Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[LØST]Ødelagt skjerm, hvordan komme inn i bios?

Anbefalte innlegg

Hei!

Har et et lite problem på en bærbar PC vi har i huset, den har nettopp fått virus og går som sirup. Men jeg tenkte at jeg kunne bare formatere HDDen og installere XP på nytt eller eventuelt Ubuntu. Men det store problemet da, er at skjermen er ødelagt så jeg får ikke vært inne på bios, jeg kan legge med et bilde så kan dere se hvordan det er. Men er det en mulighet for å bruke ekstern skjerm i bios? For den eksterne skjermen kicker ikke inn før windows. Har egentlig ikke planer om å bytte den interne skjermen for det er vel ganske dyrt er det ikke det?

PCen er en gammel Asus A3H.

Mvh. Dofty

post-98574-1219778099_thumb.jpg

Endret av Dofty
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Mange bærbare har en egen knapp for at skjermen som er koblet til skal starte opp.

Har du prøvd og finne denne knappen og trykke den inn for og se om det fungerte?

Den pleier og være som et dobbelt ikon på en av F tastene.

Mvh donnieakalefty

Lenke til kommentar

Jeg fant det ut for noen dager siden, glemte at jeg hadde lagt ut tråden. Men tusen takk for hjelp.

Værste av alt, jeg har visst om den knappen lenge men jeg prøvde ikke i bios. :S

Forresten er det noen som vet noe om hvor mye det koster for en helt ny skjerm? Er sikkert ikke noe vanskelig å montere den selv.

EDIT: La inn Ubuntu på PCen, og de som bruker den er veldig fornøyd med det. Går 25% raskere.

Endret av Dofty
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Det er nok helt etter hva slags skjerm du skal ha, og oppløsningen på skjermen.

Anbefaler deg og kontakte stedet du kjøpte pc-en eller produsenten og spørre hvor mye en sånn skjerm koster.

Så blir du enten overført til et del lager eller en egen bedrift som importerer det.

Du kan også sjekke e-bay kanskje for det er jo alltids folk rundt omkring i verden som selger litt forskjellig.

Mvh donnieakalefty

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...