Bruktbilen Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 (endret) Har fått til å tegne en vanlig linje i C, men når den er er brattere enn 1 så "bryter" den og blir bare pixler med mellomrom. Har forstått det slik at jeg må lage en "for" løkke inni løkken jeg allerede har. Fant programmet i java, men lurer på hvordan jeg lager det i C. http://www.cs.unc.edu/~mcmillan/comp136/Lecture6/Lines.html Vet noen hvordan løkken som skal være inni løkken se ut? Endret 26. august 2008 av Bruktbilen Lenke til kommentar
teflonpanne Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 (endret) I den linken din er det jo en funksjon, "lineSimple", som kan oversettes rett frem til C.. Men det er en ganske naiv algoritme, det er jo bare kode for formelen y = ax + b som er en rett linje. Det fins andre algoritmer som har litt mer sofistikert interpolering, som f.eks Bresenham-algoritmen, som også er i linken din. Men hva lurer du på? Det matematiske, eller kan du ikke C og klarer ikke oversette fra java? I dette tilfelle er C- og java-koden 99% lik, så burde ikke være så vanskelig å skrive lineSimple() i C.. Endret 26. august 2008 av teflonpanne Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 26. august 2008 Forfatter Del Skrevet 26. august 2008 Bare glem det, fikk det til nå . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå