Gå til innhold

Fikk bekreftet at ordren var avbestilt...


Anbefalte innlegg

En kveld i begynnelsen av august la jeg inn en ordre på omtrent 1200 kr med postoppkrav i en norsk nettbutikk. Samme kveld sendte jeg en mail for å avbestille ordren. Neste dag fikk jeg bekreftet at den var avbestilt. Pakken kom likevel. Jeg ba de ansatte på postkontoret å sende den i retur. I dag fikk jeg en regning på 619 kr med inkassotrussel og det hele i posten. Har jeg loven på min side om jeg nekter å betale, eller vil det bare føre til ytterlige utgifter?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den regningen kan du rive i fillebiter. Enkelt og greit.

Ta uansett meget godt vare på bekreftelsen at varen var avbestilt. Om de skulle være "smarte" nok til å sende regningen til inkasso, så ta straks kontakt med inkasso byrået som er blitt brukt. Forklar ting sant som det er, du har benyttet din fulle lov og rett og har angret på kjøpet. Si så at denne inkasso saken her ikke er gyldig, og krev å få den slettet.

 

Jeg ville uansett sendt en e-post til forbrukerombudet nå.

Dette ikke for å ta det første slaget, men for å få rett råd hva du bør gjøre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...