Gå til innhold

Sette opp trådløst nett på hybelen

Logum

Anbefalte innlegg

Jeg ønsker å lage trådløst nett på hybelen min, bruker i dag kabel (har internettilknytning gjennom studentsamskipnaden). Jeg har en "gammel" router av typen Thomson ST780 WL som jeg tidligere har brukt i Nederland. Kan denne brukes?

Når jeg forsøker å koble den opp lyser power-lampa og WLAN, men ikke DSL. På speedtouch-siden jeg får opp står det:

Not Connected...

Your DSL connection is down.

Verify if your SpeedTouch is correctly connected to your DSL line. For more information consult your documentation.

Please close this window and try again.

Noen som vet råd?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke så rart at du ikke får lys i ADSL-lampen når den ikke er tilkoblet telefonlinje. ;)

Du kan bruke den som aksesspunkt ved å slå av DHCPLAN i ST780. Koble kabel fra vegguttaket i en av lanportene på ST780 og prøv så å koble til trådløst.

Edit: Det er sannsynlig at du kun får en ipadresse i veggkontakten og da kan du bare koble til en PC hvis du ikke lager en nettverksbro på PC og kobler videre. Løsningen for å kunne koble til mange maskiner er å bruke en vanlig router.

Endret av la7dfa.com
Lenke til kommentar

Tusen takk for svaret, har vært bortreist så jeg har ikke fått testa det før nå. Hvordan slår jeg av DHCP i ST LAN? Skal jeg bare huke av i boksen "Always use the same address"?

Jeg prøvde det, og den fungerer nå, Ethernet og WLAN lampene blinker. Trenger jeg å gjøre noe mer?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...