KroenenKarl Skrevet 11. juli 2011 Del Skrevet 11. juli 2011 Hei! Jeg bygget egen pc for 4 måneder siden og alt fungerte perfekt, idag så fikk jeg en ny harddisk jeg bestilte ifra dustinhome ( http://www.dustinhom...010329452.aspx? ) for bruk av filming og redigering av spill osv. Jeg koblet opp hardisken (1 kabel fra psu og 1 fra hovedkortet til harddisken), ved første oppstart komme det en god del pipe lyder, men pcen startet som normalt. Da jeg var innpå "Min Datamaskin" så jeg ingen nye harddisker bare den gamle 500gb. Jeg skrudde av pcen, og gikk inn på bios (det kom aldri flere pipe lyder). Men jeg skjønte veldig lite av hva jeg må gjøre for å aktivere harddisken. Gikk ut av bios, startet windows og gikk på Disk Management, og der stod det en ekstra disk med 960 gb elns, så det må jo være min nye harddisk, men for ikke til å aktiviere den! Noen med erfaring, eller noen som bare vet hvordan man gjør dette? Du får 10 tusner av takker i gave Lenke til kommentar
Ekinorak Skrevet 11. juli 2011 Del Skrevet 11. juli 2011 Kunne du ikke høyreklikke på disken og trykke Nytt volum? Lenke til kommentar
KroenenKarl Skrevet 11. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2011 (endret) Kunne du ikke høyreklikke på disken og trykke Nytt volum? Jo, men er det alt jeg trenger å gjøre? Fordi jeg for spørsmål om hvilken størrelse på enkelt volum hvor det da står 953867 MB fra før Endret 11. juli 2011 av KroenenKarl Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 11. juli 2011 Del Skrevet 11. juli 2011 Hadde noe lignende problemer selv, og måtte inn i diskbehandling og formatere disken til ntfs filsystem. Skal ikke være nødvendig og gå inn der og gjøre det, da det skal komme opp en popup som spørr et spørsmål. Uansett, høyreklikk på Datamaskin, velg behandle. I menyen til venstre har du diskbehandling. Finn disken din og formater den. Fungerer det nå? Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 11. juli 2011 Del Skrevet 11. juli 2011 (endret) Skjønner ikke helt hva du mener med aktivere hard disken. Men det du må gjøre i Disk Management er vel å formate den. Høyreklikk på hard disken og velg Format. Skulle ikke være verre enn det. Edit. Too late. Endret 11. juli 2011 av Chavalito Lenke til kommentar
Ekinorak Skrevet 11. juli 2011 Del Skrevet 11. juli 2011 Den fyller automatisk inn hele kapasiteten til disken, om du vil lage flere volumer på samme disk så skriver du inn et mindre tall. Lenke til kommentar
KroenenKarl Skrevet 11. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2011 Det funket, hjertlig takk !!! Lenke til kommentar
Glennski Skrevet 11. juli 2011 Del Skrevet 11. juli 2011 Trenger sikkert ikke å nevne at du må formatere disken først men.. Nå er det gjort Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå