Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!

Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja. Har ikke sagt at jeg er enig at det skal være sånn. Sier bare at det i utgangspunktet er det mest naturlige.

Naturen kan ofte irritere den.

Du er ikke enig i at det skal være sånn, men mener at man bør være på vakt hvis det ikke er sånn? Akkurat.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ja. Har ikke sagt at jeg er enig at det skal være sånn. Sier bare at det i utgangspunktet er det mest naturlige.

Naturen kan ofte irritere den.

Du er ikke enig i at det skal være sånn, men mener at man bør være på vakt hvis det ikke er sånn? Akkurat.

Hvis "det er sånn" mente du formodentlig.

Med tanke på at det var noe som "irriterte grenseløst" (hvilket i etterkant ble presisert som "bare litt"), kunne det være relevant i det/den type konsistens i et forhold - som tilsynelatende framgikk i denne samhang, at det ikke var som forventet/ønskelig/planlagt og/eller i samsvar med eventuell forespeilt intensjon, på det mer eller mindre aktuelle området.

Den første kommentaren var i så måte uttrykt og tildels/indirekte adressert med det for øyet.

Min senere kommentar, var derimot basert på generell basis, ettersom det oppsto grunn til å oppklare at,  for å si det litt banalt; 'det selvsagt ikke er slik for alle/i alle forhold'. Ok? 

Lenke til kommentar

Det naturlige er at dama er oppe ganske tidlig og ordner med ting.

Slike utsagn irriterer meg.

Hvorfor det, damen min vil ordne med ting før jeg har stått opp, sånn frokost, så er vel mange som vil det. Og at det skjer omvendt ofc

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det jeg reagerte på var "det naturlige er". Grunnen til reaksjonen, er at det slett ikke er naturlig for alle. At enkelte mener at kvinner bør gjøre ditt og menn bør gjøre datt. Nå sa ikke han bør, men det kunne virke som han impliserte det.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Dyremishandling som blir fremstilt som underholdning i sosiale medier. "Sykt lættis med den apen i menneskeklær og kjetting rundt halsen, han oppfører seg jo akkurat som deg NN på fylla!". "Morsomt ansiktsuttrykk på de uglene som står trengt opp i et hjørne av et rom!"

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg irriterer meg ofte over akkurat det. Spesielt alle idiotkommentarene (etter min mening) her og der som "women belong in the kitchen". Selv om det skulle være ment som spøk, irriterer det meg.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Slik jeg har oppfattet det, er ofte slike "spøker" egentlig ikke spøk, men basert på virkelige meninger. Ved å le det bort og si det er spøk, kan man si hva man egentlig mener, uten å måtte stå for det. Og det er den feigeste måten å kommunisere på, og jeg tolererer det ikke.

Over på en annen ting.

Ann-Terese forsvant to uker etter at overgrepssaken ble henlagt

Dette er mye mer enn irritasjon, men denne tråden er den som kommer nærmest. Jeg koker etter å ha lest denne saken! Dette er helt uakseptabelt og forferdelig! At en som begår overgrep skal være mer beskyttet enn offeret, og i tillegg bli BELØNNET av retten... DET går ikke! Her er det noe som er SVÆRT feil med hele rettsystemet. De som er her og liksom skal passe på og beskytte oss, svikter når de trengs mest. Liv blir ødelagt og går tapt på grunn av glipper i systemet. Det burde virkelig ikke gå an, ikke i Norge!

Endret av Therawyn
Lenke til kommentar

Jeg er helt enig i det med å le bort og dekke seg bak at det er spøk. En uting, forekommer veldig mye i arbeidsmiljøer.

Mener forøvrig at folk skal få velge selv det som passer dem. Men det går begge veier. Presset på kvinner at de helst skal ut av kjøkken/hjemmeværende/tradisjonell kvinnerolle - og ut i arbeidsliv (og nå vel også miltærtjeneste), har vært og er også stort. De som ønsker ha det sånn, blir i dag på en måte diskriminert og sett ned på. Det er ikke rett det helller.

Lenke til kommentar

De som ønsker ha det sånn, blir i dag på en måte diskriminert og sett ned på. Det er ikke rett det helller.

Jeg har ikke opplevd det noe særlig, men om det er sånn, så har du rett i det. Folk må få velge selv hvordan de ønsker å leve, uten press fra andre om at de må gjøre sånn eller sånn fordi de er kvinner eller menn.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Irriterer meg at søss på død og liv skal drive og telle kalorier og la være å spise med oss andre, og at minstesøss bestandig maser om at jeg må være med på trenings-boot campene hennes. Jeg er en utrent, usunn faen. Jeg har ingen interesse av å hoppe rett i salat og tunfisk-helvete og gjøre weighted squats og commandos i tre kvarter to dager i uka i 24 uker.

Lenke til kommentar

Folk må få velge selv hvordan de ønsker å leve, uten press fra andre om at de må gjøre sånn eller sånn fordi de er kvinner eller menn.

Helt enig. Det er ditt liv, hvorfor skal du måtte leve det sånn som andre mener du burde? :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Slik jeg har oppfattet det, er ofte slike "spøker" egentlig ikke spøk, men basert på virkelige meninger. Ved å le det bort og si det er spøk, kan man si hva man egentlig mener, uten å måtte stå for det. Og det er den feigeste måten å kommunisere på, og jeg tolererer det ikke.

Over på en annen ting.

Ann-Terese forsvant to uker etter at overgrepssaken ble henlagt

Dette er mye mer enn irritasjon, men denne tråden er den som kommer nærmest. Jeg koker etter å ha lest denne saken! Dette er helt uakseptabelt og forferdelig! At en som begår overgrep skal være mer beskyttet enn offeret, og i tillegg bli BELØNNET av retten... DET går ikke! Her er det noe som er SVÆRT feil med hele rettsystemet. De som er her og liksom skal passe på og beskytte oss, svikter når de trengs mest. Liv blir ødelagt og går tapt på grunn av glipper i systemet. Det burde virkelig ikke gå an, ikke i Norge!

Det at hun døde sier alt om hvor alvorlig dette er, for en drittsekk han er...

Endret av Bruker-292501
Lenke til kommentar

Innlegg som diskuterer ord delings feil og skrievfeil er flyttet inn i det sorte hullet til forumet da de strider med forumets regler. Skal man pirke på slikt så ta det på PM med den det gjelder.

Reaksjoner på dette skal som vanlig ikke kommenteres i tråden men kan gjerne tas på https://www.diskusjon.no/index.php?s=b5770b344f75925a57cf672f34bd93db&&app=members&module=messaging&section=send&do=form&preview=1&_from=quickPM&fromMemberID=1713”'>Personlig Melding. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...