baresi Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Jeg er veldig grønn på pc'er, so go easy on me:) Har kjøpt 2 stk Znote 3405W Laptop fra Zepto uten OS. Skal installere windows XP, men får følgende feilmld når jeg skal boote fra cd: PXE-E61: Media test failure, check cable PXE-M0F; exiting Broadcom PXE ROM. Dette gjelder begge laptopene.. Noen ideer? Lenke til kommentar
BUGS_Y Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Inn i bios å sett riktig boot rekke følge... det virker som den nå leter etter nettverk å boote fra Lenke til kommentar
baresi Skrevet 26. august 2008 Forfatter Del Skrevet 26. august 2008 Inn i bios å sett riktig boot rekke følge... det virker som den nå leter etter nettverk å boote fra Har gjort det..har også prøvd å slå av nettverk i bios, men da står den bare å kjører på blank dos-screen. Men takk uansett! Har også prøvd med å disable ACHI i bios, uten hell. Lenke til kommentar
Ezequiel Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 Hva skjer uten xp cd'n i cdrommen ? DISK BOOT FAILURE ? Eller får du noe håpløst wake-on-LAN tull da også ? Lenke til kommentar
dmdb Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 Hva skjer uten xp cd'n i cdrommen ? DISK BOOT FAILURE ? Eller får du noe håpløst wake-on-LAN tull da også ? PXE er det vel og ikke WOL, men til trådstarter: kan du se hdd i bios? Dobbelsjekk rekkefølge av bootenheter samt at hdd er på i listen, lett å deaktivere/ekskludere hdd fra bootlisten. Lenke til kommentar
Nargile Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 Prøv å følge med på hva som skjer før den meldingen kommer også. PXE-boot går den til når den ikke finner noe annet å boote fra, så se om du kan få med en evnt feilmelding rett før den går til PXE-boot. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 Og PXE-boot kan slås av i BIOS. Lenke til kommentar
baresi Skrevet 28. august 2008 Forfatter Del Skrevet 28. august 2008 Hva skjer uten xp cd'n i cdrommen ? DISK BOOT FAILURE ? Eller får du noe håpløst wake-on-LAN tull da også ? kommer samme feilmelding som i første post. Lenke til kommentar
baresi Skrevet 28. august 2008 Forfatter Del Skrevet 28. august 2008 Og PXE-boot kan slås av i BIOS. slår jeg av den jeg tror du mener (Lan mba v10.0.8 slot 0400) så får jeg bare blank dos screen. Får ingen feilmld før det PXE greiene kommer opp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå