Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Selvbyggende PC, Hvor skal strøm fra startknappen? [LØST]

Anbefalte innlegg

Driver på å bygge pc, og etter 3-4 timer med surring fram og tilbake, ble jeg ferdig, men den starter ikke, og jeg misstenker at jeg har satt enkelte strømkabler feil. Har 3 mystiske kabler (2 pins) som det står "Reset SW", "power SW" og "HDD LED". De kommer fra fronten i kabinettet, og vat ikke hvor de skal..

Endret av wuvahef
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis pluggene fra startknappen står korrekt, kan det være mange andre ting som er problemet her. Har du sjekket at strømmen står i? Er bryteren (hvis det er en) på baksiden av strømforsyninga slått på? Er det koblet strøm til hovedkortet? (Både 20/24 pins + eventuell 4 pins til CPU) Skjer det absolutt ingenting når du prøver å starte den, ikke en liten snurr i CPU-vifte engang?

Lenke til kommentar

Fort gjort å sette de små jumperne feil vei eller til og med på feil pin. Dobbelsjekk, trippelsjekk og prøv å snu de(du ødelegger ingenting ved å sette de feil vei).

Som de over sier, sjekk strøm tilkoblet hovedkort etc. De aller fleste hovedkort har ett lys, leds, ett eller annet som indikerer spenning på HK. Se om du finner den og evnt sjekk at det er liv der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...