foorex Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Som de fleste andre smører jeg grovbrød skivene mine med ett eller annet før jeg går på skolen. Men det er litt kjedelig å stappe i seg 5-6 brødskiver på skolen. Så jeg spør etter tips til hva slags mat jeg kan ha med på skolen der brød ikke er med inn i bildet. Maten skal være sunn. Vil helst ikke ha noe som det tar lang tid å lage. Helst 10-15 min. Hvis det tar lang tid så bør det være mulig at jeg kan lage det kvelden før. I tillegg til brød, så har jeg også med meg noe frukt. Og jeg liker heller ikke å sløse bort penger i kantina på usunn mat. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Salat er jo ganske enkelt og greit å lage. Støtter deg forresten i det med kantina. Personlig har jeg nesten aldri brukt den på vår skole. Jeg kan telle på èn hånd hvor mange ganger jeg har værdt der per termin. Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Går 2. året og har ikke lagt igjen et eneste øre i kantinen. Lenke til kommentar
EvenEleven Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 Går andre året og er der minst 1 gang dagen xD Nei men salat høres greit ut, ta gjerne med rester oppi:) Lenke til kommentar
Astralnoise Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 Jeg har nettopp begynt på studiene mine, og har relativt lite penger etter å ha betalt x antall digre regninger. Det jeg har gjort, er å kjøpt kjøttdeig på tilbud (når det er salg på f.eks. mega), og bakt to svære pizzaer. Jeg delte dem opp i passe store porsjonsbiter, pakket hver bit inn i plastfolie og frøs de ned. Dermed kan jeg bare plukke opp en bit hver kveld og legge den i kjøleskapet der den tiner og ta den med på skolen som niste. Hvis skolen din har mikrobølgeovn er dette kjempelurt. Går an å tine den mikroen også, hvis du ikke vil at pizzaen skal bli klissete i sekken om du tiner den over natten. Lenke til kommentar
Newklear Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 øøh.. Knekkebrød? xD Neia, men brødskiver kan være godt d, bare ha på noe sånt som ost, skinke, paprika\tomat og salat f. eks : D Synes d er dritgodt jeg : D Lenke til kommentar
Kuroi-Neko Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Jeg pleier å ha med rester fra middagen fra dagen før jeg x] Så lenge det lar seg varme da. Og du har mikro på skolen. Ellers pleier jeg å lage masse små innbakte pizzaer og spise varme eller kalde^-^ Lenke til kommentar
philiphs Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 Dobbel brødskive med salat, spekeskinke og smør:D drit godt Lenke til kommentar
AmazinglyConfused Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 Mye blir jo litt ekkelt av å ha vært i sekken noen timer. Særlig knekkebrød som blir bløte og ekle, så er det noen med gode forslag til hva man kan ha på knekkebrødet? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 Brunost er jo klassikeren. Lenke til kommentar
Mountain Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 Brunost er tingen på knekkebrød! Jeg sliter også med kjedelig matpakke som skolemat. Pastasalat og salat generelt er himmelsk godt, men har ikke prøvd det som skolemat. Lenke til kommentar
Sameboe Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Har hørt at det funker å lage en wraps, det er sunt og det er godt... Kan kanskje ta litt tid...men er vel verdt det Lenke til kommentar
Krillekongen Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 (endret) **slett** Endret 21. oktober 2008 av Cyberpunk Lenke til kommentar
Krillekongen Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Til dere som bitcher over at pålegget ødelegger brødet/knekkebrødet: Pakk det hver for seg. Funker fett å pakke f.eks. agurken og pølsa hver for seg i folie. En annen ting du kan gjøre er å lage et par ustekte toasts før du drar på skolen, så lager du dem i mikroen (antar at dere har det) i friminuttet/før timen/whatever. Lenke til kommentar
philiphs Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Rester fra middag, salat eller noe lignende. Lenke til kommentar
TurboHolte Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Lag taco i lompe og pakk det inn i plastfolie eller hva det heter dagen før Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 Pastasalat. Enkelt, kjapt og godt. Kok opp penne pasta og skyll den i kaldt vann, tilsett revet kylling, mais, salat, erter, skinke og annet som er godt. Om du liker pesto så hell over litt, eventuelt kan du helle over en god olje og presse en kvart sitron over. Sett i kjøleskapet over natta. Om morningen hiver du salaten over i ei boks med lokk. Lenke til kommentar
SuperSkunk Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 Pastasalat er digg! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå