjal telefonen. De truet meg med bank men heldigvis så ble jeg ikke skadet! Oi, så redd du må ha vært! Tenk ikke på at du setter alle muslimer i bås, for noe noen jævler gjorde mot deg, jada, for ifølge deg er alle muslimer bare de banker, og stjeler. For en mentalitet, fjols! Endret 7. august 2013 av Slettet-x7D6du0Hjb Lenke til kommentar
IHS Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 Oi, så redd du må ha vært! Tenk ikke på at du setter alle muslimer i bås, for noe noen jævler gjorde mot deg, jada, for ifølge deg er alle muslimer bare de banker, og stjeler. For en mentalitet, fjols! Så du mener at det ikke er flere jævler blant muslimene enn i den vestlige befolkning generelt ? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 (endret) Så du mener at det ikke er flere jævler blant muslimene enn i den vestlige befolkning generelt ? Det er nok like mange jævler i hver sin gruppe, jeg påpeker bare at han satt alle muslimer over en kam, noe som ikke er noe særlig fint, da det slettes ikke er alle muslimer, eller for den skyld vestlige som er tyver og jævler. Endret 7. august 2013 av Slettet-x7D6du0Hjb Lenke til kommentar
IHS Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 Det er nok like mange jævler i hver sin gruppe, ... Det er det så absolutt ikke, ingen hater mennesket mer en djevelen, hos muslimer har mennesket og mennesket livet svært liten verdi, det er derfor jævelskapen er så stor i den gjengen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 Det er det så absolutt ikke, ingen hater mennesket mer en djevelen, hos muslimer har mennesket og mennesket livet svært liten verdi, det er derfor jævelskapen er så stor i den gjengen. Å herregud. Nå husker jeg deg ja.. Du er den fyren jeg sa jeg ikke skulle diskutere med, fordi... Du er for ekstrem. Takk for meg. Andre i tråden kan gjerne kommentere på mine innlegg, og få svar, men denne fyren er bare litt for høyt oppe i skyene for at jeg gidder. Lenke til kommentar
IHS Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 (endret) .. denne fyren er bare litt for høyt oppe i skyene for at jeg gidder. Interessant metafor, minner om "Da skal de se Menneskesønnen komme i skyene med stor makt og herlighet." (Mark 13:26) Endret 7. august 2013 av IHS Lenke til kommentar
magrelen Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 (endret) Ja, det er riktig. Jesus sa " mitt rike er ikke av denne verden" Og det gjelder for kristne også. Ja, det er desverre mange som er blitt presset eller lurt av personer som kaller seg kristne, eller av såkalte kristne kirker og sekter. Men de har ingen støtte for slik oppførsel i Bibelen, og dermed er de ikke kristne selv om de kaller seg for kristne. Når man nevner kirken i middelalderen så er det den katolske kirke, men den katolske kirke er ingen kristen kirke. Flertallet av dem som den katolske kirke drepte og torturerte i middelarderen var kristne som ikke ville akseptere den katolske kirkes lære, eller som ble tatt for å eie/lese Bibelen. Disse kristne som leste Bibelen, ble da brent på bålet sammen med sin Bibel. Den katolske kirke har også sin egen Bibel, som er omskrevet for å passe med den katolske lære. Den katolske kirke søker også i høyeste grad makt og rikdom, men det er altså ikke snakk om en kristen kirke. Ja, det er stor forskjell på islam og kristendom. islam og kristendom er totalt motsatt, som to motpoler som frastøter hverandre. islam er en religion av denne verden, men ikke bare en religion det er en hel ideologi og et system som søker å regulere muslimenes liv. islam er i slekt med jødedommen og katolisismen. Men ikke med kristendommen. Det er imidlertid ting som kan virke som likheter med kristendom, men dette er ikke likheter likevel, og en kristen vil gjennomskue dette ganske fort. Når det gjelder dette med stamfar, så er Abrahan stamfar til Israels stammer og dermed de kristne. Araberne kan kalle Abraham for sin stamfar, men der stopper det. Gud hadde lovt at Abraham skulle få en sønn med sin kone, men hans kone mente at hun var for gammel, og derfor sendte hun Abraham til hennes trellkvinne hagar, noe som også skjedde. Denne sønnen fikk navnet ismael. Men en stund etterpå fikk Abraham en sønn med sin kone, som Gud hadde lovt ham. Denne sønnen fikk navnet Isak. Disse to sønnene var da halvbrødre. Araberne stammer fa ismael, og Israels stammer fra Isak som Abraham fikk med sin kone sara, og kristendommen stammer fra Abrahams og Isaks religion, og islam har ikke noe slektskap med denne. islam er i slekt med jødedommen og katolisismen som kom til flere hunde år senere. Jødene hadde faktisk mer en en hånd med i skapelsen av islam. Og katolisismen er oså en av babylons mysteriereligioner, som Judah stamme fikk med seg fra fangenskapet i babylon. De mest kjente av disse er jødedommen,islam og katolisismen. Siden du er så flink i å skille hva som er ekte kristendom, kan du da vise meg hva som er ekte islam? Hvilken retninger som vi skal se bort fra og lignende. Eller er det ingen forskjeller der? Blir vanskelig å diskutere når du tydeligvis har et litt snevert syn på hva som er kristendom. De første kristne såg på seg som ekte jøder, at de var endel av jødedommen. Så utvidet de til å ha med diaspora jøder, altså gresk talende jøder. Senere fikk også "hedninger", altså mennesker uten jødisk blod i årene være med. Da var de blitt en misjonerende religion, og brutt ut fra jødedommen. Så har det blitt en drakamp om kristendommens retning og tolkninger. Hvor den har blitt formet og tilpasset verdens utvikling. Den har bremset utviklingen i samfunnet, men har måttet gi etter hver gang. Endret 7. august 2013 av magrelen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå