Undrern Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 (endret) Får ikke koblet meg på internett med lokal tilkobling. Har restarta modemet uten hell. Noen forslag til hva jeg kan gjøre? Har XP SP2, stasjoner. Tror det er gatewayen som er frakoblet, hvordan kobler jeg den til? Nettverkskortet er aktivert. Dette skjedde etter at jeg gjenoppretta dataen. Endret 27. august 2008 av mbSolli Lenke til kommentar
tundra Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Prøv å kjør winsock xp fix, kan lastes ned her: http://files.snapfiles.com/localdl834/WinsockxpFix.exe Lenke til kommentar
Undrern Skrevet 26. august 2008 Forfatter Del Skrevet 26. august 2008 Takk, men funka ikke.. Lenke til kommentar
Undrern Skrevet 27. august 2008 Forfatter Del Skrevet 27. august 2008 Pappa begynner å bli grinete nå. Hvordan får man lagt inn standard gateway på en lokal tilkobling(kabel)? Har koblet meg til modemet med bærbar og fått vite gatewayen, men jeg må få lagt den inn på den stasjonere på et vis. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 først, sjekk at du har kontkt fra PC til gatewayen. kjør ipconfig, sjekk at du har fått tildelt IP-adresse på den lokale tilkoblingen. Hvis ja, så prøv å ping gateway adressen. Hvis den også svarer så prøv å pinge 193.69.165.21 . Hvis det også fungerer så ping www.vg.no Hvis alt dette fungerer så er det nok et problem med instillingene i nettleseren din eller evt. en brannmur. Hvis det feiler i et av disse stegene så si i fra hvilket steg som feiler. husk å følge dem i rekkefølgen som jeg skrev dem. Vi kan da kome med forslag til hvordan problemet rettes. Sjekk forresten også om du har en feilmelding på nettverksikonet ditt som sier "begrenset eller ingen tilgang" -Stigma Lenke til kommentar
Undrern Skrevet 28. august 2008 Forfatter Del Skrevet 28. august 2008 Har ikke fått gateway. Heller ikke fått noen ip-adresse som har med modemet å gjøre. Men får feilmeldina på nettverksikonet som sier: "begrenset eller ingen tilgang" Lenke til kommentar
tundra Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Hvilken brannmur har du? Lenke til kommentar
Athikez Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 (endret) prøv å legg inn ip-instillingene manuelt. Legg inn samme instillinger som du har på bærbar pc'n som du kommer på nett. og forandre kun på siste siffer i ip-adressen forhold til bærbare. DNS, gateway og slik være det samme som bærbare pc'n. Det skal fungere, hvis jeg skjønner problemet ditt.. Endret 28. august 2008 av Adda Lenke til kommentar
Undrern Skrevet 29. august 2008 Forfatter Del Skrevet 29. august 2008 Men hvordan får jeg til å legge det inn? Lenke til kommentar
tundra Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 (endret) høyreklikk mine nettverkssteder, velg egenskaper, høyreklikk lokal tilkobling, velg egenskaper, dobbelklikk internett-protokoll (TCP/IP) edit: eller start -> kontrollpanel -> nettverks- og internett-tilkoblinger -> nettverkstilkoblinger -> høyreklikk lokal tilkobling velg egenskaper -> dobbelklikk internett-protokoll (TCP/IP) Endret 29. august 2008 av tundra Lenke til kommentar
Undrern Skrevet 29. august 2008 Forfatter Del Skrevet 29. august 2008 Nå har jeg fått alt rett bortsett fra DNS-serveren. Vet ikke om jeg har funnet rett DNS engang. Hvor finner jeg denne? Også, skal det krysses av for "aktiver IEEE .. godkjenning for dette nettverket" ? Lenke til kommentar
tundra Skrevet 30. august 2008 Del Skrevet 30. august 2008 dns på den andre pcen finner du ved å gå på start -> kjør -> skriv cmd -> skriv ipconfig /all som oftest kan du bruke samme adresse som gateway på dns Lenke til kommentar
Undrern Skrevet 30. august 2008 Forfatter Del Skrevet 30. august 2008 (endret) dns på den andre pcen finner du ved å gå på start -> kjør -> skriv cmd -> skriv ipconfig /all som oftest kan du bruke samme adresse som gateway på dns Det jeg prøvde, men funka ikke. Skal det stå noe på WINS? Endret 30. august 2008 av mbSolli Lenke til kommentar
tundra Skrevet 30. august 2008 Del Skrevet 30. august 2008 nei du trenger normalt ikke ha noe på wins. er du sikker på at kabelen er i orden? har du sjekka om du kan ha noe virus eller spyware på pcen som gjør at du ikke kommer på nett? Lenke til kommentar
Undrern Skrevet 31. august 2008 Forfatter Del Skrevet 31. august 2008 kabelen er i orden. Kjørte kontroll med norman og crapcleaner, men ble ikke noe bedre. Lenke til kommentar
Athikez Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 Kommer du deg på nett med en annen pc? Tenker da på laptop på samme internett forbindelse... Lenke til kommentar
Athikez Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 0 problem Deaktivere trådløs nettverkskort på laptopen og koble laptopen med samme nettverkskabel du bruker på stasjonære pc'n. Og se om du kommer på internetten fungerer på laptopen, da me lokal kobling. Da for du sjekket om det er noe galt med kablen eller om kablet kobling er deaktivert på routeren. Lenke til kommentar
Undrern Skrevet 31. august 2008 Forfatter Del Skrevet 31. august 2008 (endret) 0 problem Deaktivere trådløs nettverkskort på laptopen og koble laptopen med samme nettverkskabel du bruker på stasjonære pc'n. Og se om du kommer på internetten fungerer på laptopen, da me lokal kobling. Da for du sjekket om det er noe galt med kablen eller om kablet kobling er deaktivert på routeren. Jeg mente at det var null problem å komme seg på samme nettverk med laptopen. Er den stasjonere det er noe galt med. Men tok et par bilder som kanskje kan hjelpe (?) kommando: ipconfig/all på begge bildene Endret 31. august 2008 av mbSolli Lenke til kommentar
Athikez Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 0 problem Deaktivere trådløs nettverkskort på laptopen og koble laptopen med samme nettverkskabel du bruker på stasjonære pc'n. Og se om du kommer på internetten fungerer på laptopen, da me lokal kobling. Da for du sjekket om det er noe galt med kablen eller om kablet kobling er deaktivert på routeren. Jeg mente at det var null problem å komme seg på samme nettverk med laptopen. Er den stasjonere det er noe galt med. Ja! jeg skjønner det! Regnet med at du brukte TRÅDLØST nettverkskobling på laptopen til å koble mot nettverket. Lykke til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå