MrVilla Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Hei der. Jeg trenger et HK med følgende krav. Det skal være Intel 775 Det skal ha minimum 4 SATA Helst 4 USB2 Skal ha mulighet for SLI da jeg bruker kun Nvidia kort. Dersom jeg skal ha to grafikkort i SLI så ser jeg at det er noen kort som gjør en PCI-E 16 og fordeler det til to stykk PCI-E 8. er det noe å hente på det? Sikkert litt tåpelig forklart men for å si det enklere.....trenger jeg 2 stykk PCI-E 16 for å få bedre ytelse med SLI? Isåfall så trenger jeg to slike også Forslag? PS! Jeg foretrekker stabilitet fremfor ytelse Lenke til kommentar
007CD Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Stabilitet + Nvidia + Intel CPU = NOT POSSIBLE, eller umulig med andre ord. Brikkesettene er helt på trynet til Socket 775 grunnet dårlig bygd nordbru fra Nvidia sin side med dårlig minnekompatabilitet osv, lista er lang med problemer. Så om du vil ha stabilietet ovenfor ytelse er dessverre kun Intel sine brikkesett som står igjen på 775 plattformen, dog må du leve uten SLi. Du kan riktignok ha flaks med å anskaffe ett fungerende SLi hovedkort men dette er bingo så det hele henger på flaksen din, kan godt rase igjennom 5 hovedkort uten å få ett som er stabilt! Postene er mange her på forumet, Intel og nForce er stikkordene og mange har hatt problemer og røsket ut håret i desperate forsøk på å feilsøke disse systemene, noen har klart det, men mesteparten har gitt opp og sendt HK'ene i retur og kapitulert til Intel brikkesett. Men om du absolutt vil gamble på SLi, så er EVGA trygghetsvalget med 780i for DDR2 og 790i for DDR3. ASUS har sine alternativ også men sliter litt mer med problemer enn EVGA gjør, dessuten er EVGA den som er best på support, og BIOS'ene til hovedkortet kommer direkte fra Nvidia selv, noe ASUS sine IKKE gjør. Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 26. august 2008 Forfatter Del Skrevet 26. august 2008 (endret) Hmmm.....da tror jeg at jeg blåser i hele SLI'en Er det mulig å få tak i et godt HK med eller nevnte data + RAM for rundt 2500 ? Er ikke sikker på om det er så mye å hente på 2 vs 4 gb og uansett så kan jeg heller legge til 2 gb senere dersom det skulle bli for dyrt med 4gb nå. Og jeg glemte helt å nevne en ting. Det skal være DDR 3! Endret 26. august 2008 av MrVilla Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå