JohnsonJr Skrevet 13. juli 2012 Del Skrevet 13. juli 2012 (endret) Som det står i tittelen. Jeg tenker å bestille de 3 delene fra deal.no fordi de har de beste prisene på varene. Noen som har erfaring fra deal.no? Sabertooth kan ta opp til 4 ramsticks. Støtter DDR 3. Vil ha en ram som støtter intel I7, for å maksimere styrken. priscappen ligger på rundt 600 kr. Legg gjerne med link. Trenger ikke nødvendigvis være fra deal,no, men det er pluss. Edit: Ville vært fint om det hadde en mørk farge sånn at det gir en god "look". Endret 13. juli 2012 av JohnsonJr Lenke til kommentar
Gigahertz Skrevet 13. juli 2012 Del Skrevet 13. juli 2012 Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL8 525,- Kr. Lenke til kommentar
Raven_Heart Skrevet 13. juli 2012 Del Skrevet 13. juli 2012 Eller de her. Samme som over, men koster 465 kr og kommer uten den hysterisk digre kjøleribba som uansett bare er til pynt. Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 13. juli 2012 Del Skrevet 13. juli 2012 (endret) Eller disse: http://www.komplett....aspx?sku=649839 Spiller ingen rolle - du vil ikke merke forskjell uansett hva du velger. Edit: HyperX kitet jeg linket til er mørkegrått - ikke blått som på bildet til Komplett. Endret 13. juli 2012 av PerUlv2 Lenke til kommentar
Gigahertz Skrevet 13. juli 2012 Del Skrevet 13. juli 2012 (endret) Eller de her. Samme som over, men koster 465 kr og kommer uten den hysterisk digre kjøleribba som uansett bare er til pynt. Eller disse: http://www.komplett....aspx?sku=649839 Spiller ingen rolle - du vil ikke merke forskjell uansett hva du velger. RAMen jeg linket ovenfor har lavere timings. Endret 13. juli 2012 av Gigahertz Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 13. juli 2012 Del Skrevet 13. juli 2012 RAMen jeg linket ovenfor har lavere timings. Som betyr rundt null i real life. Anandtech: "Finally, although the effects of low latency memory can be seen in our bandwidth tests, they don't show any real world advantage over their higher latency (ahem, cheaper) counterparts. None of the real-world tests performed showed any reason to prefer low latency over raw speed." http://www.anandtech.com/show/4503/sandy-bridge-memory-scaling-choosing-the-best-ddr3/8 Lenke til kommentar
Gigahertz Skrevet 13. juli 2012 Del Skrevet 13. juli 2012 Som betyr rundt null i real life. Anandtech: "Finally, although the effects of low latency memory can be seen in our bandwidth tests, they don't show any real world advantage over their higher latency (ahem, cheaper) counterparts. None of the real-world tests performed showed any reason to prefer low latency over raw speed." http://www.anandtech...the-best-ddr3/8 Budsjettet til trådstarteren er 600,- kr. Hvorfor ikke utnytte dette til å kjøpe den beste RAMen tilgjengelig innenfor hans budsjettgrense? En liten økning i SuperPI, 3DMark11 eller andre intensive applikasjoner som utnytter RAMen er verdt det for noen få kroner ekstra. I tillegg så ser RAMen jeg linket bedre ut enn din - noe trådstarteren også spesifiserte var viktig. Det er nå trådstarterens avgjørelse. Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 13. juli 2012 Del Skrevet 13. juli 2012 (endret) Det er ikke MIN ram, og den er mørkegrå og ser bra ut - smak er subjektiv ;-) Regner med han ikke MÅ bruke 600 kroner - da er det i tilfelle litt bedre å gå opp til f.eks 1866mhz eller høyere. Endret 13. juli 2012 av PerUlv2 Lenke til kommentar
Gigahertz Skrevet 13. juli 2012 Del Skrevet 13. juli 2012 (endret) Det er ikke MIN ram, og den er mørkegrå og ser bra ut - smak er subjektiv ;-) Regner med han ikke MÅ bruke 600 kroner - da er det i tilfelle litt bedreb å gå opp til f.eks 1866mhz eller høyere. Dersom en er litt kritisk så ser RAMen du linket billig ut noe som blir viktig å nevne ettersom at trådstarteren understreket at han ønsket 'en good look'. Men min personlige mening er at det er irrelevant. Jeg vet at ytelsen trådstarteren vil merke mellom RAMen vi tre har linket er identisk. Det er trådstarterens valg. Ønsker han mest for pengene eller identisk ytelse men mer bling? Endret 13. juli 2012 av Gigahertz Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 13. juli 2012 Del Skrevet 13. juli 2012 (endret) Viss du er på jakt etter utseende da rammen yter så og si like bra anyways Her har du noe "kult" www.multicom.no/Sniper-Special-Editione-8GB-Kit-(2x4GB)e-DDR3-1600e-CL9-GeSKILL/cat-p/c101161/p10602918 (kopier og lim inn linken) Endret 13. juli 2012 av sveibuen Lenke til kommentar
Gigahertz Skrevet 13. juli 2012 Del Skrevet 13. juli 2012 (endret) Her har du noe "kult" http://www.multicom.no/Sniper-Special-Editione-8GB-Kit-(2x4GB)e-DDR3-1600e-CL9-GeSKILL/cat-p/c/p10602918 Den ser bedre ut enn den jeg linket. Edit: Fikset linken din. Endret 13. juli 2012 av Gigahertz Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 13. juli 2012 Del Skrevet 13. juli 2012 Takker slet litt med linken Lenke til kommentar
JohnsonJr Skrevet 14. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2012 (endret) Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL8 525,- Kr. Eller de her. Samme som over, men koster 465 kr og kommer uten den hysterisk digre kjøleribba som uansett bare er til pynt. Eller disse: http://www.komplett....aspx?sku=649839 HyperX kitet jeg linket til er mørkegrått - ikke blått som på bildet til Komplett. Det står mellom disse tre. Den siste hadde en litt drøy look. Jeg sammenlignet dem for å finne noen forskjeller. Det eneste jeg kan pirke på var prisene, utseendet og strømbruket (som såvidt trengs å nevnes). Resultatet blir at jeg tror jeg går for Crossair CL9 fordi det hadde en passelig pris, og greit utseendet. samtidig som det var det eneste av de 3 som hadde lav-profil (eller ikke?). Edit: glemte linken! Endret 14. juli 2012 av JohnsonJr Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 16. juli 2012 Del Skrevet 16. juli 2012 Kingston Hyper X har omtrent samme høyde som Corsair Vengeance LP - de vanlige Vengeance brikkene har noen vannvittige kjølere som ikke har noen hensikt enn å se "kule" ut. Lenke til kommentar
Gigahertz Skrevet 16. juli 2012 Del Skrevet 16. juli 2012 Kingston Hyper X har omtrent samme høyde som Corsair Vengeance LP - de vanlige Vengeance brikkene har noen vannvittige kjølere som ikke har noen hensikt enn å se "kule" ut. Dersom en måler temperaturen på brikkene med og uten kjøleribbene så finner en fort ut at de faktisk har en viktig hensikt - som blir enklere å merke hvis det er god luftstrøm i kabinettet. Dette er en fordel for de som bor i et varmt klima, har dårlig luftstrøm i kabinettet og/eller overklokker RAMen (for benchmarking). Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 16. juli 2012 Del Skrevet 16. juli 2012 Jada, det stemte med overklokkede DDR og til dels med overspecca DDR2 brikker, på DDR3 har det null hensikt - mange som tror det, men fakta er at f.eks Corsair Vengeance går kjøligere UTEN kjøleribbene, leste det på flere seriøse forum, men målte selv med IR termometer ;-) Lenke til kommentar
Gigahertz Skrevet 16. juli 2012 Del Skrevet 16. juli 2012 Jada, det stemte med overklokkede DDR og til dels med overspecca DDR2 brikker, på DDR3 har det null hensikt - mange som tror det, men fakta er at f.eks Corsair Vengeance går kjøligere UTEN kjøleribbene, leste det på flere seriøse forum, men målte selv med IR termometer ;-) Målte du da i et kabinett med god luftstrøm og/eller med et kjølesett for RAMen? Mine målinger viser at det faktisk er en ganske signifikant forskjell. Jeg kan kjøre en ny test senere for å sjekke igjen men dersom kjøleribbene faktisk er festet korrekt så skal det redusere temperaturen. Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 16. juli 2012 Del Skrevet 16. juli 2012 For alle unntatt de mest ekstreme overklokkere er kjøleribber for DDR3 minne unødvendig og kun kosmetisk, noe som også synes på de fleste kits, har vært borti Corsair Vengeance kjølere som har løsnet av seg selv - da kan du tenke deg hvor bra varmeoverføring de har - de isolerer mer. Dette er et ikke problem.. Lenke til kommentar
Gigahertz Skrevet 16. juli 2012 Del Skrevet 16. juli 2012 For alle unntatt de mest ekstreme overklokkere er kjøleribber for DDR3 minne unødvendig og kun kosmetisk, noe som også synes på de fleste kits, har vært borti Corsair Vengeance kjølere som har løsnet av seg selv - da kan du tenke deg hvor bra varmeoverføring de har - de isolerer mer. Dette er et ikke problem.. Sist jeg sjekket så er de fleste kjøleribber festet med skruer så hvordan i alle dager kan de løsne seg selv? Dette gjelder både Vengeance og Dominator. Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 16. juli 2012 Del Skrevet 16. juli 2012 Vengeance brikkene er limt (med et heller dårlig lim) og sitter med en slags klipsordning på endene - ingen skruer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå