Gå til innhold

Enkel skriving på iMovie HD

Anbefalte innlegg

Hei hei :),

Jeg har brukt de 3 siste dagene på å siffe igjennom flere google sider på jakt etter tips om dette. Jeg er i ferd med å lage diverse youtube filmer og bruker iMovie HD til redigeringen. Det jeg har letet etter er muligheten til å skrive over en simpel sort bakgrunn. ''Tekst'' funksjonen på Redigering gir meg bare mulighet til å sette opp animerte overskrifter o.l, men ikke å skrive og selv bestemme hvor stor skriften skal være og hvor på skjermen jeg vil ha den. Det nærmeste jeg kommer er ''Sentrert'' overskrift, men her kan jeg ikke skrive over hele skjermen, kun i midten, og hvis jeg skriver mye blir skriften bare mindre. Den går ikke nedover i linjer ettersom jeg skriver mer og mer.

Er det noen som har et tips til hvordan jeg kan simpelthen skrive som på Word på iMovie HD? Det beste forslaget jeg fant på google var å skrive inn det jeg ville si i et skriveprogram eller photoshop, og dermed lagre det som pdf/jpg og lime det inn bilde for bilde i iMovie. Dette høres fryktelig tungvint ut.

Takker for eventuelle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er nok den metoden du nevner her som er den mest "vanlige"å bruke i iMovie, da iMovie 08 ikke har en standard timeline slik som i f.eks. Final Cut. Dette gjør det hele litt mer tungvint, men det er etter det jeg vet, den eneste måten å gjøre det på..

Nå skal jeg sette meg ned og teste litt kjapt i iMovie her selv bare for å se om det er mulig. Hvis ikke, står svaret mitt over :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...