Martin HaTh Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 (endret) Driver på å bygge pc, og etter 3-4 timer med surring fram og tilbake, ble jeg ferdig, men den starter ikke, og jeg misstenker at jeg har satt enkelte strømkabler feil. Har 3 mystiske kabler (2 pins) som det står "Reset SW", "power SW" og "HDD LED". De kommer fra fronten i kabinettet, og vat ikke hvor de skal.. Endret 27. august 2008 av wuvahef Lenke til kommentar
Martin HaTh Skrevet 26. august 2008 Forfatter Del Skrevet 26. august 2008 Etter en liten runde med manualen til Hket fant jeg det ut, men det er fortsatt ingen respons fra datan..-.- Lenke til kommentar
weebl Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 altså står allt av kontakter i? er dette den første gangen du bygger en pc? om du sliter kan det kanskje være greit å få i en kamerat som kan dette. er lett å glemme noe. Lenke til kommentar
tundra Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 Hvis pluggene fra startknappen står korrekt, kan det være mange andre ting som er problemet her. Har du sjekket at strømmen står i? Er bryteren (hvis det er en) på baksiden av strømforsyninga slått på? Er det koblet strøm til hovedkortet? (Både 20/24 pins + eventuell 4 pins til CPU) Skjer det absolutt ingenting når du prøver å starte den, ikke en liten snurr i CPU-vifte engang? Lenke til kommentar
Nargile Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 Fort gjort å sette de små jumperne feil vei eller til og med på feil pin. Dobbelsjekk, trippelsjekk og prøv å snu de(du ødelegger ingenting ved å sette de feil vei). Som de over sier, sjekk strøm tilkoblet hovedkort etc. De aller fleste hovedkort har ett lys, leds, ett eller annet som indikerer spenning på HK. Se om du finner den og evnt sjekk at det er liv der. Lenke til kommentar
Kosedyret Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 Dette er fin første gang som pc bygger? Jeg mistenker faktisk at du har klart å skade deler i pcen, noe som gjør at pcen ikke vil starte. (Hovedkort, HDD, eller ram i.e) Lenke til kommentar
BearCat Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 Dersom dette virkelig var en Selvbyggende PC så kanskje den gjorde en feil underveis Du kan hjelpe den, og sjekke at den ikke har glemt en strøm-kabel til hovedkortet, noe som er lettere gjort enn sagt... Lenke til kommentar
Martin HaTh Skrevet 27. august 2008 Forfatter Del Skrevet 27. august 2008 Hehe, etter jeg hadde satt inn kablene riktig, hadde jeg da glemt å sette inn noe jeg akkuart hadde tatt ut.. jeg test startet (som jeg hadde gjort 192837659346 ganger før) og skvatt skikkelig da den faktisk startet, og CPU vivta slo løst på noen lednigner. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå