Lindsay Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Jeg har en IBM X3200 som jeg kjører MySQL på og så har jeg også en MP2400+ PC som jeg skulle ha kjørt som backup på MySQL.Distro er debian etch og jeg synes jeg kommer på att jeg har sett det oppsettet.Greit ¨å ha om du må ta ned hovedserver mener jeg og om noen kan finne den siden igjen da jeg ikke finner den ved hjelp av google Lenke til kommentar
comicz Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 ...hva er du ute etter? Hva vil du at maskinene skal gjøre? Om det er redundanse du er ute etter kan DRBD og Heartbeat være det du vil se på. Lenke til kommentar
Lindsay Skrevet 27. august 2008 Forfatter Del Skrevet 27. august 2008 (endret) heartbeat er det vel det jeg er ute etter da backup server tar automatisk over hoved server http://www.howtoforge.com/loadbalanced_mysql_cluster_debian Takk så mye da fant jeg det igjen Endret 27. august 2008 av Lindsay Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Husk at en god emnetittel skal beskrive eller oppsummere hvilket problem du har - ikke at du har et problem. En god emnetittel skal heller ikke kun bestå av et produktnavn. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..) Lenke til kommentar
comicz Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 ...grunnen til at jeg foreslår DRBD + heartbeat fremfor løsningen du refererer til er at denne løsningen er en stygg hack, at best (MySQL-selgere skryter ikke av denne featuren...). Hele basen vil lastes i minne, så et større produksjonskritisk system vil kreve mye - skulle det gå tomt for minne sitter du fort igjen med en korrupt base uansett. DRBD (delt nettverksdisk på blokknivå) vil i de fleste tilfeller være en like god/bedre løsning - speiling av filsystem er en mye enklere vei å gå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå