Gå til innhold

Laser/blekk, erfaringer med Samsung ML-1630

Anbefalte innlegg

Jeg lukter litt på å skaffe meg en skriver, som nær sagt utelukkende skal brukes til tekst, derfor er det naturlig å både se på laser og blekk (vil jeg regne med, jeg er nesten helt blank da det gjelder skrivere). Samtidig har jeg lyst på en skriver som ser bra ut (helst svart).

Har sett på blant annet «Epson Stylus D120» og «Samsung ML-1630». Disse ligger ikke så langt fra hverandre i pris, og Samsung-skriveren ser virkelig lekker ut (den jeg i utgangspunktet har lyst på). Likevel er jeg litt usikker på hva slags kostnader jeg kan regne med da det gjelder toner og blekkpatroner.

Epson T071 ser ut til å være den svarte blekkpatronen til Epson-skriveren, den går for omtrent en hundrelapp, og skal være nok til 240 sider (om det er tekst eller bilde har jeg ikke funnet ut). Toneren til Samsung-skriveren koster omtrent fem hundre kroner, men skal kunne brukes til 2000 sider. Altså klart mer for pengene med toner. Vil jeg kunne regne med at det faktisk er såpass mye billigere med laser?

Er det noen som har Samsung ML-1630 og kan komme med erfaringer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

før jeg begynner så hvil jeg bare si i fra at jeg har bare erfaringer med blekkskriveren

hvis du har lyst til å skrive ut foto da er det blekk som duger .

hvis du velger blek ( farger) så er det å anbefale separate patroner for å minimalisere blekkforbruket.

bladet komputer for alle har foretatt noen tester av laser og blekk skrivere . disse testen ligger som pdf fil på cd platen til nummer 12 av dette bladet som forsatt er i butikkene.

teten har jeg ikke funnet på nettet

de har konkludert med :

- svar/hvit laser ( bare svart farge) er biliger i drift en tilsvarende for blekk

- farge laser er nesten bestandig dyrere i drift en farge blekk skriveren

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...