dvs- Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Jeg har en stasjonær maskin med to hardisker, 1 IDE og 1 ATA. Jeg skulle legge inn vista, men hadde ikke dvd-rom. så jeg mountet Vista image i daemon tools i xp, og installerte Vista. Men, det sto i guiden at man ikke måtte sette passord på kontoen under installasjonen, dette fikk ikke jeg med meg, og jeg satt passord. Da jeg startet vista, og prøvde å logge inn brukeren min, fikk jeg beskjed om at det ikke var en ekte versjon. Så jeg tenkte å reinstallere. Når jeg startet maskin på nytt, fikk jeg valget mellom å boote XP eller Vista, men uansett hvilken jeg prøvde, ble bare skjermen svart, og forble slik. Sjekket også med safemode, og da lastet den bare første filen, og stoppet der. Jeg kjøpte så en dvd-brenner. Og satt inn windows vista image dvd, og bootet fra denne. Men før installasjonen, når den laster inn filene fra dvd'en, stopper den bare helt opp, helt tilfeldig når det skjer. Av og til starter maskinen på nytt av seg selv. Testet så med Windows xp image, samme problem der, får error melding når den laster inn filene, og det er helt tilfeldig hvilken fil den stopper på. Er det noen som har tips til hva jeg burde gjøre? Kan det være firmwaren på den nye dvd-brenneren? Eller brenningen av imagene? (Måtte oppgradere firmware på brenneren i laptopen for å få brent dvd image). Kan nevnes at det kommer opp Vista loader info før jeg velger opprativsystem når jeg prøver å starte maskinen på vanlig måte. Og at hvis jeg kobler ut den hardisken med vista, og xp prøver å boote direkte, får jeg bare opp "Please insert system disc" Lenke til kommentar
Patience Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 *** Tråden bryter med våre retningslinjer herunder piratkopier og diskusjon rundt bruk. Tråden stenges! *** Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg