Gå til innhold

Hva får man for max 20k i disse dager? Bærbar.


Anbefalte innlegg

Hei.

Skal ettervært komfirmere meg (Mai en gang)Og skal ha meg bærbar

bærbar:

 

-Skal kunne dra spill som oblivion på full pupp.

-Skal se nogenlunde seriøs ut (Mener dell xps m1730 er litt svær og vil ikke ha en gigantisk klump på strømledningen.)

-Rask, kan ha flere programmer oppe samtidig.

 

Husk at dette er ikke før neste år i Mai. Men vil bare holde meg litt oppdatert.

 

Edit: gikk opp til 20 k

Endret av Ullsokk1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så du endre posten etter at jeg skrev innlegg.

 

Har du is i magen bør du vente til juli/august neste år, ved skolestart faller prisen på pcer betraktlig.

 

Skal ikke heller kjøpe deg en stasjonær? mye bedre egnet til spill, og heller bruke litt mindre på bærbar (eller spare, BSU f.eks. hvis du skatter :p)

Lenke til kommentar

20 000 kroner for en bærbar PC er vanvittig. Gå heller for en Acer Aspire 6920G.

 

as-6920_7.jpg

Den koster 10 000 kroner hos Amentio (link). For denne summen får du en kraftig prossesor og skjermkort, Blu-Ray og en 16" skjerm med full HD-oppløsning. Det negative er naturlig nok vekten som ligger på 3,2 kg. Dette er derimot en konsekvens som du er nødt til å takle uansett hvilken modell du kjøper. Du er tross alt på jakt etter en god spill-PC. Skjermen på 16 tommer er av et ganske uvanlig format. Anmeldelser sier derimot at skjermen er god som gull, så dette burde ikke være ansett som en negativ faktor.

 

Takler den Oblivion? Ja, det kan du være trygg på. ;)

Endret av Agentspoon
Lenke til kommentar
-Skal kunne dra spill som oblivion på full pupp.

-Skal se nogenlunde seriøs ut (Mener dell xps m1730 er litt svær og vil ikke ha en gigantisk klump på strømledningen.)

 

uansett pris er de to ganske uforenelige i disse dager, får å kjøre et spill med tung grafikk må du ha et godt grafikkort og det trekker mye strøm som da krever en stor strømfrosyning.

Lenke til kommentar

Hvordan er denne da? Multicom kunshan:

* 15.4" Widescreen skjerm 1280x800, 1680x1050 eller 1920x1200 oppløsning

* GeForce 9800M GTS 512MB, 9800M GT 512MB eller 8800M GTX 512MB skjermkort

* Intel Core 2 Duo

* DDR3 800/1066MHz SO-DIMM RAM valgfri størrelse

* Intel 802.11a/b/g/n trådløst nettverkskort (n-draft støtte)

* 10/100/1000 Mbps nettverkskort

* Bluetooth 2.0 (tillegg)

* DVD Super Multi brenner eller Blu-Ray spiller

* Touchpad med scroll funksjon

* Fingeravtrykkleser

* Webkamera 2.0Mpixel

* Intel HD-audio, Azalia kompatibelt lydkort

* 3D stereo høyttalere

* S/PDIF digital utgang

* HDMI-kontakt

* DVI kontakt med HDCP støtte

* 4 x USB 2.0 kontakter

* eSATA kontakt

* IEEE1394 firewire kontakt

* Linjeinngang

* Mikrofon inngang

* Hodetelefonutgang

* 7-i-1 minnekortleser (MMC/RSMMC/MS/MS Pro/MS Duo/SD/Mini-SD)

* Express card slot

* 8 cellers batteri smart Lithium-Ion

* Størrelse: 364 x 269,5 x 29~41mm (BxDxH)

* Vekt ca 3,2KG med 8 cellers batteri

 

 

Velger den beste CPU skjermkort vet jeg ikke. 1680x1050.

Lenke til kommentar

Det skjer mye fremover nå.

Kommer ny intelprosessor som blir superbra til bærbare, og flere produsenter har tenkt å kjøre doble skjermkort på bærbare snart. (Og jeg tenker ikke på Alienware, selv om de har vært foregangsmerke på spill-bærebare etpar år nå.)

Vent til utpå vårparten, så vil det ha skjedd mye på bærbar-markedet. Jeg sitter på gjerdet og venter i spenning selv også. :)

Lenke til kommentar

Jeg liker vanligvis ikke å fraråde folk å bruke mye penger og spare på ditt og datt; har man penga og lyst til å bruke dem, go ahead, sier jeg.

 

Men her har jeg meget relevant erfaring, fordi jeg selv gikk fra stasjonær + lett bærbar til slepbar XPS 17" laptop til 23 000,-

 

I dag hadde jeg heller brukt 10 000 på oppgradering/kjøp av stasjonær, og 10-12 000 på en 12"-13" ultraportabel. Tro meg, 3-4 kg er litt å drasse på sammen med masse skolebøker.

 

Så mitt tips er: Kjøp en lett, liten laptop, og bruk resten på en fet stasjonær. Det blir sjelden til at man spiller noe annet sted enn pulten hjemme uansett.

Lenke til kommentar
Tullete å holde seg oppdatert?

Hvorfor skal du oppdatere deg når du allikevell vil trenge ny informasjon om 8 måneder, og allikevell vil komme tilbake til forumet? Da har du ikke gjort annet enn å sløse bort tiden til folk. Vil du holde deg oppdatert kan du lese i de trådene hvor folk kjøper PC og bærbar PC rundt disse tider, i stedet for å drive å tulle på denne måten. 

Endret av Expired product
Lenke til kommentar
Tullete å holde seg oppdatert?

Hvorfor skal du oppdatere deg når du allikevell vil trenge ny informasjon om 8 måneder, og allikevell vil komme tilbake til forumet? Da har du ikke gjort annet enn å sløse bort tiden til folk. Vil du holde deg oppdatert kan du lese i de trådene hvor folk kjøper PC og bærbar PC rundt disse tider, i stedet for å drive å tulle på denne måten.

 

Kansje andre drar nytte av denne tråden? Hvis det er så tullete, så er det ikke påbudt å svare.

Lenke til kommentar

Hvis du skal bruke den til skolearbeid, altså at du har den med deg på skolen, bør du ikke kjøpe en bærbar med skjerm større en 14". Heller ikke kjøp en av de utrolig små bærbare med 9-10" skjerm. Dette er for lite. Du får mest ut av 12-14" sjiktet.

 

Hvis ikke, så kan du bare bestille Acer Aspire 6920G i dag. Bedre får du ikke til en rimelig pris.

Lenke til kommentar
Hvis du skal bruke den til skolearbeid, altså at du har den med deg på skolen, bør du ikke kjøpe en bærbar med skjerm større en 14". Heller ikke kjøp en av de utrolig små bærbare med 9-10" skjerm. Dette er for lite. Du får mest ut av 12-14" sjiktet.

 

Hvis ikke, så kan du bare bestille Acer Aspire 6920G i dag. Bedre får du ikke til en rimelig pris.

 

fordi han vil vente til konfirmasjon så har vel det noe med penger?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...