Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Pontiac Trans Am GTA 88"


Anbefalte innlegg

Heisann..

 

Tenkte jeg skulle legge ut noen bilder av mitt prosjekt.

 

Det hele begynte med at jeg ønsket meg en amerikansk bil, og valget falt da på en Trans Am GTA 88". Etter litt bruk oppdaget jeg at en ventiltetning lakk olje, og planen ble da å reparere dette i løpet av vinteren. Det ene førte til det andre, og før jeg visste ordet av det endte jeg opp med å overhale hele motoren.

 

Planen

 

Motor / Motorrom

Lakkere motorrom sort matt/halvblank.

Sort matt motor, m. gule detaljer.

Øke ytelsen fra 300hk til ca. 350hk

 

Utvendig

Lakkere bilen sort matt/halvblank m. gule dekaler.

Bremecalipere og andre detaljer i samme gulfarge

18" felger, usikker på modell. (255,45-18)

Alle glass sotes.

 

 

Innvendig

 

Gulvteppe byttes til sort.

Seter+ratt+dørpaneler osv. trekkes i sort skinn, m. gul søm.

Stereoanlegg. Kom gjerne med noen tips på noe som vil fungere bra i en Trans Am uten å ta for mye plass. Pris, ca. 10-15K Skulle det være mulig med sort+gul fargetema på stereo er dette bare en bonus :)

 

 

Foreløpig er det kun bilder av "etter" prosjektet, men bilder før påbegynt arbeide skal jeg få lagt ut i løpet av dagen også.

 

Hva er gjort

 

Montert nytt Accel injection system

Edelbrock grenrør

Byttet kamaksel, virkningsområde 600-4600rpm

MSD 6AL tenning

Ny veiv

Nye flat-top stempler

Selvfølgelig byttet alle tetninger, lager osv. i motoren.

Ny radiator

Lakkert motorrom og motor

 

Utgangspunktet

 

post-13766-1278058993,6355_thumb.jpg

 

29.06.2010

 

Fått montert på girkassen i dag, bare manifolder igjen, så er den klar for å settes inn i bilen.

 

post-13766-1277980527,506_thumb.jpg

 

post-13766-1277980548,2842_thumb.jpg

 

post-13766-1277980577,7925_thumb.jpg

 

post-13766-1277980603,8783_thumb.jpg

 

30.06.2010

 

Har fjernet luftpumpen, siden denne bare er juks uansett. Bilen er og uansett en 88" så, det burde ikke være noe problem med CO på en evt. EU-kontroll.

Ble da nødt til å kappe vekk noen rør fra grenrørene, og sveise disse tett. Har også pakket inn grenrørene i eksos bandasje, for å beskytte slanger/ledninger som går farlig nært eksosen.

 

post-13766-1277980922,7931_thumb.jpg

 

post-13766-1277980936,0379_thumb.jpg

 

post-13766-1277980947,8797_thumb.jpg

 

post-13766-1277980961,3844_thumb.jpg

 

 

03.07.2010

 

Ja, da var motoren på plass!

Forsøkte å starte den litt tidligere i kveld, men da gikk det som det altid går. Noe galt skjer.

Vrei om tenninga, og bensinstrålen stod i taket. Må desverre på Tess og få presset nye trykkslanger før jeg kan få start på den, så da skjer det vel ikke stort før til mandag er jeg redd.

Legger ut noen bilder jeg tok underveis.

 

post-13766-1278200623,1991_thumb.jpg

 

post-13766-1278200657,01_thumb.jpg

 

post-13766-1278200690,8018_thumb.jpg

 

post-13766-1278200960,4974_thumb.jpg

Endret av SvennR
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Etter jobben i dag blir det rett ned i garasjen for å sette inn motoren.

 

Lover å legge ut bye bilder i morgen. :D

Ikke lov noe du ikke kan holde ;)

Kul bil, er det enkelt å bytte motor i amrikanere? ser mange som gjør det, ser så sykt enkelt ut liksom :o

 

Etter jobben i dag blir det rett ned i garasjen for å sette inn motoren.

 

Lover å legge ut bye bilder i morgen. :D

Ikke lov noe du ikke kan holde ;)

Kul bil, er det enkelt å bytte motor i amrikanere? ser mange som gjør det, ser så sykt enkelt ut liksom :o

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Etter jobben i dag blir det rett ned i garasjen for å sette inn motoren.

 

Lover å legge ut bye bilder i morgen. :D

Ikke lov noe du ikke kan holde ;)

Kul bil, er det enkelt å bytte motor i amrikanere? ser mange som gjør det, ser så sykt enkelt ut liksom :o

 

Etter jobben i dag blir det rett ned i garasjen for å sette inn motoren.

 

Lover å legge ut bye bilder i morgen. :D

Ikke lov noe du ikke kan holde ;)

Kul bil, er det enkelt å bytte motor i amrikanere? ser mange som gjør det, ser så sykt enkelt ut liksom :o

 

Bilder kom da ut de..

Sjekk dato over bildene i første posten.

 

Nei, er ikke vanskeligere en med en vanlig bil. Ting er ofte bare "litt" større :D

Denne er litt spesiell, siden den har TPI motor, så masse kabler i forhold til en vanlig V8 forgasser motor. Ellers ikke noe problem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...