Gå til innhold

BK: Trær på rad å rekke

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror jeg hadde likt en litt mer markant diagonal, for trærne blir litt kjedelige som motiv i seg selv. Skulle også likt å se en mellomting av cropen, men det hadde nok gjort seg bedre med mer gress hvis den diagonalen var litt mer diagonal.

På den positive siden så synes jeg bildet er meget harmonisk og behagelig å se på. Ganske imponert over hvordan både himmelen og bakken/trærne er såpass bra eksponert. Har du gjort mye etterbehandling?

Lenke til kommentar

Jeg synes også det blir litt tomt. Eller det motsatte, om du vil. Med det mener jeg at du har trærne som motiv, ikke et motiv foran trærne. Og siden det er motivet synes at enten så er det for mange av dem, eller så mangler du et virkelig motiv. Noen få trær i en klynge kan være ganske stilig, men dette bildet er det motsatte av den minimalismen.

Men det er jo pent å se på, og du er i nærheten av noe. Av de to versjonene så er det udiskutabelt versjonen med mest himmel som er best. Himmelen har fine detaljer, bakken er monoton. Det er kanskje ikke helt tredjepartsregel, til det mangler det litt land. Men det er i alle all bedre enn den siste varianten som har en neste midtstilling av skillet mellom land og himmel. Og det er noe av det verste jeg ser av komposisjonsfeil. Den burde du ha klart å eliminere på forhånd, for den første med bra komposisjon nesten blir trukket ned.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...