Gå til innhold

Funker 2.1 høyttalere til spill?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Skal kjøpe meg en ganske topp spesifisert gamer pc. Men når det kommer til høyttalere er jeg litt usikker.

 

Rommet og bordet der jeg skal sitte er slik at jeg egentlig (plasseringsmessig, utseendemessig etc) føler mest for et 2.1 system.

 

Men så er jeg usikker i hvilke grad det trekker ned spilleopplevelsen å ikke ha surround 5.1? Er det helt meningsløst med en topp spec gamer pc ikke å ha 5.1?

 

Eller funker det greit? I hvilken grad er dette med lyd bak og fra siden en integrert del av dagens FPS-spill f.eks. Har vært ute av dette en stund nå, så jeg må spørre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ok, fint. Hva må man opp i for å få et bra 2.1 sett i dag? Får jeg noe til under tusenlappen?

 

Er lenge siden jeg har vært inne i denne "verdenen" nå. Så jeg har ikke helt kontroll.

 

Noen konkrete anbefalinger om et 2.1 sett, jeg burde kjøpe?

Jeg har et creative itriuge 3220, som koster ca. 500 kr, dette har jeg hatt i to år nå og det er knallbra. Man blir rett og slett overrasket av lyden til anlegg i denne prisklassen.

 

Men hvis du skal spille spill der du trneger full surround bruk headset, men ellers er det bare å kjøpe. Merk, et 2.1 til 500 kr er bedre en et 5.1 til 700 kr, som oftest.

Lenke til kommentar

Skal du ha et "billig" annlegg er det sikkert samme F, jeg kjøpte et 5.1 til 500 spenn og synes det fungerer greit. Det har styrket opplevelsen ganske mye i mange spill og filmer, selvom det ikke er allverdens. Men nå har jeg tenkt til å oppgradere til et ganske mye bedre et til rundt 2 tusen lappen, Z-5500.

Lenke til kommentar

BareGjest: Jeg kommer nok ikke til å spille noe særlig med slike spill online med det første. Det blir i utgangspunktet for meg selv. Men da er jo evt. øretelefoner et finfint alternativ jeg kan ty til senere, hvis behov.

 

Chris93: Takk for tipset. Ser at Netshop har de til 495,-. Kanskje jeg skulle velge de, eller 3330, som sikkert er etterfølgeren.

 

Jeg går da for 2.1 og dropper tanken om 5.1. Dersom jeg skulle få behov, så kan jeg alltids kjøpe meg noen gode øretelefoner.

 

Takker for svar og råd.

Endret av baggin
Lenke til kommentar

Det har du helt sikkert rett i, MrLG. Men inntil videre får jeg gjøre et par kompromisser med meg selv her. Ideelt sett skulle jeg hatt et bra 5.1 anlegg. Men slik ståa er nå, så passer det dårlig inn med bakhøyttalere.

 

Jeg støtter det at det neppe er noe som slår et skikkelig bra 5.1 anlegg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...