Gå til innhold

LYD på TV med HDMI(TVen)-DVI(PCen).

Anbefalte innlegg

Hei.

Er det noen mulighet for og få lyd til fra Tv høytalerne, ettersom det gir bedre lyd for meg enn med pc høytalerne.

Er det noen kabel som jeg kan koble til mitt NVIDIA Geforce GTX 285 skjermkort? (Tviler på at dere trenger mer opplysninger enn det(?), men bare og si ifra!)

Kan bestille på nette.

Og har en del butikker nærheten - Elkjøp, expert, siba, spaceworld og clas olsen :)

Fikk svar på ett annet forum om denne kabelen her: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=376201 som jeg kunne koble fra hovedkort lydkort og skjermkorte....

Takk for all hjelp på forhånd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du har skjermkort med HDMI inn/utgang, så skal du kunne koble PCens bilde og lyd til TVen via en HDMI kabel.

Du må muligens endre lydutgang via kontrollpanel, og hvordan dette gjøres kommer litt ann på hvilket operativsystem du har.

Har du windows 7 går du til Kontrollpanel -> Lyd og lydenheter -> Velg TVen som standard kommunikasjonsenhet. Det er vel noe av det samme med de andre operativsystemene, men kan være litt trasi.

Du må muligens også endre bildeutgang. Har du windows 7 er det bare å høyreklikke på skrivebordet -> Velge skjermoppløsning -> Lete fram i alternativene til hvilken skjerm du vil at bilde skal vises på. Som oftest skjerm 1 eller skjerm 2 osv. - du kan også velge å vise bilde på begge skjermene.

Har du derimot ingen HDMI på skjermkortet ditt bruker du ledningen som allerede går fra PCen til skjermen til å plugge inn i TVen. For å få lyd må du kjøpe ledninger som går fra lydkortet til TVen. Du kan høre litt ut om slikt på en lokalbutikk, eller at noen under meg svarer på det. Husker ikke riktige navn osv nå, ettersom jeg ikke har sovet på leeenge.

Lenke til kommentar

Om du har skjermkort med HDMI inn/utgang, så skal du kunne koble PCens bilde og lyd til TVen via en HDMI kabel.

Du må muligens endre lydutgang via kontrollpanel, og hvordan dette gjøres kommer litt ann på hvilket operativsystem du har.

Har du windows 7 går du til Kontrollpanel -> Lyd og lydenheter -> Velg TVen som standard kommunikasjonsenhet. Det er vel noe av det samme med de andre operativsystemene, men kan være litt trasi.

Du må muligens også endre bildeutgang. Har du windows 7 er det bare å høyreklikke på skrivebordet -> Velge skjermoppløsning -> Lete fram i alternativene til hvilken skjerm du vil at bilde skal vises på. Som oftest skjerm 1 eller skjerm 2 osv. - du kan også velge å vise bilde på begge skjermene.

Jeg har desverre bare DVI på mitt skjermkort.

Har du derimot ingen HDMI på skjermkortet ditt bruker du ledningen som allerede går fra PCen til skjermen til å plugge inn i TVen. For å få lyd må du kjøpe ledninger som går fra lydkortet til TVen. Du kan høre litt ut om slikt på en lokalbutikk, eller at noen under meg svarer på det. Husker ikke riktige navn osv nå, ettersom jeg ikke har sovet på leeenge.

http://www.komplett....aspx?sku=376201

Den der du tenker på?

Har prøvdt og finne det ut på et annet forum og noen sa at denne skal funke, men er litt usikker....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...