Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Peugeot 405 sedan

glennib

Anbefalte innlegg

Hei.

Skal kjøpe meg førstegangsbil, og en kompis av pappa har fått en Peugeot 405 '95-modell jeg kan få til 15 lapper.

Er ikke noen ekspert på franske biler, og er nysgjerrige på en del ting angående den.

Er det servo, ABS, airbag osv på 405? Er det noe spesielt jeg burde se etter når jeg skal se på bilen?

Han sier den er helt rustfri. 2.0 liter motor høres greit ut. Dyre å forsikre? Hvor mange hester pleier det å være i dem? Har ikke spurt hvor langt den har gått, skal gjøre det ved neste mulighet.

Den skal på verksted for å fikse det ene elektriske vinduet, bytte registerreim og fikse brekket. Dette kommer på rundt 6 tusen sier han, og det blir i tillegg til prisen.

Bra kjøp? Bra førstegangsbil?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

her må du passe på. denne bilen er ikke noe særlig driftsikker etter det jeg kan huske å ha hørt.

franskmenn satset heller på komfort og stil fremfor kvalitet..

hva slags utstyr/motor bilen vanligvis har kan du finne ut på finn.no

forsikringsselskapene har egne kalkulatorer som du kan bruke, eller kontakt selskapet selv.

jeg kan ikke se for meg at 405 skulle koste så mye.

en ni år gammel artikkel fra dinside.no

Endret av toro2
Lenke til kommentar

Jobber hos Bertel O steen.

Denne bilen har det ikke vært mange kjente feil på. Driftsikker og grei bil. Peugeot bare og går å går, bare den får stell og service, samt bytte av slitedeler.

Mener vel at den 2 litern ikke drar så altfor dårlig, men noen racer bil er det absoulutt ikke. Badekar å kjøre, og et mindre pent utseende.

Sjekk gir/clutch ved å f.eks sette i 3 og prøve å starte, går det med litt sluring, så fungerer den. Får motoren masse turtall men bilen ikke flytter seg, så kan det tyde på slitt clutch.

Kjører du f.eks i 2 gir i fart, tar inn clutchen og gir litt gass og slipper clutch, får den masse turtall da- uten at bilen går betraklig bedre, så spinner den mest sannsynlig på clutchen.

Bare noen kjappe triks.

Lenke til kommentar
her må du passe på. denne bilen er ikke noe særlig driftsikker etter det jeg kan huske å ha hørt.

franskmenn satset heller på komfort og stil fremfor kvalitet..

hva slags utstyr/motor bilen vanligvis har kan du finne ut på finn.no

forsikringsselskapene har egne kalkulatorer som du kan bruke, eller kontakt selskapet selv.

jeg kan ikke se for meg at 405 skulle koste så mye.

en ni år gammel artikkel fra dinside.no

De fleste av de feila listet i den artikkelen, er vel ganske vanlige for de fleste biler i den alderen, og ikke noe unikt for Peugeot.

pantera

Lenke til kommentar

enda en fra Bertel O Steen, eller? hvorfor skulle de skrive de tingene hvis det ikke stemmer? vi må vel bare gå ut ifra at de ikke finner på ting..

en link til

denne siden har positive ting å si om 405

det siste jeg har å si i denne saken, glennib, er at biler til 15 lapper fort kan koste deg mye penger, enten det er Peugeot eller Toyota..

samt at jeg syns folk bør handle bil med hjertet. syns du 405'en er en fin bil, kjøper du den, men sjekk den skikkelig!

Lenke til kommentar
enda en fra Bertel O Steen, eller? hvorfor skulle de skrive de tingene hvis det ikke stemmer? vi må vel bare gå ut ifra at de ikke finner på ting..

en link til

denne siden har positive ting å si om 405

det siste jeg har å si i denne saken, glennib, er at biler til 15 lapper fort kan koste deg mye penger, enten det er Peugeot eller Toyota..

samt at jeg syns folk bør handle bil med hjertet. syns du 405'en er en fin bil, kjøper du den, men sjekk den skikkelig!

Hvor sa jeg at den lista ikke stemmer? Sa bare at dette var relativt vanlige feil på eldre biler.

Nei, jobber nok ikke for BOS. Ikke engang i nærheten av bransjen. :)

pantera

Lenke til kommentar
litt OT, men hvordan er 607? jeg har lyst på stor bil, men Mercedes og BMW blir for dyrt.. 607'en er fin og relativt billig! men er den noe å stole på?

Er jo flagskipet til Peugeot, eller var.. God bil med mye comfort. Ikke relativt god bagasjeplass, men om det er irrelevant så er det en flott bil.

Denne med V6 diesel går rimelig bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...