billywillie Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Tenker generelt på alle merker og årsklasser fra 90 tallet og frem til i dag. Var det bedre rustbehandling før eller er det bedre i dag. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Vet bilen til dama til fatter`n allerede er full av små rustflekker over det hele.. Bilen er en 2007 Peugeot 207 som har gått 15 500! Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Tenker generelt på alle merker og årsklasser fra 90 tallet og frem til i dag. Var det bedre rustbehandling før eller er det bedre i dag. Tja, du får neppe i pose og sekk. En japse, feks Mazda/Toyota, er kanskje det mest driftsikre som er å få tak i, generelt. Men rusten sliter de en del med, både på de fra 90tallet og de "nye" modellene. Ingen biler er rustfri, men selv har jeg god erfaring med Citroên, dvs alt i fra 1985 og nyere, skjønt unntakene finner du her og. Audi skal visstnok ha gode rustgarantier, men det jeg har sett av Audi-er blant familie og venner har definitivt ikke vært "rustfri", men heller ikke noe alvorlig. Så, min erfaring: Japse (noen av de), skal du ha driftsikkerhet, europeer (noen av de) skal du ha lite trøbbel med rust. Rustbehandlingen idag er sterkt varierende, faktisk fra forhandler til forhandler. Noen inkluderer solid rustbeskyttelse, andre nekter deg rust-garanti om du våger å rustbehandle den (!). I mine øyne er det absolutt ingen sammenheng mellom nypris på bilen og motstanden mot rust. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Vet bilen til dama til fatter`n allerede er full av små rustflekker over det hele..Bilen er en 2007 Peugeot 207 som har gått 15 500! Dummeste jeg har hørt. Da er det en bil med feil. Jeg jobber hos bertel o steen. Det er så å si aldri rust på peugeot med mindre det er en feil ved peroduksjon eller at bilen har blitt skadet o.l Bare å dra til forhandler og klage, så får du det på garanti- garantert Husker ikke i hodet hvor mange års rust garanti det er, men mener det er langt over 5år. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Ja greit.. Hele bilen er full av små prikker som du fint ser er rust når du bruker lupe Tror hun heller vil få hevet kjøpet enn å lakke hele bilen på garanti siden det er såppass omfangende.. Såvidt jeg vet er det ikke klarlakk på disse, for ser ut som flakes`en fra metallic- lakken syns litt for godt.. Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 (endret) Det å generalisere som "alle" japanske biler er slik og slik (og motsatt på tyske) blir for dumt. F.eks. mangler noen japanske merker galvanisering og tilbyr heller ikke understellsbehandling som standard fra forhandler i Norge. Andre japanske merker har begge deler som standard i Norge. Da tar det bare noen år før du merker forskjellen i den saltlakken vi kjører her i Osloområdet.. Forøvrig anbefaler jeg ingen å kjøpe VW da kvaliteten er meget variabel. Nyere modeller er dårligere enn de tidligere. Og du betaler overpris på grunn av navnet. Forøvrig ser f.eks. merker som Hyundai til å være svært solide i forhold til eldre modeller. F.eks. på Getz er det meget lite feil på og mye bedre støyisolert enn biler som Colt, Focus osv (dersom det betyr noe). Endret 26. august 2008 av Spartan Lenke til kommentar
Stjernestøv Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Tenker generelt på alle merker og årsklasser fra 90 tallet og frem til i dag. Var det bedre rustbehandling før eller er det bedre i dag. Skal du kjøpe deg brukt bil kan det lønne seg å lete etter biler på nett som hører til i områder der veisalt ikke blir brukt. Styr unna byer og kystnære strøk med mye fuktig vær (vestlandet). Kjøp gjerne bil fra eldre personer da disse mest sansynlig har fulgt vedlikeholdsplan og har behandlet bilen bra. Asiatiske bilmerker er kjent for driftsikre biler og lite feil, men du har også meget gode Europeiske modeller.Vil ikke komme med noen bilmerker da en innenfor et bilmerke finner både gode og dårlige modeller. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 (endret) Vet bilen til dama til fatter`n allerede er full av små rustflekker over det hele..Bilen er en 2007 Peugeot 207 som har gått 15 500! Med mindre det er fabrikasjonsfeil, så må hu ha kjørt mye i stein/grus veier? Har selv en peugeot 307, som er omlakkert 3 ganger allerede pga rustbobler på håndtaket på bakluka, men det antar jeg er fordi handtaket har liggi å gnissa der. De har mekka slitasjeteip på nå etter 3 gangs omlakk. Uansett, så skal de være galvaniserte, så det er ikke det største problemet peugeot har når man ser på bilene. Ellers så ruster vel de fleste biler, med mindre du kjøper ganske dyr bil (over millionen) med alu karroisseri osv. En bil er jo egentlig ikke ment å vare allverdens lenge. Det er bare norske avgifter som gjør at vi må ha dem mye lengre. I tillegg har vi en verdens mest salta veier. Rart i grunn man får bilene til å gå så lenge som 15-20 år med daglig bruk her, men det krever vedlikehold! Endret 26. august 2008 av L O G I M A N Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Skal svare godt på topic'en din.. "Hvilke biler ruster minst og har færrest feil." Biler som har hatt godt vedlikehold. Noen bilmerker skiller seg ut, men det kan ofte være fordi de bilene oftere er eid av folk som bryr seg Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 Se: http://www.corr-institute.se/Svenska/nyheter.html (viser 98/99 og 2000/2001-modeller) Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Vet bilen til dama til fatter`n allerede er full av små rustflekker over det hele..Bilen er en 2007 Peugeot 207 som har gått 15 500! Tipper den er full av asfaltflekker og/eller vegmerking etc. Bilen til foreldrene min (Opel Vectra 00') som er så å si strøken i lakken har også masse oransje prikker. Både på steder som skjermene og dører som er metall, men også på fangerene som er glassfiber/plast whatever. Og det ruster jo ikke Ser bare ut som rust. Prøv prickbort (obs, husk å ikke la det stå for lenge) og/eller clay på bilen Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 (endret) Lotus Elise ruster ikke, garantert. Ramma er laget av limte og naglete aluminiumsprofiler (ruster ikke) og karosseriet er laget av plast (ruster ikke). Andre biler med samme matrialer i konstruksjonen: Ferrari F40, Renault Sport Spider, Opel Speedster, Lotus R340, Lotus Exige, Lotus Europa, Lotus Evora og selvsagt norske Th!nk. Aluramma i Lotus Elise, produsert av Hydro Automotive Når det gjelder feil, biler helt uten feil havner aldri på feilstatistikkene. Se om du i det hele tatt finner bilene jeg har nevnt på feilstatistikkene ... Endret 28. august 2008 av SeaLion Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Når det gjelder feilinfo finnes det mange mer eller mindre seriøse nettsteder på nettet. www.carsurvey.org www.honestjohn.co.uk (car by car breakdown) osv. Om ikke noen annet kan du ihvertfall danne deg et godt bilde ved å bruke slike sider. Lenke til kommentar
--CAINe-- Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Litt sent å svare på tråden, men jeg har en Skoda Octavia 98 modell som jeg ikke kan se rust på! Har også hatt den opp på bukk sånn at jeg kunne se under... Har kjøpt ny bil nå som jeg håper holder seg godt når jeg får den! ^^ Lenke til kommentar
РЦП-88 Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Subaru fra 1995(?) og nyere er helgalvanisert og ruster ikke spesielt fort. Subaru har også blitt kåret til en av bilmerkene med minst feil flere ganger. Lenke til kommentar
Fire^^ Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 har en 88mod audi 100 som fortsatt er helt rustfri Lenke til kommentar
eth006 Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 har dårlig erfaring med NYERE mercedes(RUSTER) og peugeot. er enig med at japanske biler har ferest feil. suzuki, subaru etc Lenke til kommentar
NoEvo Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Nyere Mazda 6 har lett for å ruste i hjulbuer. Mercedes rundt 2000 ruster også. Alle nye Suzuki og Isuzu blir tectylbehandlet nå de kommer til Norge. Lenke til kommentar
okasin Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 De 100% rustfrie bilene er jo nevnt (han glemte kanskje en.. Delorean.. laget i rustfritt stål.. se bilde) Ellers vil jeg si at de Audi`ne jeg har hatt har aldri rustet, og vært skjeldent problemer med dem.. Vet at enkelte stasjonsvogner av Audi har hatt problem med rust på bakluka.. men jeg har stasjonsvogn nå, og den er 14 år gammel.. ikke en rustflekk der Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Delorean er vel i aluminium? Rustfritt er jo blytungt.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå