Gå til innhold

Crysis 2, nå med DX11?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når jeg nå startet Crysis 2 så lastet den ned versjon 1.8.

Denne står å støtte advanced grafics option.

Da er DX11 kommet?

nope.. jeg spilte igjennom spillet i dx10, og spillet såg fantastisk ut da også :p

men skal spille igjennom det igjen når dx11 patchen kommer... uansett nå som den siste patchen kom (v1.8) så får jeg ikke startet spillet :S

flere som klager over det på nettet ser jeg.. hjalp ikke å reinstallere :(

Lenke til kommentar

Crysis 2 er vel bare Direct3D 9. Det vil forøvrig også ha lite å si, annet enn en liten ytelsesforbedring. De kommer neppe til å skrive om spillet til Direct3D 11. Grunnen til dette er at DirectX er IKKE bakoverkompatibelt. Enten skriver du spillet for DirectX 11, eller så gjør du det ikke. Det er ingen smal sak å porte, ettersom API-et ikke beholder gammel funksjonalitet. Eksempelvis er shadermodellen temmelig annerledes i Direct3D 11, samt at gammel funksjonalitet som point-sprites er fjernet til fordel for geometry shaders. En får heller ikke automatisk tesselation bare fordi en flytter til Direct3D 11, fordi dette er fortsatt shaders, og må implemnentere en algoritme for å tesselere. Ingenting er gratis.

Ettersom dette ville kostet en betydelig sum penger å gjøre, så vil jeg si det er usannsynlig at det dukker opp noen DirectX 11 patch til Crysis.

Lenke til kommentar

Crysis 2 er vel bare Direct3D 9. Det vil forøvrig også ha lite å si, annet enn en liten ytelsesforbedring. De kommer neppe til å skrive om spillet til Direct3D 11. Grunnen til dette er at DirectX er IKKE bakoverkompatibelt. Enten skriver du spillet for DirectX 11, eller så gjør du det ikke. Det er ingen smal sak å porte, ettersom API-et ikke beholder gammel funksjonalitet. Eksempelvis er shadermodellen temmelig annerledes i Direct3D 11, samt at gammel funksjonalitet som point-sprites er fjernet til fordel for geometry shaders. En får heller ikke automatisk tesselation bare fordi en flytter til Direct3D 11, fordi dette er fortsatt shaders, og må implemnentere en algoritme for å tesselere. Ingenting er gratis.

Ettersom dette ville kostet en betydelig sum penger å gjøre, så vil jeg si det er usannsynlig at det dukker opp noen DirectX 11 patch til Crysis.

Du mener det er usannsynlig det vil dukke opp noen patch, når den allerede har blitt demostrert i en video jeg postet lengre opp?

Endret av MrLG
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

DX11 for Crysis 2 er nå ute!

veit!

men fikk litt lagg når jeg kjørte opp alt på maks med 1920x1080 :p

tenkte jeg kanskje skulle overklokke :p

Vell åssen skjermkort har du? :p Laster forsatt ned alle patchene ;)

Men fra Crytek sin artikkel står det:

The owners of high end recommended graphics cards, such as the NVIDIA 480 GTX or equivalent, should be able to run the game with Ultra settings at a resolution of 1080p with an average frame rate of 35 fps.

Fra denne artikkelen som forøvrig dekker alle DX11 effektene for de som er interesert i det.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

DX11 for Crysis 2 er nå ute!

veit!

men fikk litt lagg når jeg kjørte opp alt på maks med 1920x1080 :p

tenkte jeg kanskje skulle overklokke :p

Vell åssen skjermkort har du? :p Laster forsatt ned alle patchene ;)

Men fra Crytek sin artikkel står det:

The owners of high end recommended graphics cards, such as the NVIDIA 480 GTX or equivalent, should be able to run the game with Ultra settings at a resolution of 1080p with an average frame rate of 35 fps.

Fra denne artikkelen som forøvrig dekker alle DX11 effektene for de som er interesert i det.

GPU: XFX Radeon HD 6870 1GB GDDR5 "Dual Fan" (http://www.komplett....aspx?sku=623768)

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...