Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problemer med at dataen fryser.

Anbefalte innlegg

Har kjøpt meg ny pc :

Quad 2.83 gzh

Evga GF 280 GTX superclocked

8 gig ram

Asus Striker II Extreme, Socket-775,DDR3 ,nForce-790i Ultra SLI, 3xPCI-Ex(2.0)16 hovedkort

Vista 64 bit.

Hadde litt problemer de første 2 dagene da frøys den en gang da jeg starta Company of heroes, og en gang da jeg spilte wow.

I kveld har den fryst! 3 ganger med en gang jeg har kommet inn på wow bare fryst helt uten videre. Den har ikke skrudd seg av bare stått helt der den var bildet er der fortsatt. Har sjekka temperaturer de er helt fine 40-50 grader.

Noen som vet hva som kan være galt? Kunne det vært en ide og flashe biosen? Og hvordan gjør jeg det i tilfelle?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
*snip*

Ja, problemet er at du ikke leser litt om GPU overklokking før du begynner å "superoverklokke" gtx'en din.

Ta å klokk ned skjermkortet ditt, du har symptoner på at du har klokket det for høyt, rett å slett.

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar

Selv om det er fabrikklokket så betyr ikke det at det ikke kjører på for høye innstillinger i utgangspunktet. Mener at en del av 8800 ultra kortene faktisk måtte klokkes ned av bruker for å kjøre stabilt. Men, det trenger ikke å være skjermkortet ditt. Hvilken strømforsyning har du?

Lenke til kommentar

Enkelte innlegg er blitt redigert grunnet overdreven eller feil bruk av quotefunksjon. Vær vennlig å passe på å quote det du svarer på og ikke mer enn det. I utgangspunktet skal man ikke quote mer enn maks to innlegg bakover. Dette for å gjøre det mest mulig oversiktlig. Ved quoting av veldig mye tekst, eller om bruker finner det nødvendig å quote flere innlegg bakover så oppfordres man til å bruke skjul funksjonen.

Dette innlegget skal ikke kommenteres, da det er off-topic. Reaksjon på moderering gjøres eventuelt på pm. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet.

Lenke til kommentar

Legg inn 3DMark og se om det fryser da også. Isåfall er det skjermkort eller for svak PSU(vil tro det kortet har en egen strømkobling direkte fra PSU også. Har du plugget inn den?).

Prøvd andre drivere? Husker på gode gamle 6600GT hvor jeg testet sikkert 20 forskjellige kombinasjoner av drivere og GART før jeg fant en som ikke frøys i WoW.

Endret av Nargile
Lenke til kommentar
Legg inn 3DMark og se om det fryser da også. Isåfall er det skjermkort eller for svak PSU(vil tro det kortet har en egen strømkobling direkte fra PSU også. Har du plugget inn den?).

Prøvd andre drivere? Husker på gode gamle 6600GT hvor jeg testet sikkert 20 forskjellige kombinasjoner av drivere og GART før jeg fant en som ikke frøys i WoW.

Testa pcen i 3dmark fikk 15400 ca. Er det greit? Så den beste lå på 29000 men så er min pc uklokka foreløbig også burde få den stabil uklokka først ;>.

Har ikke fryst noe særlig i dag installerte en annen driver fra nividia sin side får teste litt til så kmr jeg tilbake ;>.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...