Knerten Skrevet 22. mars 2003 Del Skrevet 22. mars 2003 Hei! Har et problem med DVD-rom'en min. Det er en LG 48X. Problemet er at den bare klarer å lese cder med 11x. Jeg begynte først å oppdage det her om dagen da jeg skulle kopiere en cd og rippe en dvd; alt tok over 3 ganger så lang tid som tidligere. Når jeg så kjørte Nero CD Speed, fant jeg ut at gjennomsnittshastigheten til DVD-rom'en bare er på litt over 11x. Hva kan være galt?? Må jeg bare sende inn spillere?? Og en ting til, noen som veit om hvor man kan få kjøpt 99min/900mb brenne cder, foruten Datorbutikken?? Og er det noen som veit hvor mye det er forsvarlig å overburne vanlige 700mb cder og 800mb cder med ASUS brenner 32x/12x/40x?? Takker for svar... Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 22. mars 2003 Del Skrevet 22. mars 2003 gå inn på Device Mananger å sjekk om 1. og 2. IDE-kontroller står på UDMA if available. Hvis det står på PIO only så har du grunnen. Da går det mye treigere HAr hat samme "problem" selv Lenke til kommentar
Knerten Skrevet 22. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2003 Har prøvd det du sa, men det virker som om DVD-spilleren ikke vil skifte til udma, har satt på "Bruk udma hvis tilgjengelig" men den bruker fortsatt den "PIO" funksjonen.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå