Gå til innhold

Tips til ny spill/film/web 22" flatskjerm


HighTower

Anbefalte innlegg

Hei

 

Etter å ha vært så uheldig at skjermen min har konket så må jeg kjøpe meg ny skjerm. Den gamle var en crt, så nå er det vel på tide å komme inn i den "moderne" alderen med flatskjerm og greier. Men jeg er litt usikker på hva som er bra for tiden.

 

Jeg har lett litt rundt, både her i forumet og andre steder og kan se at Samsung 226BW har fått mye god kritikk, og har vurdert den, men vil se om det finnes noen andre som er like bra eller bedre da den samsungen selges i færre og færre butikker. Er litt skeptisk mange av de små nettbutikkene og datakjeden har leveringstid på over en uke.

 

Er det noen som vet om noen andre bra alternativer? Det jeg primært bruker den til er spill, film og kontorarbeid. Med andre ord må den være nokså allsidig, men med fokus på god spill/film egenskaper.

 

Noen krav er:

- Bra responstid, helst 2ms. Altså så lite etterslep som mulig.

- Grei fargegjengivelse, men trenger ikke være "Eizo kvalitet". Skal drive minimalt med bildebehandling.

- Tilkoblingsmuligheter må ikke være allverdens. Dvi og helst hdmi holder mer enn nok.

- 22" eller 24"

- Pris er ikke sååå viktig, men helst ikke over 4000kr med mindre den er ekstremt god.

 

 

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når det gjeld Samsungen så hadde eg heller gått for 226CW. Dette er stort sett same modell som 226BW, men då skal du vere garantert å få det beste panelet (viss du søkjer litt på 226BW så ser du at det kan vere veldig variabel kvalitet på desse etter kva slags panel det er).

 

I dei testane eg har sett så har i alle fall 226CW kome bra ut for dei bruksområda du nemner her.

 

Lukke til med skjermvalget! :)

Endret av Garegaupa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...