SvennR Skrevet 1. juli 2010 Del Skrevet 1. juli 2010 (endret) Heisann.. Tenkte jeg skulle legge ut noen bilder av mitt prosjekt. Det hele begynte med at jeg ønsket meg en amerikansk bil, og valget falt da på en Trans Am GTA 88". Etter litt bruk oppdaget jeg at en ventiltetning lakk olje, og planen ble da å reparere dette i løpet av vinteren. Det ene førte til det andre, og før jeg visste ordet av det endte jeg opp med å overhale hele motoren. Planen Motor / Motorrom Lakkere motorrom sort matt/halvblank. Sort matt motor, m. gule detaljer. Øke ytelsen fra 300hk til ca. 350hk Utvendig Lakkere bilen sort matt/halvblank m. gule dekaler. Bremecalipere og andre detaljer i samme gulfarge 18" felger, usikker på modell. (255,45-18) Alle glass sotes. Innvendig Gulvteppe byttes til sort. Seter+ratt+dørpaneler osv. trekkes i sort skinn, m. gul søm. Stereoanlegg. Kom gjerne med noen tips på noe som vil fungere bra i en Trans Am uten å ta for mye plass. Pris, ca. 10-15K Skulle det være mulig med sort+gul fargetema på stereo er dette bare en bonus Foreløpig er det kun bilder av "etter" prosjektet, men bilder før påbegynt arbeide skal jeg få lagt ut i løpet av dagen også. Hva er gjort Montert nytt Accel injection system Edelbrock grenrør Byttet kamaksel, virkningsområde 600-4600rpm MSD 6AL tenning Ny veiv Nye flat-top stempler Selvfølgelig byttet alle tetninger, lager osv. i motoren. Ny radiator Lakkert motorrom og motor Utgangspunktet 29.06.2010 Fått montert på girkassen i dag, bare manifolder igjen, så er den klar for å settes inn i bilen. 30.06.2010 Har fjernet luftpumpen, siden denne bare er juks uansett. Bilen er og uansett en 88" så, det burde ikke være noe problem med CO på en evt. EU-kontroll. Ble da nødt til å kappe vekk noen rør fra grenrørene, og sveise disse tett. Har også pakket inn grenrørene i eksos bandasje, for å beskytte slanger/ledninger som går farlig nært eksosen. 03.07.2010 Ja, da var motoren på plass! Forsøkte å starte den litt tidligere i kveld, men da gikk det som det altid går. Noe galt skjer. Vrei om tenninga, og bensinstrålen stod i taket. Må desverre på Tess og få presset nye trykkslanger før jeg kan få start på den, så da skjer det vel ikke stort før til mandag er jeg redd. Legger ut noen bilder jeg tok underveis. Endret 3. august 2010 av SvennR Lenke til kommentar
SvennR Skrevet 2. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2010 Etter jobben i dag blir det rett ned i garasjen for å sette inn motoren. Lover å legge ut bye bilder i morgen. Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 16. juli 2010 Del Skrevet 16. juli 2010 Etter jobben i dag blir det rett ned i garasjen for å sette inn motoren. Lover å legge ut bye bilder i morgen. Ikke lov noe du ikke kan holde Kul bil, er det enkelt å bytte motor i amrikanere? ser mange som gjør det, ser så sykt enkelt ut liksom :o Etter jobben i dag blir det rett ned i garasjen for å sette inn motoren. Lover å legge ut bye bilder i morgen. Ikke lov noe du ikke kan holde Kul bil, er det enkelt å bytte motor i amrikanere? ser mange som gjør det, ser så sykt enkelt ut liksom :o Lenke til kommentar
Pc96 Skrevet 19. juli 2010 Del Skrevet 19. juli 2010 Ekstremt kule biler det der Så godt valg av amerikaner! Lenke til kommentar
SvennR Skrevet 3. august 2010 Forfatter Del Skrevet 3. august 2010 Etter jobben i dag blir det rett ned i garasjen for å sette inn motoren. Lover å legge ut bye bilder i morgen. Ikke lov noe du ikke kan holde Kul bil, er det enkelt å bytte motor i amrikanere? ser mange som gjør det, ser så sykt enkelt ut liksom :o Etter jobben i dag blir det rett ned i garasjen for å sette inn motoren. Lover å legge ut bye bilder i morgen. Ikke lov noe du ikke kan holde Kul bil, er det enkelt å bytte motor i amrikanere? ser mange som gjør det, ser så sykt enkelt ut liksom :o Bilder kom da ut de.. Sjekk dato over bildene i første posten. Nei, er ikke vanskeligere en med en vanlig bil. Ting er ofte bare "litt" større Denne er litt spesiell, siden den har TPI motor, så masse kabler i forhold til en vanlig V8 forgasser motor. Ellers ikke noe problem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå