spøkelse Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Jeg har mistet et par muttere som fester eksosanlegget til motoren. Jeg mener å huske at de var laget av messing (eller noe som ligner). Er det viktig at de nye mutterne er laget av samme materiale, eller kan jeg bare sette på et par stål-muttere? Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Jeg har mistet et par muttere som fester eksosanlegget til motoren. Jeg mener å huske at de var laget av messing (eller noe som ligner). Er det viktig at de nye mutterne er laget av samme materiale, eller kan jeg bare sette på et par stål-muttere? Hvis du har lyst å få de løse uten mye styr ved en senere anledning, så anbefaler jeg samme materiale. Stål har en tendens til å ruste litt fast akkurat her, pga varmen, antakelig.. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 hvor i landet bor du? har flere slike.. Lenke til kommentar
Beinet1 Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 Jeg har mistet et par muttere som fester eksosanlegget til motoren. Jeg mener å huske at de var laget av messing (eller noe som ligner). Er det viktig at de nye mutterne er laget av samme materiale, eller kan jeg bare sette på et par stål-muttere? Bruk stålmuttere. Bare sett de godt inn med kobberpasta først. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Messing er iallefall noe dritt, da stålet er veldig lett å dra i filler. Bruk stål med kobberpasta, evnt få fatt i rustfrie muttere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå