Redaksjonen. Skrevet 13. juni 2012 Del Skrevet 13. juni 2012 Viste fram GUS, en ekstern grafikkløsning for Thunderbolt. MSI vil gjøre bærbare til spillmaskiner Lenke til kommentar
Flim Skrevet 13. juni 2012 Del Skrevet 13. juni 2012 Sånn for ordens skyld så finnes denne løsningen i en tilgjengelig versjon allerede (nyere enn XG Station). Den kalles Vidock, og er vel identisk med unntak av portvalg (bruker ExpressCard, men tillater fritt valg av kort): http://www.villageinstruments.com/tiki-index.php?page=ViDock Lenke til kommentar
Ahjohnsen Skrevet 13. juni 2012 Del Skrevet 13. juni 2012 Kult, nå blir det faktisk mulig å kjøpe en bærbar laptop med integrert løsning som gamer laptop. Bare å passe på at du kjøper en kraftig prosessor, så kan du ha 3.5 tommer harddisker, skjermkort og skjerm stående hjemme. 1 Lenke til kommentar
leipsland Skrevet 13. juni 2012 Del Skrevet 13. juni 2012 Da venter vi bare på GUS MAX. Konseptet er hverfall interessant. 1 Lenke til kommentar
rawilliam Skrevet 13. juni 2012 Del Skrevet 13. juni 2012 Apple har hatt Thunderbolt siden våren i fjor. Lenke til kommentar
Serpentbane Skrevet 13. juni 2012 Del Skrevet 13. juni 2012 Nah. Personlig har jeg heller en par, fire maskiner til forskjellig bruk Lenke til kommentar
Paddo Skrevet 13. juni 2012 Del Skrevet 13. juni 2012 Lurer på om vi får mulighet til crossfire dersom dette slår an? Lenke til kommentar
Defo Skrevet 13. juni 2012 Del Skrevet 13. juni 2012 Du kan bruke Nvidia optimus driveren for å bruke intern laptop monitor. Krever selvfølgelig at du bruker et Nvidia kort i GUS II boksen da Lenke til kommentar
blinc Skrevet 13. juni 2012 Del Skrevet 13. juni 2012 Hvor mange watt støttes? Gode skjermkort blir vel strupet av 10 Gbit/s? Lenke til kommentar
TDZGamer Skrevet 13. juni 2012 Del Skrevet 13. juni 2012 Blir jo bare en masse ekstra ledninger og små bokser. Tror nok dette er en liten nisje. Bedre å ha alt i en liten PC med plass til grafikkort. Finnes fine mATX og tilogmed mini ITX løsninger som fint kan levere gaming ytelse. Lenke til kommentar
strandmayer Skrevet 13. juni 2012 Del Skrevet 13. juni 2012 Sony har også hatt dette via USB3 og Light Peak http://www.sony.no/product/docking-stations/vgp-prz20a Lenke til kommentar
geekfreak Skrevet 13. juni 2012 Del Skrevet 13. juni 2012 Her kan GUS (Gjerpen Ungdomsskole) foreta et søksmål og få mange millioner! Lenke til kommentar
Ahjohnsen Skrevet 13. juni 2012 Del Skrevet 13. juni 2012 Blir jo bare en masse ekstra ledninger og små bokser. Tror nok dette er en liten nisje. Bedre å ha alt i en liten PC med plass til grafikkort. Finnes fine mATX og tilogmed mini ITX løsninger som fint kan levere gaming ytelse. Det jeg ser i dette er å eie kun en prossesor, OS og minnemoduler, ned ifra dobbelt opp når jeg eier både stasjonær og bærbar. 3 Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 13. juni 2012 Del Skrevet 13. juni 2012 Sony har også hatt dette via USB3 og Light Peak http://www.sony.no/p...ions/vgp-prz20a Lightpeak = Thunderbolt Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 13. juni 2012 Del Skrevet 13. juni 2012 For min del hadde dette vært fantastisk, da slipper jeg å kjøpe en monster av en laptop som klassifiseres mer som flyttbar enn bærbar om jeg skal bytte ut den stasjonære. Lenke til kommentar
Tilfeldignavn4682 Skrevet 13. juni 2012 Del Skrevet 13. juni 2012 Dette er jo ikke veldig praktisk da, men for all del er det et interessant konsept som er midt i blinken for noen Lenke til kommentar
Tilfeldignavn4682 Skrevet 13. juni 2012 Del Skrevet 13. juni 2012 Regnet i full fart ut at hvis du vil ha Amd 7870 til din bærbare data, blir prisen 5400 norske kroner. http://www.villagein...php?page=ViDock + http://cdon.no/elektronikk/asus_radeon_hd7870_2gb_ddr5_pcie-18785849?utm_source=prisguide_no&utm_medium=cpc&utm_campaign=prisguide_no = 5400kr Så hvis du kjøper en bærbar mellom 6000-9000kr, kjøper 7870, og en skjerm har du en bærbar med fullverdig stasjonær ytelse:) Eller du kan bare kjøpe en 17,3" 6kg laptop med amd 7970m og i5 3610Qm fra USA til 12400 som jeg har tenkt til 1 Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 13. juni 2012 Del Skrevet 13. juni 2012 (endret) På hvilken måte er dette ikke praktisk? Istedenfor å kjøpe deg en 15" - 17" slepbar maskin som veier 3.5kg++, som har en batterilevetid som ikke ligner noe som helst og en varmeutvikling og kjøleløsning som får alle i rommet til å se rart på deg og som ikke minst gjerne koster en god del penger så kan du nå kjøpe alt fra ultrabook / ultraportabel til helt vanlige bærbare maskiner, i den størrelsen, ytelsen og vektklassen som passer deg best og bare koble til eksternt skjermkort via thunderbolt. De fleste klarer seg jo faktisk med integrert Intel skjermkort til det meste de bedriver på en bærbare maskin, uten om eventuell spilling. Eller du kan bare kjøpe en 17,3" 6kg laptop med amd 7970m og i5 3610Qm fra USA til 12400 som jeg har tenkt til En 6kg, 17" bærbar er jo ikke reelt for 90% av markedet... Det er jo ikke lenger noen bærbarmaskin i det hele tatt..... EDIT; Må ikke glemme at du ender opp med bedre ytelse med HD 7870 desktop kortet, kontra HD 7970M da. Endret 13. juni 2012 av RamGuy Lenke til kommentar
Tilfeldignavn4682 Skrevet 13. juni 2012 Del Skrevet 13. juni 2012 (endret) På hvilken måte er dette ikke praktisk? Istedenfor å kjøpe deg en 15" - 17" slepbar maskin som veier 3.5kg++, som har en batterilevetid som ikke ligner noe som helst og en varmeutvikling og kjøleløsning som får alle i rommet til å se rart på deg og som ikke minst gjerne koster en god del penger så kan du nå kjøpe alt fra ultrabook / ultraportabel til helt vanlige bærbare maskiner, i den størrelsen, ytelsen og vektklassen som passer deg best og bare koble til eksternt skjermkort via thunderbolt. De fleste klarer seg jo faktisk med integrert Intel skjermkort til det meste de bedriver på en bærbare maskin, uten om eventuell spilling. Eller du kan bare kjøpe en 17,3" 6kg laptop med amd 7970m og i5 3610Qm fra USA til 12400 som jeg har tenkt til En 6kg, 17" bærbar er jo ikke reelt for 90% av markedet... Det er jo ikke lenger noen bærbarmaskin i det hele tatt..... EDIT; Må ikke glemme at du ender opp med bedre ytelse med HD 7870 desktop kortet, kontra HD 7970M da. Alt du sier stemmer, men JEG ville hvertfall foretrekke alt i en bærbar på 6kg:) Jeg spiller endel, og det å ha muligheten til å bare stappe gameren i ryggsekken og stikke til en kompis på kvelden er det som får meg til å foretrekke det Kunne tenkt meg noe lignende som dette http://www.youtube.com/watch?v=DGzRe2OnAsU Endret 13. juni 2012 av gallsman 1 Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 13. juni 2012 Del Skrevet 13. juni 2012 Dette er med andre ord akkurat det samme om Sony kom med i sin Power Media Dock? Har den med Z21'en min.. funker bra! Håper bare Sony kommer med oppdaterte varianter som benytter samme port, slik at man kan oppgradere GPU uten å kjøpe ny laptop. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå