Sindr3 Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Kjøpte en HP bærbar på elkjøp for en ukes tid siden. Med alle programmene som følger med pluss Vista går maskinen tregt som en snegle. Har derfor bestemt meg for å prøve med XP. Harddisken har 2 partisjoner - 1 recovery disk og 1 for vanlig bruk. Når jeg booter fra CD starter alt som det skal. Den kopierer filer fra CD, men før jeg får spørsmål om formatering og plassering får jeg blåskjerm. Jeg får beskjed om å kjøre check disk, fjerne nylige hd-drivere og/eller sørge for at jeg ikke har virus. Er det nødvendig å fjerne partisjonen med recovery? Forslag til problemet? Lenke til kommentar
Sindr3 Skrevet 27. august 2008 Forfatter Del Skrevet 27. august 2008 Kommet fram til at jeg må integrere nyere drivere til XP-cd'en. Gjør dette via et program som kalles "nLite". Noen som vet hvor jeg finner disse driverne som jeg må integrere? Tror det skal være .inf-fil. Lenke til kommentar
larschroe Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 Start BIOS-setupprogrammet. Et sted der inne er det et valg som heter "SATA native mode" eller noe liknende. Sett det valget til det motsatte av hva det står på nå, så kanskje det virker. Lenke til kommentar
Sindr3 Skrevet 27. august 2008 Forfatter Del Skrevet 27. august 2008 Det er desverre ikke et alternativ i biosen min. Den er sikkert litt begrenset fra fabrikk. Ingen her som vet hvilken driver jeg må få inn på den CD'en? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå