aic007 Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Hei. Jeg henter et felt fra et SQL view, telefonnummer, og viser det i et listView i en web - applikasjon. Den ser i utgangspunktet ut som dette: 555 555 55 men jeg vil kun vise de 4 siste sifrene, slik: 5555 For å få til det bruker jeg følgende kode: string tlfnr = ((DataRowView)e.Item.DataItem)[1].ToString(); tlfnr = tlfnr.Trim(); cell2.Text = (tlfnr.Length > 4) ? tlfnr.Substring(tlfnr.Length - 4) : ""; Problmet med dette er at den også regner mellomrom som et siffer, slik at jeg dette i oupuut: 5 55 Noen som kan hjelpe meg her ? :-) Lenke til kommentar
j000rn Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 cell2.Text = (tlfnr.Length > 4) ? tlfnr.Replace(" ","").Substring(tlfnr.Length - 4) : ""; Men hvorfor ikke gjøre det i SQL spørringen isteden? SELECT RIGHT(REPLACE(telefon, ' ',''),4), etc... Eller enda bedre. Fjern all formateringstull fra databasen. Formatering bør gjøres i presentasjonslaget, og det bør derfor ikke være noe mellomrom i databasen. Lenke til kommentar
aic007 Skrevet 26. august 2008 Forfatter Del Skrevet 26. august 2008 cell2.Text = (tlfnr.Length > 4) ? tlfnr.Replace(" ","").Substring(tlfnr.Length - 4) : ""; Men hvorfor ikke gjøre det i SQL spørringen isteden? SELECT RIGHT(REPLACE(telefon, ' ',''),4), etc... Eller enda bedre. Fjern all formateringstull fra databasen. Formatering bør gjøres i presentasjonslaget, og det bør derfor ikke være noe mellomrom i databasen. Takk, Jørn. Prøvde det i sql query -stringen, men fikk det ikke helt til, så da gikk jeg over til å prøve å tukle med det i C#, og nå funker det jo :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå