deer Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Fant frem mitt "gamle" - Creative Sound Blater Live! 24-bit External (USB)-lydkort og - M-Audio Keystation 49E (USB) midi-keyboard, dette har jeg brukt tidligere for å spille piano med grom lyd uten forsinkelse fra diverse soundfonts. I Windows XP. Til min store forskrekkelse er soundfont-støtten ikke lagt inn i driverne for Windows Vista (har hatt kontakt med Creative support). Med andre ord er jeg henvist til Microsoft GS Synth eller hva den nå heter, for midi ut-lyd. Som for det første gir elendige instrumentlyder og for det andre en 0,5sec fra jeg trykker ned tangenten til lyden kommer. Spørsmålet mitt er om det finnes et eksternt lydkort (være seg USB, firewire eller expresscard) som støtter soundfonts på hardware-nivå i Windows Vista? Finnes mange programmer som lar deg spille midi-filer med soundfonts, men disse gir delay ettersom det er på software-nivå. Kunne godt tenke meg Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Audio Notebook, men det står ingenting om soundfont bank manager i produktbeskrivelsen hos Creative. Det er ei nevnt på nedlasting-sidene. Lenke til kommentar
deer Skrevet 7. september 2008 Forfatter Del Skrevet 7. september 2008 Har gjort en del mer research, og kommet frem til at et slikt lydkort (m/ soundfont-drivere for Vista) ikke finnes... Tror jeg kjøper meg en Asus EEE snart og legger inn XP, så kan jeg ha den mellom lydkortet og pianoet Irriterende med ny fancy programvare (Vista) som FORTSATT ikke er bakoverkompatibel med noe så elementært. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå