kakeninja Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 (endret) Kjøpte meg ny PC for litt sida, og velgte da Corsair 1000W til PSU. Den funker bra og alt det der, det er bare at den bråker veldig mye. Vifta går for (nesten) full rulle hele tida! Eneste unntaket er under oppstart, da går den forholdsvis rolig - men da er det også som om vifta tar i en ledning eller noe når den går rundt. Skal det virkelig bråke så mye? Endret 26. august 2008 av kakeninja Lenke til kommentar
Garegaupa Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 (endret) I HW.no sin test av denne straumforsyninga så skriv dei mellom anna fylgjande: Totalt sett kan støynivået til HX1000W betegnes som normalt i forhold til størrelsen. Frem til vi belastet strømforsyningen med 600 W hadde den et lavt støynivå, før det økte betraktelig opp mot maksimal belastning. Har du ei særdeles kraftig maskin som er voldsomt overklokka, slik at belastninga på straumforsyninga er konstant (veldig!) høg? Viss ikkje så kan det mest høyrast ut som der er eitt eller anna gale med den mekanismen som skal styre turtalet på vifta. Endret 26. august 2008 av Garegaupa Lenke til kommentar
kakeninja Skrevet 26. august 2008 Forfatter Del Skrevet 26. august 2008 (endret) Lest gjennom testen selv og før jeg kjøpte. Og nei, jeg har ikke det. Har ikke overklokka i det hele tatt og kjører ikke crossfire (ennå), planer om det senere. Har bl.a E8500 og HD4870. Endret 26. august 2008 av kakeninja Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Er vel ikke utenkelig at det er en feil med din strømforsyning. "Mye bråk" er da fryktelig subjektivt. Er du sikker på at det ikke er en annen komponent? Om du greier å slå fast at det er strømforsyningen ville jeg sendt en mail til butikken. Lenke til kommentar
kakeninja Skrevet 26. august 2008 Forfatter Del Skrevet 26. august 2008 (endret) Er vel ikke utenkelig at det er en feil med din strømforsyning. "Mye bråk" er da fryktelig subjektivt. Er du sikker på at det ikke er en annen komponent? Om du greier å slå fast at det er strømforsyningen ville jeg sendt en mail til butikken. Jepp, helt sikker. Hører at det ikke er kabinettviftene, sida jeg kan styre farten på dem selv. Er heller ikke CPU-kjøler. Støynivået fra støyforsyninga overdøver rett og slett alt anna, er bare å åpne kabinettet så hører du at det kommer fra strømforsyninga. Det som irriterer mest er at støynivået er slik konstant, med unntak av i selve oppstarten av vista. Alle som har vært innom her har forøvrig kommentert hvor mye PC-en jeg har nå bråker Endret 26. august 2008 av kakeninja Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Jeg har en Corsair HX1000W, og den er musestille selv under spilling. Per idag har ikke hørt en pip fra den. Nå har jeg ikke den største belastningen, fordi 9800GTX trekker ikke mye, men systemet er overklokket og trekker nok for at det kunne ta knekken på min tidligere PSU (OCZ StealtStream 600W ). Jeg tror at du har dratt litt for hardt i skruene ved monterting, slik at viften kommer i ubalanse og treffer på ledninger. Jeg har sett andre som klaget over det samme problemet i Corsair support forum, og fikk fikse det ved å løsne litt på skruene. Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Da er det vel egentlig ganske greit returner den og få en ny. Lenke til kommentar
kakeninja Skrevet 26. august 2008 Forfatter Del Skrevet 26. august 2008 (endret) Løsna på skruene, klikkelyden er fortsatt der når den går forholdsvis stille under oppstart. Håper liksom det finnes en løsning annet enn retur, frister lite å sitte uten PC Endret 26. august 2008 av kakeninja Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Det kan hende at det er noe galt med din, fordi en ting er sikker, den skal ikke bråke. Du kan prøve å poste et spørsmål på Support forumet for Corsiar. Du kan prve å lese litt også, jeg mener at jeg har tidligere sett samme problemet der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå