ZaqtiK Skrevet 13. august 2010 Del Skrevet 13. august 2010 (endret) Hei, jeg har tidligere tengt å kjøpe meg en gaming bærbar for pengene jeg har tjent i sommer, men nå har jeg fått mere lyst på en stasjonær, men siden jeg ikke er så flink med disse greiene selv så må jeg ha hjelp til hva jeg skal kjøpe. Jeg har ett budsjett på 11k så prisen på pc + skjerm + programmvare må ikke overstige dette. Den skal hovedsaklig brukes til spilling. Jeg er åpen for å bygge pc'en selv, visst det er lønnsomt. Takker for svar Endret 13. august 2010 av ZaqtiK Lenke til kommentar
Mechablast Skrevet 13. august 2010 Del Skrevet 13. august 2010 Hvorfor ikke bare kjøpe en pakke. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=486145 Lenke til kommentar
Høvding Angry Butter Kek Skrevet 13. august 2010 Del Skrevet 13. august 2010 (endret) Hvorfor ikke bare kjøpe en pakke. http://www.komplett....aspx?sku=486145 Denne pakken inneholder verken programvare eller skjerm, Med et budsjett på 11k vil han ikke klare å kjøpe den pakken + skjerm + programvare. Endret 13. august 2010 av Xuw Lenke til kommentar
Maccan Skrevet 14. august 2010 Del Skrevet 14. august 2010 Trenger du mus/tastatur også? Skal dette medregnes i budsjettet? Lenke til kommentar
ZaqtiK Skrevet 15. august 2010 Forfatter Del Skrevet 15. august 2010 Trenger du mus/tastatur også? Skal dette medregnes i budsjettet? har mus, men ikke tastatur, men jeg klarer nok å skrape sammen 12k tror jeg, så komm bare med forslag, jeg setter pris på ett tøfft kabinett og bra prosessor Lenke til kommentar
ZaqtiK Skrevet 15. august 2010 Forfatter Del Skrevet 15. august 2010 (endret) Trenger du mus/tastatur også? Skal dette medregnes i budsjettet? har mus, men ikke tastatur, men jeg klarer nok å skrape sammen 12k tror jeg, så komm bare med forslag, jeg setter pris på ett tøfft kabinett og bra prosessor, så jeg vill ikke ha pakke, men sette dette sammen selv. Endret 16. august 2010 av ZaqtiK Lenke til kommentar
Pasifist Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 har mus, men ikke tastatur, men jeg klarer nok å skrape sammen 12k tror jeg, så komm bare med forslag, jeg setter pris på ett tøfft kabinett og bra prosessor, så jeg vill ikke ha pakke, men sette dette sammen selv. Disse pakkene det er snakk om på komplett er "pc i deler" som det heter, det vil si at du bygger den selv Lenke til kommentar
ZaqtiK Skrevet 16. august 2010 Forfatter Del Skrevet 16. august 2010 har mus, men ikke tastatur, men jeg klarer nok å skrape sammen 12k tror jeg, så komm bare med forslag, jeg setter pris på ett tøfft kabinett og bra prosessor, så jeg vill ikke ha pakke, men sette dette sammen selv. Disse pakkene det er snakk om på komplett er "pc i deler" som det heter, det vil si at du bygger den selv -ja, men jeg vil lage oppsettet selv, pga nettverkskort og kabinett, som jeg ikke får i denn pakken. Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 De har postet en PC i deler, ikke en slik ferdig bygd av komplett, som du kan forøvrig velge oppsettet på selv. Denne kan være et godt utgangspunkt. Lenke til kommentar
ZaqtiK Skrevet 16. august 2010 Forfatter Del Skrevet 16. august 2010 De har postet en PC i deler, ikke en slik ferdig bygd av komplett, som du kan forøvrig velge oppsettet på selv. Denne kan være et godt utgangspunkt. denne kommer ferdig i posten, jeg vill ha denn i deler i posten-.- unskylld, dette ble bare rot.. Lenke til kommentar
ZaqtiK Skrevet 16. august 2010 Forfatter Del Skrevet 16. august 2010 (endret) De har postet en PC i deler, ikke en slik ferdig bygd av komplett, som du kan forøvrig velge oppsettet på selv. Denne kan være et godt utgangspunkt. denne kommer ferdig i posten, jeg vill ha denn i deler i posten-.- unskylld, dette ble bare rot.. ok, jeg skall bestemme oppsettet på pc'en selv, og jeg vill ha denn i deler: jeg har vaset litt rundt på forumet, og prøvd å fått med meg det meste, så nå tror jeg jeg har funnet ett bra oppsett: Cooler Master HAF X Silver Power SP-SS750W PSU Samsung SpinPoint F3 1TB SATA2 Intel Core i5 760 Gigabyte GA-P55A-UD4 Corsair H50 Hydro Kingston ValueR DDR3 1333MHz 4GB Gainward GeForce GTX 460 1GB PhysX CUDA BenQ 21,5" LED (1920x1080 1,5ms) Ser ut til at jeg må betale enda mer, pga OS :S menmen Endret 16. august 2010 av ZaqtiK Lenke til kommentar
Maccan Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 Ser ut som et knall oppsett bortsett fra rammen. Kjøp disse brikkene istedet https://prisguiden.no/produkt/124623 Lenke til kommentar
ZaqtiK Skrevet 16. august 2010 Forfatter Del Skrevet 16. august 2010 Ser ut som et knall oppsett bortsett fra rammen. Kjøp disse brikkene istedet https://prisguiden.no/produkt/124623 trenger jeg psu'en og hovedkortet der, eller kann jeg spare noen kroner på å bytte de ut? Lenke til kommentar
Maccan Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 Jeg syntes ikke du skal bytte de ut. Begge tilrettelegger for oppgraderinger i senere tid, så det ser svært bra ut nå Lenke til kommentar
Maccan Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 Jeg syntes ikke du skal bytte de ut. Begge tilrettelegger for oppgraderinger i senere tid, så det ser svært bra ut nå Lenke til kommentar
ZaqtiK Skrevet 16. august 2010 Forfatter Del Skrevet 16. august 2010 Jeg syntes ikke du skal bytte de ut. Begge tilrettelegger for oppgraderinger i senere tid, så det ser svært bra ut nå men kan du finne litt billigere ram brikker? har virkelig gårr "litt" over budsjettet nå, men greier meg visst jeg finner billig ram, trenger vel ikke så mye ram, kann kjøpe på mere ram om en måned, men vill virkelig ha pc'n nå Lenke til kommentar
Maccan Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 Tror ikke du får noe særlig billigere ram brikker som duger til noe som helst. Hvis du vil spare penger ville jeg kjøpt et billigere kabinett. Cooler Master 690 II Advanced er et godt kabinett Lenke til kommentar
ZaqtiK Skrevet 16. august 2010 Forfatter Del Skrevet 16. august 2010 (endret) coolermaster haf 922, det er også rått, funker det? - når jeg bruker så mye penger på dette, må det jo se litt tøfft ut også Prisguide-liste trenger ikke noe mere nå?! ps, trenger jeg kjølepasta? Endret 16. august 2010 av ZaqtiK Lenke til kommentar
ZaqtiK Skrevet 17. august 2010 Forfatter Del Skrevet 17. august 2010 hjelp:) er det noe jeg mangler til en komplett pc? (kabler, kjølepasta etc) Lenke til kommentar
Maccan Skrevet 17. august 2010 Del Skrevet 17. august 2010 (endret) Har HAF 922 selv, er ganske fornøyd, men jeg måtte modde og sånn for å få det som jeg ville. I tillegg er det litt surt at den ikke er sort inni, og jeg syntes det kunne vært mer støvfiltre, men overall er det ganske god plass, og fint å jobbe i. Det kommer kjølepasta pre-applied på CPU stock kjøleren. Endret 17. august 2010 av Maccan Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå