Triplejack Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Heiehi, jeg har kjøpt meg en n95 8gb, men jeg lurer rett og slett på hvorfor jeg ikke får brukt gpsen. Noen som kan gi meg riktige innstillinger, evt tips til meg. Det virker som den alldri får kontakt med sattelittene, selv når jeg er ute... Lenke til kommentar
asbhegge Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 Legg den ute, fri sikt til himmels. Har du ikke fått fix etter en time, så må du endre innstillinger. Når du beveger deg over store avstander uten å ha gps på...så kan det ta lang tid å få fix. Lenke til kommentar
Triplejack Skrevet 1. september 2008 Forfatter Del Skrevet 1. september 2008 OK, skal prøve det. takker for svar Lenke til kommentar
Vighan Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 Gå til verktøy >innstillinger >generell >lokalisering >lokaliseringsmetoder og huk av for assistert gps. Og lokaliseringsserver må ha adr supl.nokia.com. Gps'en på N95 skal få fix i løpet av tjue sekunder maks. Selv innomhus. Lenke til kommentar
Triplejack Skrevet 3. september 2008 Forfatter Del Skrevet 3. september 2008 Hva med BT, Intigrert og nettbasert GPS? Skla jeg ha de på? Lenke til kommentar
Vighan Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Integrert må du i allefall ha på. Noe som betyr at du bruker den innebygde gps'en. Bluetooth betyr at du bruker en ekstern gps, så den trenger du ikke. Nettverks basert er jeg ikke sikker på. Har den huket av hos meg, selv om jeg får fix like fort uten. Lenke til kommentar
pmarius Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 Nokia anbefaler at man åpner skyvetastaturet når man skal søke etter GPS fix, dette fordi antennen sitter under der (av en eller annen uforståelig grunn) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå