arr1000 Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Hei Min sønn kommer ikke på nett på hybelhuset med ny PC med Vista. Den gamle pc'n med XP fungerer. Nettverks lampa lyser konstant grønt. Han kobler seg til trådløst nett på naboen uten problemer. Har prøvd å slå av trådløse nett uten at det hjelper. Noen som kan hjelpe? Trenger noen enkle tips som jeg kan forklare over telefon Lenke til kommentar
NightReaper Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Hvis det er sånn at man må gi nettadmin mac-adressen til pcen for å få nett så tipper jeg det er svaret. Annet nettverkskort, ny mac-adresse. Lenke til kommentar
arr1000 Skrevet 26. august 2008 Forfatter Del Skrevet 26. august 2008 Skal ikke trenge å angi Mac adresse. Han har ikke gjort det tidligere og ingen andre på hybelhuset har oppgitt det heller. Så det må være noe annet. Lenke til kommentar
tundra Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Kan det være en brannmur som blokkerer? Hvilket antivirus/brannmur kjører? Lenke til kommentar
arr1000 Skrevet 26. august 2008 Forfatter Del Skrevet 26. august 2008 Benytter Vistas egen brannmur og AVG 7.5 antivirus. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 (endret) Det kan være driver som er problemet. Endel av driverne til Intel A(B)GN nettverkskort fungerer ikke som ventet. Be han laste ned ny og prøv igjen. En annen ting er at det kan ligge inn feil krypteringsnøkkel på maskinen. Be ha slette profilen på trådløsnettverket og legge den inn på nytt. Endret 26. august 2008 av la7dfa.com Lenke til kommentar
arr1000 Skrevet 26. august 2008 Forfatter Del Skrevet 26. august 2008 Har kanskje forklart meg dårlig. Det er ikke det trådløse nettet som er problemet, men det kablede nettverket som han ikke får koblet til. Lenke til kommentar
tundra Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Det kan være at det hjelper å resette winsock, fremgangsmåte: -Klikk på startknappen -Skriv Cmd i søkefeltet -Trykk Ctrl-Shift-Enter for å kjøre Command Prompt som Administrator. -Skriv netsh winsock reset i Command Prompt shell, og trykk enter. Restart pcen. Hvis dette ikke fungerer, resett TCP/IP-protokollen, fremgangsmåte: -Klikk på startknappen -Skriv Cmd i søkefeltet -Trykk Ctrl-Shift-Enter -Skriv netsh int ip reset Restart pcen. Lenke til kommentar
arr1000 Skrevet 27. august 2008 Forfatter Del Skrevet 27. august 2008 Takk for all hjelp. Han er nå på nett. Benyttet tips fra Tundra. Mulig at nettverkskortet også var disablet. Det er ikke alltid lett å forklare over telefon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå