Sn1per-Kn1fer Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Hei! Mobilen min: K800I er ødelagd av vannskader (Klarte å glømme å tømme lommene før jeg hoppa ut i vatnet) Nå fikk jeg en brukt mobil av onkelen min: Sony Ericsson QuickShare. Bruker det SIM-kortet jeg hadde på K800I mobilen på Quickshare mobilen, det står at jeg må sette inn riktig SIM-kort. Hva må jeg gjøre for at det SIM-kortet jeg har, skal fungere på Quickshare mobilen? Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Da er den nok operatørlåst. Vet du hvilken operatør onkelen din brukte på den telefonen, så kontakter du dem og spør om operatørlåskode til telefonen. Flere operatører legger ut dette på hjemmedsiden sin dersom den er uten av bindingstiden på 12 månder. Eksempler: * Telenor operatørlås * Netcom operatørlås Nummeret du må oppgi på siden, eller til kundebehandler hos operatøren er IMEI nummeret på telefonen ("serienummer"). Et 15 siffer langt nummer, og det starter som regel på 35.. Det finner du som regel bak telefonenens batteri. Eller ved og taste *#06# inne på telefonen. Lenke til kommentar
Sn1per-Kn1fer Skrevet 26. august 2008 Forfatter Del Skrevet 26. august 2008 Da er den nok operatørlåst. Vet du hvilken operatør onkelen din brukte på den telefonen, så kontakter du dem og spør om operatørlåskode til telefonen. Flere operatører legger ut dette på hjemmedsiden sin dersom den er uten av bindingstiden på 12 månder. Eksempler: * Telenor operatørlås * Netcom operatørlås Nummeret du må oppgi på siden, eller til kundebehandler hos operatøren er IMEI nummeret på telefonen ("serienummer"). Et 15 siffer langt nummer, og det starter som regel på 35.. Det finner du som regel bak telefonenens batteri. Eller ved og taste *#06# inne på telefonen. Fikk det til nå! Du hadde rett, den var operatørlåst. Fikk låst den opp med opplysningene du gav meg, takker for hjelpa Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå