CWH Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Denne typen forskning synes jeg er rimelig kinkig altså. Svært lite glad i dyreforsøk, men veldig glad i resultatene av dyreforsøk.... Hva er tøysete og hva er nødvendig. Sluttet med Gielette pga dyreforsøk og pinte meg selv med BiC en stund. Noen som vet om forskningsmiljøene er blitt bedre her og hva som gjøres for å minimere behovet for faktiske dyreforsøk? vet det er mye simulasjoner ute og går. Noen som har tall? Lenke til kommentar
Nailer Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 @CWH: Leste du artikkelen? Det var da tydelig at det var en hjerne tatt fra et rottefoster. Det er ikke et dyr som utsettes for pining over lengre tid. Lenke til kommentar
Kynxx Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Jeg for min del rører ikke produkter som _ikke_ har blitt testet på dyr. For overlevde musene og rottene testene så vet jeg at jeg og vil det on topic: Er ganske interessant at sånn forskning trår til og at mye nytt fremdeles oppdages. keep up the good work! Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Styres av rotthjerne er vel å overdrive litt? Det er jo ingen rottehjerne selv om du samler noen rottenevroner i en skål. AtW Lenke til kommentar
CWH Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 Nå bet jeg meg ikke fast i at det var en hjerne fra et foster nei. Men det forandrer heller ikke min instilling. Kunne mann fått gjennomført denne testen på annet vis? Jeg vet null og niks om medisin, men jeg tviler på at de henter ut nevroner fra et rottefoster uten å skade. "Do no harm" gjelder visst mest på mennesker. Det var vel heller ikke mye snakk om styring ATW men allikevel mer nøyaktig enn værvarselet og det er jo en vitenskap. Lenke til kommentar
Überadri Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 Everyone's always in favour of saving Hitler's brain. But when you put it in the body of a great white shark, ooohh! Suddenly you've gone too far! Litt mer seriøst så har jeg litt samme "problemet" som CWH. En annen ting er, hvor mye vil vi egentlig finne ut om hjernen? Kan komme skumle resultater av sånt, onde, hjernevaskende replikanter som tar over jorden f.eks. Lenke til kommentar
saivert Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 Nå er vel poenget her å finne en måte å reparere en skadet menneskehjerne på i fremtiden. Og også lære litt mer om hvordan hjernen faktisk fungerer. Enda lenger perspektiv er å finne ut hva som gjør at vi har en bevissthet. Hvordan kan celler og hjernevev i det hele tatt tenke? Lenke til kommentar
Mr.Hamburger Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 Nå bet jeg meg ikke fast i at det var en hjerne fra et foster nei.Men det forandrer heller ikke min instilling. Kunne mann fått gjennomført denne testen på annet vis? Jeg vet null og niks om medisin, men jeg tviler på at de henter ut nevroner fra et rottefoster uten å skade. "Do no harm" gjelder visst mest på mennesker. Det var vel heller ikke mye snakk om styring ATW men allikevel mer nøyaktig enn værvarselet og det er jo en vitenskap. Medisinstudenter gjør mange eksperimenter på rotter, levende rotter Rottene er selvsagt ikke hvilke som helst rotter, men godkjente for labforsøk. Og i eksperimentene blir de totalt bedøvet, og de fleste dør før de våkner opp igjen pga. skadene studentene påfører ... hehe. De kommer også borti menneskedeler fra avdøde (som har valgt å donere selvsagt). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå