Gå til innhold

Hjelp til å bygge en Stasjonær selv.

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har tidligere tengt å kjøpe meg en gaming bærbar for pengene jeg har tjent i sommer, men nå har jeg fått mere lyst på en stasjonær, men siden jeg ikke er så flink med disse greiene selv så må jeg ha hjelp til hva jeg skal kjøpe.

Jeg har ett budsjett på 11k så prisen på pc + skjerm + programmvare må ikke overstige dette.

Den skal hovedsaklig brukes til spilling.

Jeg er åpen for å bygge pc'en selv, visst det er lønnsomt.

Takker for svar :)

Endret av ZaqtiK
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trenger du mus/tastatur også? Skal dette medregnes i budsjettet?

har mus, men ikke tastatur, men jeg klarer nok å skrape sammen 12k tror jeg, så komm bare med forslag, jeg setter pris på ett tøfft kabinett og bra prosessor

Lenke til kommentar

Trenger du mus/tastatur også? Skal dette medregnes i budsjettet?

har mus, men ikke tastatur, men jeg klarer nok å skrape sammen 12k tror jeg, så komm bare med forslag, jeg setter pris på ett tøfft kabinett og bra prosessor, så jeg vill ikke ha pakke, men sette dette sammen selv.

Endret av ZaqtiK
Lenke til kommentar

har mus, men ikke tastatur, men jeg klarer nok å skrape sammen 12k tror jeg, så komm bare med forslag, jeg setter pris på ett tøfft kabinett og bra prosessor, så jeg vill ikke ha pakke, men sette dette sammen selv.

Disse pakkene det er snakk om på komplett er "pc i deler" som det heter, det vil si at du bygger den selv :)

Lenke til kommentar

Disse pakkene det er snakk om på komplett er "pc i deler" som det heter, det vil si at du bygger den selv :)

-ja, men jeg vil lage oppsettet selv, pga nettverkskort og kabinett, som jeg ikke får i denn pakken.

Lenke til kommentar

De har postet en PC i deler, ikke en slik ferdig bygd av komplett, som du kan forøvrig velge oppsettet på selv.

Denne kan være et godt utgangspunkt.

denne kommer ferdig i posten, jeg vill ha denn i deler i posten-.-

unskylld, dette ble bare rot..

Lenke til kommentar

De har postet en PC i deler, ikke en slik ferdig bygd av komplett, som du kan forøvrig velge oppsettet på selv.

Denne kan være et godt utgangspunkt.

denne kommer ferdig i posten, jeg vill ha denn i deler i posten-.-

unskylld, dette ble bare rot..

ok, jeg skall bestemme oppsettet på pc'en selv, og jeg vill ha denn i deler:

jeg har vaset litt rundt på forumet, og prøvd å fått med meg det meste, så nå tror jeg jeg har funnet ett bra oppsett:

Cooler Master HAF X

Silver Power SP-SS750W PSU

Samsung SpinPoint F3 1TB SATA2

Intel Core i5 760

Gigabyte GA-P55A-UD4

Corsair H50 Hydro

Kingston ValueR DDR3 1333MHz 4GB

Gainward GeForce GTX 460 1GB PhysX CUDA

BenQ 21,5" LED (1920x1080 1,5ms)

Ser ut til at jeg må betale enda mer, pga OS :S menmen

Endret av ZaqtiK
Lenke til kommentar

Jeg syntes ikke du skal bytte de ut. Begge tilrettelegger for oppgraderinger i senere tid, så det ser svært bra ut nå :)

men kan du finne litt billigere ram brikker? har virkelig gårr "litt" over budsjettet nå, men greier meg visst jeg finner billig ram, trenger vel ikke så mye ram, kann kjøpe på mere ram om en måned, men vill virkelig ha pc'n nå :D

Lenke til kommentar

Har HAF 922 selv, er ganske fornøyd, men jeg måtte modde og sånn for å få det som jeg ville. I tillegg er det litt surt at den ikke er sort inni, og jeg syntes det kunne vært mer støvfiltre, men overall er det ganske god plass, og fint å jobbe i.

Det kommer kjølepasta pre-applied på CPU stock kjøleren.

Endret av Maccan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...