Gå til innhold

Antenne for mottak av WiFi?

Anbefalte innlegg

Heisan!

Jeg kobler opp mot det trådløse nettverket i campingvogna ifra resepsjonen (noe som jeg har fått lov til, så klart), men sliter med å spille bla. WoW forde jeg blir disconnecta hele tia. Jeg tror det er forde signalene er litt svake. Lurte på om det var mulig å sette opp en slags antenne, elle ren form for mottaker på taket av vogna, for å ta opp bedre signaler?

Kan ikke være en dyr løsning. Vil ikke bruke mer enn 1000kr helst, og aner ikke hva som må til. Signalmåleren i W7 viser halvparten av strekene ca, og hastigheten jeg får er 2MB/1MB, med 50ms ping. Ikke supert, men burde funke til det mest nødvendige.

Internetten kobler aldri helt ut slik at den må kobles på igjen, men jeg detter ut av online spill når jeg tester det i mer enn 5 min..

Spiller ikke mye online, men hadde vært greit om det funka de få gangene jeg gjorde det.. :p

Takker for tips og svar! =D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker for svar =)

Har en Asus G51J, men har også en annen mindre Asus som sliter litt mer (en Asus 1215B).

Vet egentlig ikke hvor problemet ligger, da vi til tider fint kan ha godt over halvt signal, noe som gir meg steady dll på rundt 200-250 kb/s (som er helt greit til mitt bruk). Er bare når jeg spiller f.eks wow at den til tider detter ut, og jeg må logge på igjen. Men det er veldig varierende, så jeg vet ikke helt hva det er. Ser ikke ut til at maskinen min mister koblingen, bare at signalet kanskje blir for svakt for wow av og til.

Får se litt mer på det =)

Også har jeg ett problem til!

Kjører windows 7 på begge laptopene, men den ene har laget en homegroup.. Tror dette skaper problemer for laptop nr.2 av og til, men jeg klarer ikke å forlate homegroupen!?!

Står bare at den ikke kunne forlate homegroupen. Kan heller ikke endre passord. Prøvd å slette noen filer i peer networking mappen, og starte/stoppe diverse servicer, men får det ikke til. Noen tips?

Lenke til kommentar

Her er en guide til hvordan så av \ slå på Hjemmegruppe i W7:

1. åpne opp Windows Utforsker, høyreklikk på Hjemmegruppe alternativet i venstre rute, og velg deretter Endre Hjemmegruppe innstillinger.

2. På bunnen av det nye vinduet vil du finne et alternativ som heter "Forlat hjemmegruppen".

3. Nå vil du bli presentert med en veiviser som ber deg bekrefte at du virkelig ønsker å forlate hjemmegruppen. Dette deaktiverer hjemmegruppen, men fjerner ikke den fra navigasjonsruten.

mere informasjon om emnet finner du på linken under

http://www.howtogeek.com/howto/27091/how-to-disable-or-enable-the-homegroup-feature-in-windows-7/

Lenke til kommentar

Jeg har prøvd det. Prøvd mye annet avansert også, men min laptop vil ikke forlate hjemmegruppen (det står at det er min laptop som har oppdrettet hjemmegruppen, og dette hindrer andre maskiner ifra å koble på en hjemmegruppe, siden jeg hverken kan se elelr endre passordet, eller slå av hjemmegruppen min. Hatt dette problemet siden jeg fikk maskinen, og aner ikke hva det er.

men tusen takk for info. Vet du noe mer om feilsøking av dette?

Lenke til kommentar

Skal prøve alle de stegene når jeg kommer hjem og se om det funker. Mulig det kan fungere (så de ekstr astegene med å slå av noen servicer som kjører.. Har gjort dette, men ikke på samme måten. Skal teste =)

Takker for svar! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...