Gå til innhold

Microsoft forteller hvor mange Windows 8-lisenser de har solgt

Anbefalte innlegg

100 millioner Windows 7 lisenser tok 183 dager

100 millioner Windows 8 lisenser tok 192 dager

Ikke den store floppen folk skal ha det til, altså. (tall fra wpcentral)

Hyggelig at du er glad for at et amerikansk selskap tjener penger.

Operativsystemet deres er fortsatt elendig.

1. Jeg skrev hverken at jeg var glad eller trist, jeg skrev fakta. Ikke ilegg meg meninger jeg ikke nødvendigvis har.

2. Nei, det er ikke elendig. Kanskje ikke det beste på alle ting, men det gjør det ikke elendig.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vær gang det kommer opp en sak om Windows 8 er det alltid noen som klager. Jeg har brukt Windows 8 siden lansering og det er uten tvil den beste Windows versjonen hittil. Du kan gjøre et par knappe innstillinger og vips er det prikk likt som å bruke Windows 7. Jeg liker personlig den nye start menyen mye mer. Det som imponerer meg mest med Windows 8 er jeg enda ikke har hatt en bluescreen på 8 måneders bruk.

Selv er jeg glad for win8, men jeg har faktisk opplevt kjempemange bluescreens, flere enn på win7. Men de nye blåskjermene er så kule at jeg blir egentlig ikke sur :wee:

• Liker 1
Lenke til kommentar

Windows 8 kombiprodukter (Laptop med avtagbar skjerm) har en stor fordel over ARM baserte nettbrett. Til nå har de vært holdt igjen av dårlig ytelse (AMD Hondo og intel bonnell). Men nå som AMD temash og intel silvermont baserte Windows 8 produkter er rett rundt hjørnet, vil det være få grunner til å kjøpe et ARM basert nettbrett over x86:

Bedre ytelse (intel bonnell er raskere enn cortex a9, og silvermont yter omkring 2x per tråd i forhold til bonnell (tall fra intel))

Sammenlignbart effektforbruk(se bonnell baserte smarttelefoner/nettbrett)

Metro applikasjoner og desktop applikasjoner

Det som gjenstår å se er om Microsoft klarer å overtale forbrukerne om at deres produkt er en god erstatter for både laptopen og nettbrettet.

Endret av O:M:A
Lenke til kommentar

<snip>Antall Windows 8-apper i Windows Store skal angivelig ha blitt seksdoblet siden lanseringen i oktober, og tallet er nå på snart 6<snip>

Jeg klipte i sitatet for å gjøre det morsommere. Men seriøst, å skryte av en seksdobling siden dag 0, er som å skryte av at en bil kan gå fra 0 til 60.

Vi prøver også å forstå hva folk egentlig vil ha når de spør etter startmenyen, sier Reller i et annet intervju

Bra! Det betyr nok at Microsoft ikke er interessert i å gå tilbake på endringene, men det betyr nok også at de vil forsøke å tilfredsstille essensielle behov som de dr... en lang f... i når de skulle trumfe gjennom telefon-grensesnittet på alle enheter. Så får vi se om de tar den delen alvorlig, eller om det blir mer sånn som de forholder seg til EU-dommer.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Må ikke glemme at Windows 8 er langt billigere enn Windows 7

Nåja, det spørs om man sammenligner versjon mot versjon, eller bare hva som er mulig å få tak i billigst mulig.

Versjon for versjon:

Microsoft Windows 8 Professional Eng (64-bit OEM):

Koster f.eks. 1 049,- på Dustin Home.

Microsoft Windows 7 Professional SP1 Eng (64-bit OEM):

Koster f.eks. 1 079,- på Dustin Home.

Microsoft Windows 7 Professional Nor (Oppgradering)

Koster f.eks. 1 965 kr på Dustin Home.

Microsoft Windows 8 Professional Nor (Oppgradering)

Koster f.eks. 1 859 kr på Dustin Home.

Nå har jeg ikke noe annet forhold til Dustin Home enn at de kom opp på alle disse fire søkene i prisguiden, og at det derfor er veldig greit å sammenligne de like versjonene.

Når jeg kjører Windows 8 Upgrade Assistant, tilbyr den:

(Oppgradering til) Windows 8: kr 939.00.

(Oppgradering til) Windows 8 Pro: kr 2,099.00.

Så i utgangspunktet er ikke Windows 8 mye rimeligere enn Windows 7. Imidlertid kjørte de på med noen gode tidsbegrensede tilbud når stormen om hvor dårlig det var blåste på det verste, og de har også kuttet ned i produktversjonene sånn at man ikke lengre har en Ultimate-prisklasse. Men man må betale ekstra om man skal ha mediasenteret.

Hva som er mulig å få tak i billigst mulig:

MICROSOFT Windows 8 Professional Norwegian 32-Bit/ 64-Bit VUP

Koster f.eks. 449 kroner på the webshop formerly known as PS Data.

Jeg aner ikke hva som er forskjellen mellom VUP-pakken og "Oppgradering", (3UR-00029 vs 3UR-00006) men det er i alle fall to forskjellige sett med priser og produkter, såvidt jeg kan se. PS-data har begge, og den andre koster der 1881,-

Jeg trodde personlig at det der greiene til 449,- var det tidsbegrensede tilbudet som man måtte kjøpe innen en frist for noen måneder siden, men det er tydeligvis fortsatt i salg.

Summa summarum må jeg si at ryktet om hvor mye billigere Windows 8 er blitt er kraftig overdrevet. Det som derimot ER blitt mye bedre, er at man kan oppgradere fra nær sagt hva som helst, og dermed spare endel.

Endret av tommyb
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva som er mulig å få tak i billigst mulig:

MICROSOFT Windows 8 Professional Norwegian 32-Bit/ 64-Bit VUP

Koster f.eks. 449 kroner på the webshop formerly known as PS Data.

Jeg aner ikke hva som er forskjellen mellom VUP-pakken og "Oppgradering", (3UR-00029 vs 3UR-00006) men det er i alle fall to forskjellige sett med priser og produkter, såvidt jeg kan se. PS-data har begge, og den andre koster der 1881,-

Jeg trodde personlig at det der greiene til 449,- var det tidsbegrensede tilbudet som man måtte kjøpe innen en frist for noen måneder siden, men det er tydeligvis fortsatt i salg.

Summa sumarium må jeg si at ryktet om hvor mye billigere Windows 8 er blitt er kraftig overdrevet. Det som derimot ER blitt mye bedre, er at man kan oppgradere fra nær sagt hva som helst, og dermed spare endel.

Ikke helt riktig, Windows 8 PRO oppdateringen er bare hvis du har vanlig Windows 8 fra før av.

http://www.dustinhome.no/product/5010655491/microsoft-windows-8-pro-pack-nor-upg-fr-win-8/#intcmp=searchProvider_dacsa

Bare les det som står i kursiv,og det gjelder for alle rundt 450 kroner. "OBS! Dette er en oppgradering fra Windows 8 til Windows 8 Pro, nedlastningslisens"

Lenke til kommentar

Bare les det som står i kursiv,og det gjelder for alle rundt 450 kroner. "OBS! Dette er en oppgradering fra Windows 8 til Windows 8 Pro, nedlastningslisens"

Det står noe annet på den siden du lenker til, enn den jeg så på: http://www.ps.no/Art...&banid=prisjakt

MICROSOFT Windows 8 Professional Norwegian 32-Bit/ 64-Bit VUP/ Upgrade DVD from XP/ Vista & Win 7 - 449,-

http://www.komplett....aspx?sku=765439 Og det er selvfølgelig ment som en oppgraderings lisens, men det er vel nesten valgfritt

Ja, det er den samme som jeg nevnte først, bare fra en annen butikk.

Endret av tommyb
Lenke til kommentar
Hyggelig at du er glad for at et amerikansk selskap tjener penger.Operativsystemet deres er fortsatt elendig.
Ingen som tvinger deg til å bruke Windows, det er mange andre fullverdige alternativer. Blant annet OSX, Linux osv.

Hvordan er OSX et fullverdig alternativ når det er begrenset til ca 10 forskjellige maskiner?

• Liker 1
Lenke til kommentar

så , hva konkluderer dere med ?

At w8 er et lapverk basert på en opgradert utgave av w7 kombinert med useende til windowsphone ?

Ikke at den er dårlig , men forventet ikke dere lit mere ut av w8 ?

Vet ikke helt hva jeg mangler eller hva mer jeg har behov for, hva "mere" skulle vært.

Lenke til kommentar

jeg tenkte på hvordan MUI i praksis fungerer i W8 ut fra alle uttalelsene .

jeg har sett delte meninger her

Hvis det skulle være "mere" så kunne de ha integrert det på en mere sømløs måte slik at "alle" blir fornøyde

Greit nok at de som er datakyndig kan konfigurere selv

At de som bare surfer på nett og leser epost klarer seg med MUI er sikkert også greit

Men hva med de som driver kontorarbeid eller de som er mindre datakyndige ?

Lenke til kommentar

så , hva konkluderer dere med ?

At w8 er et lapverk basert på en opgradert utgave av w7 kombinert med useende til windowsphone ?

Ikke at den er dårlig , men forventet ikke dere lit mere ut av w8 ?

Bruk Start8 eller noe sånt, og du har en mer stabil og raskere versjon av Windows 7.

Lenke til kommentar

Å må selv laste ned og installere start8 går ikke det i grunnen lit motsatt av å forvente noen ekstra i windows8 ?

sånn sett tenker jeg at start å kunne ha vært et valg man kunne krysse av og så ble det installert automatisk under installeringen .

Tro om det er noe slik Microsoft tenker på når det er snakk om at startknappen kanskje kommer tilbake ?

Lenke til kommentar

Både Windows 8 og Windows 7 har vært dønn stabile hos meg. Da snakker vi 0 systemkræsj på hver. Det skyldes nok at jeg ikke har kjørt inn alle driverne på diverse greier jeg har. Hardwaredrivere er roten til mye vondt.

Moralen på anekdoten er... Det er ingen moral. Bare én brukers tilfeldige erfaringer, jeg kjenner til og med en som påstår at Windows Me var mer stabilt for ham enn Windows 2000. Så brukererfaringer må tas med en klype salt. Jeg står likevel for at både W7 og W8 føles mer stabilt og "ferdigprogrammert" enn Vista. Det er brukergrensesnittet som er dårligere i Windows 8.

Forskjellen mellom de to her 3UR-00029 vs 3UR-00006 er vel kun Norsk vs Engelsk?

Prisen er også en vesentlig forskjell...

Endret av tommyb
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...