axXminster Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 (endret) En bildeserie tatt av Island Constructor Vest for Ålesund... For fakta om båten, sjekk ut http://www.islandoffshore.com/ ... Noen kommentara og _konstruktiv_ kritikk til bilda? Crop, behandling (minimalt behandla) eller andre ting? Fyr løs! Har en god del bilder av båten, og diverse andre supplybåter. Dersom folk lika disse bilda, kommer det nok flere etterhvert Det siste bildet er min personlige favoritt Exposuret Time: 1/125 sec. Lens Aperature: F/8 ISO 100 Focal Lenght: 55mm Exposuret Time: 1/400 sec. Lens Aperature: F/13 ISO 100 Focal Lenght: 18mm Exposuret Time: 1/400 sec. Lens Aperature: F/11 ISO 100 Focal Lenght: 18mm Edit: Trykkleif Endret 26. august 2008 av brynjulv88 Lenke til kommentar
presjes Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 Jeg likte best bilde 2 og deretter 1 med 3 på en siste plass. Bilde 1 er en spennans crop, men strekker ikke helt til. Liker refleksjonen av bølgen i skråget på båten. Bilde 2 likte jeg godt. Fin horisont og objektet ligger fint der på venstre side i croppen. Det er også en god høyde du har tatt bilde fra i forhold til båten. Bilde 3 syns jeg trekker litt for mye at objektet er 100% midtstilt. Kanskje litt mer luft foran og bak også. Ellers fine farger og skarpe bilder etter min mening Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 (endret) Her har vi forskjellig mening (noe som er bra, men gjør ikke OP noe klokere). JEg synes Bilde #3 er det tøffeste her. På grunn av vinkelen, så må båten være midtstilt. Men den kunne trengt litt mer luft på sidene, men som presjes sier, så kunne det godt vært litt mer av kjølvannet bak. Foran så kan det være så tight som det, synes jeg. Tom edit: tyrkleif Endret 28. august 2008 av tomsi42 Lenke til kommentar
Fotofashion Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 liker nr2 for fargene og horisonten, har faktisk foretrukket at båten var midtstilt her. Nr3 liker jeg godt, sett flere slike bilder på veggen til faderen. Dine er langt bedre. Lenke til kommentar
von-schnellfahrer Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Tøffe bilder... Likte nummer 2 og 3 best, da særlig pga vinkelen... Men stusser litt på om ikke nummer to har skjev horrisont...(?) Er for så vidt enig i det som blir sagt om luft på bilde nummer tre... Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 (endret) Dersom folk lika disse bilda, kommer det nok flere etterhvert Bare kjør på,alt for lite maritime bilder her X-bow har fasinert meg siden lanseringen. Bilde 1 skulle jeg likt og fått med brua,bare for å kunne studere detaljer,men men to thrustere og en 360 grader pluss 2 tug push point og fotskala er ikke dårlig det heller. Bilde 2 likte jeg utsnittet på.kanskje litt på skrått bare for og fått med propellvannet eller noen svinger/skarpere sving,kanskje vanskelig og få kapteinen med på notene. Bilde 3 litt større utsnitt takk sidene/bak Kvaliteten på alle tre bildene er bra "skarphet/farger" brukt polafilter på alle tre ? Endret 28. august 2008 av Nautica Lenke til kommentar
axXminster Skrevet 29. august 2008 Forfatter Del Skrevet 29. august 2008 (endret) Takker for positive tilbakemeldinger Men stusser litt på om ikke nummer to har skjev horrisont...(?) Han var mye skeivere før Ser nå at horisonten desverre ikkje var blitt helt bein... Bare kjør på,alt for lite maritime bilder her X-bow har fasinert meg siden lanseringen. Bilde 1 skulle jeg likt og fått med brua,bare for å kunne studere detaljer,men men to thrustere og en 360 grader pluss 2 tug push point og fotskala er ikke dårlig det heller. Bilde 2 likte jeg utsnittet på.kanskje litt på skrått bare for og fått med propellvannet eller noen svinger/skarpere sving,kanskje vanskelig og få kapteinen med på notene. Bilde 3 litt større utsnitt takk sidene/bak Kvaliteten på alle tre bildene er bra "skarphet/farger" brukt polafilter på alle tre ? Da skal eg ta å få lagt ut litt flere bilder vettu Det virka som om du har litt peiling på denna type båt? Har desverre ikkje flere bilder av X-bow trur eg, men har en god del andre bra bilder av andre supplybåter Vi hadde ikkje kontakt med kapteinen under fotograferinga, men bilda er tatt fra helikopter, så vi hadde kontroll over vinkla osv sjøl Polarisasjonsfilter? Men nei, har ingen filter på kameraet... Fargane er nok etterbehandlinga sin fortjeneste Edit: TrykKlEif Endret 29. august 2008 av brynjulv88 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå