Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Skadelig å bruke Acer Aspire One til studiene?


Pensarando

Anbefalte innlegg

Hei,

 

En klassekamerat har en lekker og liten Acer Aspire One, og jeg har blitt veldig fristet til å investere i en slik jeg også.

 

Men jeg lurer på om det vil være veldig skadelig for øynene å lese for mye på en så liten skjerm? Jeg blir egentlig ganske sliten av å lese mye liten skrift. Ødelegger jeg øynene, eller er det en uskadelig vanesak? Eller for å si det sånn: Ødelegger jeg øynene mye mer ved å lese på en slik skjerm i forhold til en stor skjerm?

 

Kameraten min hevder at optikeren hans mente det skulle gå helt fint...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg trodde ikke det fantes noen studer som kan vise til at man skader øynene av å lese smått?

 

 

OT: Du kan jo også se på Asus Eee PC 900. Disse ble testet mot hverandre her: http://www.iktogskole.no/?p=243

dinside.no hadde en sak for litt siden og der sto d i praksis at d eneste som kunne skade øynene var å se direkte på solen. Lese liten skrift, sitte med PCen, lese i dårlig lys osv. gjorde øynene slitne, men ingenting permanent

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk

Tror man skal lese "ganske" mye for å ødelegge øyets fokuseringsevner :p

 

Men et lite spørmål, hvorfor en liten 9" ? Greit nok at den er enkel å frakte med seg, men det er da en 15" også, og den er vel mye bedre å behnadle og lese tekst på?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk
Men et lite spørmål, hvorfor en liten 9" ? Greit nok at den er enkel å frakte med seg, men det er da en 15" også, og den er vel mye bedre å behnadle og lese tekst på?

 

Så du mener at en 15" på 2kg+ er like lett å frakte med seg som en 9" på 995 gram?

 

Jeg mener at for en vanlig oppegående person, så skulle det ikke utgjøre nevneverdig forskjell :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...